< Tilbake til oversikten

Fordeling 70/20/10

Okie sa for siden:

er litt vanskelig med tre spiseskjeer Cocosa om dagen. Ser på diett.no at jeg ligger 89/10/3. Vekten går endelig nedover igjen etter jeg begynte med Cocosa så jeg har ikke lyst å slutte med det (smaker godt og er godt for magen), men kan jo gå ned i mengde...

Kloke folkens... hva gjør jeg? Er det helt feil med den fordelingen jeg får opp?

Okie sa for siden:

:confused:

LenaBeatrice sa for siden:

Du burde kanskje spise litt mer proteiner....sjekk mengder i gram og se hvor mye proteiner du får i deg i løpet av en dag. Prosenter sier ingenting om det.

Ellers synes også jeg at Cocosa er fint for vektnedgang :-)

Okie sa for siden:

tusen takk for svar.:D Hvor leser jeg om hvor mye proteiner jeg skal ha tru.... søker her inne

Okie sa for siden:

er det 1g per kilo? stemmer det? Da ligger jeg for lavt. Ser at det går mellom 50 og 70g. Får øke på med egg kanskje?

VSB sa for siden:

1-1,5g pr kg målvekt av protein. Mer etter hvor mye du trener.

Eks. jeg veier nå 82, men har en idealvekt rundt 68, det er dermed utgangspunktet og proteinbehovet blir et sted mellom 70 og 90.

Okie sa for siden:

takk for svar :)

leste LCHF boka over helgen og ble en del klokere :cool: (men ikke bli overrasket om jeg spør om noe igjen)
anbefales andre "grønne" hehe...

Frøkendings sa for siden:

Jeg er så grønn på dette at jeg holder på å gi opp! :(

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.