Ganske så akkurat nå... Det er da vi i alle fall skal stå på Gardermoen!
Det kommer til å bli en "hard tur" med noen sprekker, tenker jeg.. :P Men jeg er forberedt på det. Denne reisa ble bestilt i januar, og det er en kjærlighetstur for meg og samboern. 5 år på torsdag!! :D
Noen gode mattips for Roma? Eller erfaring med sprekker på ferie?
Skal innom alle store turiststeder, og har bestemt oss for å gå mellom alle stedene, og ikke ta undergrunn eller taxi, hvis vi virkelig ikke må.
Har dere fine reisetips, restauranttips, butikktips osv, bring it on! :)
Vi trasket Roma rundt med boken til Thomas Thiis Evensen (arkitekturprofessor) under armen. Han har lagt opp boken som vandringer i Roma og i slutten av hvert kapittel er det restaurant anbefalinger som vi prøvde ca en om dagen av.
Min samboer har matintoleranse og sprekk er ikke et alternativ, men velsigne romerske kelnere, så mye hjelp man kan få og så utrolig mye godt kjøtt og salat det er å få!! Med bare litt skjelmsk blunking og dårlig italiensk og blondt hår.... Ikke syk et øyeblikk!
Og vanligvis på tur prøver vi å unngå spisesteder som har meny på både tysk og engelsk utenfor, men det går faktisk ikke i Roma, og så går det bra allikevel. Elsker den byen....
Og byens beste kaffe på Il Tazza d'oro like ved Pantheon! Fantastisk for kaffesnobber som oss...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.