< Tilbake til oversikten

Har ikke lyst på mat i dag....

Puzn81 sa for siden:

Dette er en skikkelig døll dag, en dag der mat er æsj, uansett hva det er, MEN, har uansett prøvd å få i meg litt.
Dagen startet optimistisk, å skulle ta det enkelt, kun makrell i tomat med majones og agurk, samt ett glass vann til......urkh.........jeg fikk i meg agurkskivene og halve boksen med makrell, da sa det stopp gitt.....varmet opp noe baconskiver som stod i kjøleskapet etter i går å spiste det istede, å måtte nesten trompe det ned.
Har vært ganske så uvel i kroppen, med kvalme å greier, så jeg ventet en stund, tok meg en dusj, laget meg så en liten røre av CC og kesam vanilje (3 ss og 1 ss), pluss ett stort glass vann, og for litt siden ble det en kopp earl grey te med 5 suketter og litt fløte :) Det var det første som smakte i dag!
Hater slike dager, er nesten så en spyr av tanken på mat... :D

Ser frem til å lage taco i kveld, med hjemmelagd tacokrydder! DET blir godt det :D

Regner med jeg ikke er alene om å ha slike dager? Er det normalt i begynnelsen?

Engledans sa for siden:

Har desverre en del sånne dager jeg og. ikkeno greit når ingenting smaker. hvis du orker eggemelk, er det fint på sånne dager.

Puzn81 sa for siden:

Eggemelk? Ikke så greit å være fersk :D Er det egg blandet med f.eks fløte og søtningstoff? :) Dumt spørsmål kanskje...:rodme:

Engledans sa for siden:

Absolutt ikke greit å være fersk nei:D
Du tar ca 50 g meierismør, og 1 egg, og ca 1 ts kakao og ca 1 ss sukrin og mixer sammen til en skikkelig gugge, så tar du det i en passe stor tekrus.Jeg bruker et sånn vanlig krus, da rommer den gugga ca halve koppen.Så fyller jeg opp koppen med kokende vann, og drikker når den er passe varm.Veldig fet og mettende. vet at noen blander kaffe i og.

Puzn81 sa for siden:

Hmmm....å med litt fløte så blir det vel knall, da skal jeg prøve det kanskje allerede i kveld :D Takker!! ;)

Engledans sa for siden:

Ta gjerne litt fløte i.Er finfin måltidserstatter.

utolmodig sa for siden:

Du er ikke alene nei.. Noen dager er skapene fulle av mat og jeg har ikke lyst på noenting. Kjenner at magen er tom, og er uvel.
En liten bit av ditt og en bit av datt hjelper. Noe jeg nesten alltid har lyst på, er smeltet ost eller osteknekk. Gud hjelpe så mye hvitost jeg har spist siden januar....:eek:

Så rart med det, et omvendt 'problem' egentlig. Når jeg har spist for mye karbohydrater har jeg lyst på ALT..

Engledans sa for siden:

Ja selvfølgelig, ostechips glemte jeg å nevne. I går kveld laget jeg med ostechips og tok philadelphia ost på. Ost med ost.
Ostevhips lager du som følger: et bakepapir i microen, og så tar du ostehøvelen og høvler opp noen skiver, legger de på papiret og steker de på en 3 minutter på full styrke. Du har da fått noen knasende sprø, kjekslignende saker. Fint med pålegg på.Jeg tar gjernelitt karvefrø (kummin) på,for smak.Eller om en bruker nøkkelost, men det blir dyrt i lengden da.

Puzn81 sa for siden:

Jupp, den der er kjent her også, blir en del smelta ost ja gitt, MEN osteknekk har jeg ikke prøvd enda, så det blir spennende :) Ja, jeg har til tider mista fullstendi matlyst etter å ha begynt på dette, har jo pokker ikke lyst på søtsaker en gang :D

Puzn81 sa for siden:

Skal prøves i dag :D suger til seg inspirasjon

Tusen takk! Godt å se at en ikke er alene om ting :)

Puzn81 sa for siden:

Gårdagen er over, og matlysten er tilbake, energien deretter :D Startet dagen med tacorester fra i går med rømme (det hjemlagde tacokrydderet er suverent!!), en kopp te med 5 suketter og fløte og ett glass vann :)

Nå blir det vasking til helga, må få utløp for energien som ligger inne :) Har aldri hatt så mye energi i kroppen før jeg begynte på lavkarbo, å jeg elsker det!!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.