< Tilbake til oversikten

Hvordan bruke aubergine?

Anyone sa for siden:

Vi er flinke å spise grønnsaker her i huset. Men aubergine har vi liksom ikke noe for hold til.
Freste den lett på panna i dag, men ble ikke helt overbevist om jeg likte den eller ikke.
Hvordan bruker dere den grønnsaken?

Imp sa for siden:

Aubergine er kjempegodt i form med tomat og løk osv. Har en oppskrift på moussaka med masse aubergine. Skal se om jeg får smelt den opp her inne en dag.

manebane sa for siden:

Har også lyst å prøve denne grønnsaken for aller første gang :D, kom gjerne med oppskrift :)

blåbær sa for siden:

Jeg syns cluet med aubergine er at man må bruke en god del fett. Dette trekker inn i auberginen, og gir den en nydelig smak! Ofte steker jeg den bare i skiver med en stor klatt smør, og spiser når den er blitt helt myk. Eller så slår jeg gjerne et slag for baba ganoush, som du finner en god oppskrift på her!

arnakristin sa for siden:

Jeg har samlet sammen det meste av grønnsaksoppskrifter i tråden jeg har linket til, det jeg har funnet om Auberginer finner du i innlegg 2

taraquin sa for siden:

Mousaka er kanskje hovedretten med augbergine i Hellas. Skikkelig gresk mousaka uten potettullet de har begynt med de siste årene kan faktisk være skikkelig lavkarbomat med egg, fetaost, tomat, kjøttdeog osv :)

Imp sa for siden:

Oki, da har jeg laget to oppskrifttråder med aubergine. Denne moussakaen er veldig god!

Moussaka

Aubergine-tilbehør

Livsglede sa for siden:

Jeg er for tiden på ferie i Asia og spiste faktisk aubegine til middag igår:D
Har spist det flere ganger da jeg liker det veldig godt slik dem lager det her. Del føst grønnsaken i 2, grav ut deler av kjøttet, ca halvparten, griller så lett auberginen på grill eller i ovnen men du steker kjøttdeig, løk og tomatsaus sammen med auberginkjøttet. Ta så å ha fyllet oppi auberginen igjen dryss på ost og legg på en stor tomatskive, stek til osten smelter, nyt. Dette er skikkelig godt:D

Anitra sa for siden:

Nå fikk jeg rett og slett lyst på aubergine! Blir nok det til middag i morgen, idag skal jeg på kveldsvakt!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.