jeg har nå i noen år gått på et sunt, "normalt" kosthold, der jeg har redusert karbohydratene litt. men nå sier vekta stopp. jeg har gradvis gått litt og litt over til lc, og har nå bestemt meg for å prøve lchf kosthold. til nå går det kjempe fint, spiser utrolig mye god mat, men det er en ting jeg lurer på: normalt sett hadde jeg 4 hovedmåltider og 2 mellommåltider, for å holde fettforbrenningen opp. men skal jeg spise like mye med lchf?
jeg er fortsatt helt ny med dette, så viss noen har noen gode tips e.l, så er det bra å komme med di :)
blir litt uvant å spise så få måltider når jeg er vant me å ha 6 måltider til dagen :O men jeg merker jo at jeg blir fortere mett og det holder lenger med lchf, så jeg trenger nok ikke mer enn 3 måltider til dagen..
Noen liker og spise lite og ofte, andre mer og ikke så ofte. Finn den rytmen som passer deg og din hverdag, og ikke minst din kropp! På lavkarbo er blodsukkeret stabilt, slik at du trenger ikke spise ofte om du ikke vil. Lavkarbo er kostholdet du kan tilpasse slik du er komfortabel med - da slipper man ofte stresset med at man MÅ spise hver 3. time :)
tusen takk for svar... :)
jeg trives veldig godt med å spise frokost, lunsj, middag og kvelds, og små måltider. men lurte på om d ble for mye. men da kan jeg alså det, bare jeg spiser lite og rett, så går d greit med 4 måltider til dagen..!?!
Spis når du er sulten og stopp når du er mett. :) Og det er da helt opptil kroppen din hvor mange måltider det blir om dagen. :) Kjenn godt etter - er du egentlig sulten eller bare fysen på noe? Er du fysen på noe så er det karb.sug som henger igjen, ta et glass vann istedet. :)
Det tar litt tid før kroppen lærer seg å si ordentlig ifra/eller at du kjenner igjen signalene riktig, og mange er egentlig tørste og ikke fysen eller småsultne. :)
Men fremfor alt: Kjøp det noen gode lavkarbo bøker. Uten kunnskap kommer du ikke langt. Jeg ville anbefalt Sofie Hexeberg og Andreas Eenfeldt`s bøker. To gode bøker som dekker hvert sitt felt på en veldig god måte.
Jeg spiser 2-3 ganger daglig:) Er ikke sulten, men spiser for å få i meg litt bare..+2 proteinshaker & ei banan til dagen (ikke lavkarbo.. men jeg må ha det, hvis ikke svimer jeg av før jeg har kommet meg ut av studio etter styrkeøkta:rolleyes:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.