< Tilbake til oversikten

Kalkunkjøttboller

babydoll sa for siden:

Jeg kjøpte en pakke kalkunkjøttboller idag, fordi jeg så at det bare var 1.7 carbs/100g i dem. Så så jeg etterpå at det sto følgende på innholdsdeklarasjonen:

Ingredienser:
Kalkunkjøtt (40 %), hønsekjøtt (20 %), melk, maskinelt utbeinet kyllingkjøtt (6 %) kyllingkjøtt (4 %), kyllingfett, potetstivelse, løk, vegetabilsk fett, laktose, salt, pepper.
Allergener:
Melk / Laktose
Næringsinnhold pr. 100 gram:Kalorier 611 kJ / 146 kcal
Protein 15,0 g
Karbohydrater 1,7. Hvorav sukkerarter 2,5 g g
Fett 8,9. Mettede fettsyrer: 3,4, enumettede 3,4 g, fleurmettede 3,9 g, kostfiber 0 g g
Salt 0,7 g

Huh? Jeg ble litt skeptisk nå! Mener de at det er 4,2 til sammen per 100g, eller er det så mye som 17g karbo per hundre gram, at det er en kommafeil??!

Asj, tenk om det hadde vært 1.7karbo i dem, de er nemlig helt geniale å ha i kjøleskapet på jobb å enten ha i salater eller spise dem med rømmedip!

disclaimer: nei det er ikke rein matvare osv, men jeg spiser ikke slikt hver dag, så av og til går blandingsprodukter greit for min del.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.