< Tilbake til oversikten

Tror jeg roter en del

Frk Cornelia sa for siden:

Når man skal gå på lavkarbo/ketolyse. Skal man da telle karb og kalori? (for overstiger man kalori vil man jo gå opp i vekt?)

Noen som kan forklare dette med teskje? :confused:

Euphita sa for siden:

Telle karber ja, men glem helt kaloriene! Helt sant :)
Jeg er ikke så flink til å forklare gangen i det, men det gjør helt sikkert noen flinkere enn meg ;)
Av dags inntaket på ketolyse, bør fordelingen være ca.70% fett, 20% protein og 5% karbohydrat.

Gerd sa for siden:

På ketolyse skal du telle karber :ja:

Anbefaler deg å skaffe ketolyseboka og sette deg inn i kuren :ja: Der står "reglene" godt forklart.

Mange bibiliotek skaffer den, viss du ikke vil kjøpe.
Ellers så fåes den her: www.ketolyse.no

:)

Gjelder det også å kun telle karber på lavkarbo?

Kun se at varen ikke har mer enn feks 5g karb pr 100g?
Har boka og skal lese den.. men leser litt på nett og om andres erfaringer også :)

Gerd sa for siden:

Lavkarbo er en fellesbetegnelse for allt mellom 0 og 150 karber.
Noen kurer, som feks. Linberg, fokuserer på lav GI..

Så det kommer helt an på hvilken retning man velger :ja:

Aha skjønner litt mer nå ja. hehe.. SKal sette meg ned å begynne å lese boka i kveld, så det blir spennende.. :D

Euphita sa for siden:

Da er jeg sikker på at du skjønner mere og :) Det er veldig interessant lesning :)

Gjør nok det ja.. :D

&lt;insert_scary_name_here&gt; sa for siden:

Som det blir skrevet over skal man i utgangspunktet ikke telle kalorier. Mange som går ned på både 3 og 4000 tusen kalorier pr. dag. Noen få må telle begge deler, men ikke bry dere om det i første omgang. Jeg tror jeg tidvis ligger laaangt over "vanlig" inntak :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.