< Tilbake til oversikten

Har lyst til å sprekke ...

kulan sa for siden:

I dag har jeg skikkelig lyst på en sprekk!! Jeg har vært på ketolysekur i tre uker nå, og det har egentlig gått veldig bra, selvom jeg i uke 2 følte at jeg ikke gikk ned noe som helst. Men vekta viser 7 kg minder nå enn for tre uker siden så...

Men over til saken. I dag har jeg jeg lyst på en øl!! Eller aller helst tre! Men det går jo hvertfall ikke. Derfor lurer jeg på om jeg skal ta en drink, vodka/cola light eller noe sånt. Og peanøter. Masse peanøtter...
Etter det jeg har lest er vodka/light brus ok, fordi det ikke inneholder karber. Men at kroppen bruker tre-fire dager på å begynne å brenne fett igjen. Og sammen med peanøtter vil det sikkert si en uke uten vektnedgang!!
Det kan det ikke være verdt, eller???
Ikke lett det her...

Moralsk støtte mottas med takk ;)

Jabba sa for siden:

Hvis du har veldig lyst på en drink så synes jeg du skal ta en drink.....bland med light brus så er du på den sikre siden. Men det er en del karber i peanøtter så dem ville jeg tatt det litt mer kuli med. Liker du bacongull ? Det er det mye mindre karber i og du kan spise mer av det enn av peanøtter!

Og det finnes lavkarbo øl også.....

Kos deg!!!

Asarin sa for siden:

Jau, lavkarbo-øl kan være en god løsning innimellom. De fleste merker har en "lite" variant, som både har mindre kalorier og karbohydrater. Tuborg og Hansa sine mener jeg ligger på ca 5 gram karbo pr halvliter, så der går det ann å ta en boks.

Glorfinia sa for siden:

Jeg synes du skal gjøre som du vil. Men bare husk at alle handlinger har konsekvenser, så velger du å sprekke, så får du tåle det som eventuelt skjer i etterkant. :)

LibraGirl sa for siden:

Signerer denne jeg :)

Batillip sa for siden:

Ta deg tre øl (lite) og en skål peanøtter. Det er ikke sikkert du ramler ut av ketosen av det. Bestem på forhånd hva du skal ha i deg, hvis ikke blir det vel ofte litt til. Jeg drakk fire lite-øl uten å gå ut av ketose.

fett-nok sa for siden:

Signerer!

Min erfaring er at hvis jeg legger inn en planlagt sprekk noen dager/uker frem i tid så er det lettere å fokusere på å komme seg inn igjen i systemet etterpå.
Sprekker jeg fordi jeg har lyst akkurat den dagen så har sprekken lett for å bli resten av helgen. Men det er meg, alle er heldigvis ikke som meg.
Sprakk m Ingers Rugbrød i går, kjenner jeg sliter i dag, men jeg skal klare meg:)

Når det kommer til øl/drinker så reagerer jeg lite på sprit/lightbrus i forhold til karbovennligere øl. Vekten stagnerer noen dager av drinker, men jeg går opp av ølen.

Glorfinia sa for siden:

Helt enig. Og da blir det jo heller ikke en sprekk, men en planlagt utskeielse, noe som høres mye bedre ut i mine ører. :p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.