< Tilbake til oversikten

Nykål

Elena sa for siden:

Nå er jeg veldig i stuss.
Jeg leser stadig oppskrifter på LCHF med nykål. Men såvidt jeg vet er det ca 44 karber i et medium hode, da ca 22 i en middagsprosjon..
Man kan vel ikke kalle det Lavkarbo?

Kan noen svare meg på dette?

Elena sa for siden:

Ja, dermed blir det iallefall ikke Lavkarbo med nykål med smør til middag :) må jo ha litt mer enn 100g for å bli mett :)

Men man kan jo velge å bruke nesten alle sine karber en dag på nykål...

da fikk jeg litt klarhet i dette med nåkål ;) Takk skal du ha

lillemy01 sa for siden:

Men gjelder det da fersk vare eller stekt vare. For kål faller jo sammen og blir veldig lite når vannet forsvinner?

Gerd sa for siden:

Grønnsaker beregnes kh i rå tilstand :ja:

Klara sa for siden:

Det blir lavkarbo, men ikke innenfor dine grenser ;)

Mmm, nykål med smør hørtes godt ut!

lillemy01 sa for siden:

Men betyr det at vi som går på ketolyse ikke kan spise nykål?? Forvirret nå ja trodde at det var bra jeg da...

Charlott sa for siden:

Jeg synes definitivt du kan spise nykål, selv om du er på Ketolyse, bare regn med karbene som vanlig :D

Om du skulle havne litt høyere på karbene en sjelden gang fordi du tar litt ekstra nykål er slett ikke det noen krise :D

Manina sa for siden:

Men skal du spise bare nykål, da? Jeg synes også nykål med smør er veldig godt, men det blir ikke hele måltidet. Da må man jo spise veldig mye for å bli mett. Som en siderett eller tilbehør, derimot, kan du jo godt spise det. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.