< Tilbake til oversikten

Firestjernesmiddag, tips?

HappyMe sa for siden:

Hei!

Jeg og noen venner skal arrangere vår egen "4 stjernersmiddag". Det er kun en som vet at jeg er på lavkarbo, derfor vil jeg lage et lavkarbomåltid uten at noen av de andre fatter mistanke - litt bare for å bevise at det er mulig å ha et måltid uten karbohydrater uten at noen føler man "mangler" noe.
Så, har dere noen tips?
Vi skal ha forrett, hovedrett og dessert. Hovedrett vurderte jeg fleskefilet med ingefærsaus, og noen grønnsaker. Dessert kanskje noe sjokolademousse og hjemmelaget is.. Forrett er jeg mest usikker på.
Så, har dere noen tips? :-)
Tar imot tips til alle rettene. Tusen takk på forhånd!

lille_trille sa for siden:

Litt vanlig kanskje, men hva med asparges og parmaskine? Gratinert med ost er det kjempegodt. Rekecoktail?

Klara sa for siden:

Ser du er i Skottland, hva med røkelaks til forrett? Kanskje ikke så vanlig der?

Som tilbehør til hovedrett har jeg hatt stort hell med både fløtegratinert sellerirot, sellerirotpuré og blomkålmos. Kommer jo så klart an på resten av maten, men alle disse er jo med på å kamuflere lavkarboen ;)

Lavkarbois med varme bær er en sikker vinner til dessert :sikle:

HappyMe sa for siden:

Takk for tips så langt, skal se litt på oppskrifter og slikt snart.

Jeg er ikke i Skottland denne sommeren, så har mer tilgang på norske matvarer :-)

&lt;insert_scary_name_here&gt; sa for siden:

Melon og spekeskinke er kanskje litt "oppbrukt", men likevel veldig godt.
Til dessert kan jeg virkelig anbefale Dronning Mauds pudding. Har servert den sukkerfri ved flere anledninger, uten å si noe om det, og ingen har reagert!

Paris sa for siden:

Så spennende å arrangere dette med venner da :)

Som forrett syns jeg det er enkelt å forberede en suppe - kan være blomkålsuppe, soppsuppe eller noe annet - enkel å lage lavkarbo - men smaker kjempegodt.

Har også laget avocadosuppe - smaker kjempegodt - og tilsett litt spinat feks... nydelig farge :)

Masse lykke til... Har veldig lyst å høre menyen!! ;)

HenrikBooe sa for siden:

Jeg må prøve å ha en slik firestjernesmiddag en dag med venner :) Virker veldig koslig! :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.