< Tilbake til oversikten

Hvis jeg tar eggebrødet mitt

Newstart sa for siden:

Hvis jeg tar eggebrødet mitt som er laget av egg, fiberhusk,olje og johannesbkmel og tar opp i litt kakao.... er det gale? Joda jeg går på south beach å kan spise litt karbo hehe. Men jeg ønsker å holde meg til minimalt med karbo en stund til før jeg løsner strikken(føler jeg gjentar meg selv nå, har vel sagt alt dette tidligere:p). Hvor gale er kakao egentlig? Har så lyst til å lage ei sjokoladekake til søndag.

Hvis jeg tar fløte og smelter en veldig mørk sjokolade(den mørkeste jeg finner, er ikke den ca 80% kakao?)og rører det i hop og har på toppen. Blir det veldig veldig gale.......?:rolleyes:

Neida er ikke desperat... bare nesten hihi.

Klara sa for siden:

Det er vel oppskrifter på sjokoladekake og andre kaker her, som kan prøves.

Synes Fedons franske sjokoladekake høres god ut! Men jeg kan ikke så mye om South Beach, så vet ikke om den passer til din filosofi. Les oppskrifter, og finn noe som funker for deg :smile:

Kitt sa for siden:

Jeg lager oopsie- rullekake, smelter 60g mørk sjokolade og blander med 2 dl krem som fyll!:sikle::sikle::sikle:
Settes kaldt minst en time før servering.

Jeg steker bunnen på bakepapir, seiler den på papiret over på rist og legger over et sånt teflon- bakepapir over så bunnen holder seg myk mens den blir kald! Kan jo ikke ha på krem på varm bunn!

Newstart sa for siden:

Takk takk:) har sett over alle kakene både her og andre plasser. Men lurte egentlig mest på om hvor gale kakao er å ha i røren jeg....

Kitt sa for siden:

Kommer jo an på hvor streng du skal være det. Ikke mye karber i en spiseskje bakekakao, liksom! 1.5 karber ca for å være nøyaktig!:)
Er bare 13.5karber pr 100 og det står på esken! Eller her feks!;)

Newstart sa for siden:

Ohoi jammen det var jo ikke gale. Tusen takk:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.