jenta26 sa for siden:
da har jeg registrert meg på diett.no
i dag blir prosentene slik, fett 74%
protein: 25%
karbo: 2%
de karboprosentene tilsvarte 5,8 gram karbo, er dette fryktelig lite?
jenta26 sa for siden:
da har jeg registrert meg på diett.no
i dag blir prosentene slik, fett 74%
protein: 25%
karbo: 2%
de karboprosentene tilsvarte 5,8 gram karbo, er dette fryktelig lite?
lucifine sa for siden:
vi skal visst ha 15 kh, hovedsakelig fra grønnsaker.
jenta26 sa for siden:
ja men ikke alle ligger på det da
Charlott sa for siden:
På Ketolyse skal vi ha 15-20 gr kh, slik du sier, men ts har vel "lavkarbo" som kostholdfilosofi, og da er det litt opp til ts selv hvor mye karber ts vil ligge på :)
Dette er en av grunnene til at det blir anbefalt å velge en kostholdsretning, i allefall i begynnelsen, attskillig enklere å gi råd :)
Charlott sa for siden:
Så lenge du ikke følger en spesifikk diett er det jo helt opp til deg hvor høyt/lavt du vil ligge på karbene :)
jenta26 sa for siden:
jeg følger jo ketolyse, men ikke alle klarer komme opp på 15 gram om dagen da
Charlott sa for siden:
Om du ikke kommer opp i 15 gr karber, følger du strengt tatt ikke Ketolyse da ;)
Men, å ta utgangspunkt i Ketolyse gjør ting litt enklere.
Hva er det du spiser som inneholder karber? Mener å ha sett i en annen tråd at du kanskje spiser litt lite grønnsaker? Stemmer det, eller blander jeg litt nå?
jenta26 sa for siden:
ikke alle her inne som komemr opp i 15 gram karbo på ketolyse.
jeg spiser tomater, agurk, sopp, blomkål, majones, peppes rømmedressing
Charlott sa for siden:
Ikke fløte, rømme? Løk? Paprika? Avocado? Asparges? Spinat? Osv
Masse gode grønnsaker vet du :)
I følge Ketolysekuren skal kvinner spise ca 15 gr karber pr dag, og de skal i hovedsak komme fra grønnsaker, salater og meieriprodukter ;)
jenta26 sa for siden:
jo bruker litt fløte da, nå har jeg fått 13 gram karbo da med å ha matfløte. skrev inn 20 gram blomkål til middag og 20 til kvelds, har ikke sånn kjøkkenvekt hjemme, usikker på hvor mye 20 gram blomkål er
Charlott sa for siden:
Et helt vanlig blomkålhode veier 8-900 gram, så 20 gram er lite. Deler man et vanlig hode i 8-9 biter vil jo en slik bit veie ca 100 gr :)
Håper det hjalp deg litt mtp mengde blomkål i allefall :)
ps. Jeg veide blomkålhodet helt, så du må jo også trekke fra stilk og blader ...
arnakristin sa for siden:
Sniker meg inn for å legge inn link til Grønnsaks inspirasjonstråden
jenta26 sa for siden:
tusen takk, tror jeg skal kjøpe meg kjøkkenvekt i dag jeg:) tror det blir litt enklere da
Charlott sa for siden:
Høres lurt ut! :)
Bindi sa for siden:
Bare litt på siden: Får dere diett.no til å fungere? Den har ikke virket verken i går eller i dag hos meg.
solsikke123 sa for siden:
ja, den virker for meg:)
Ashley sa for siden:
du følger mer skaldeman enn ketolyse ser det ut som. og det er supert! å ligge på så lite karber krever viljestyrke.:) du er vel garantert i ketose? og spiser du nesten bare kjøtt å fett går du raskere ned enn om du hiver innpå grønnsaker (karber).
Lillemy71 sa for siden:
Desverre å skuffe deg men dette er en påstand som langt i fra gjelder alle. For noen er det faktisk viktig å spise ikke bare nok grønnsaker, men også variert nok med grønnsaker for å ha en frisk kropp og for å gå ned i vekt. Variasjon i grønnsakene er også viktig for å få i seg alle de sporstoffer, mineraler og vitaminer for at kroppen skal fungere optimalt. Torkil skriver faktisk om dette i Ketolyseboka, at han har opplevd at mange pasienter som opplever stagnasjon i vekt faktisk spiser for liten mengde og for lite variasjon i grønnsakene sine. For de som er ekstremt følsomme for karbohydrater (insulinresistente) kan det ha noe for seg å gå veldig lavt i kh, men det er normalt ikke noe mål i seg selv.
Gerd sa for siden:
Nope, for meg var det tvert i mot :ja:
Cyan sa for siden:
Har du prøvd en annen nettleser? diett.no har ikke funka i firefox på jobblaptopen min på over en uke, men den funker i Explorer. På hjemmepc'n funker den i både firefox og explorer.
jenta26 sa for siden:
nei jeg følger ketolyse jeg, og nå ligger jeg på 11-14 gram karber, bare fikk inn mer karber:)
Peppa Gris sa for siden:
Jeg måtte også jobbe litt i begynnelsen for å få nok karber, men det er i grunn bare å kjøre på med grønnsaker så fikser det seg :)
Yrla sa for siden:
Noen ganger streiker den for meg også. Det er når jeg bruker Safari. Firefox fikser diett.no bedre. En eller to ganger har den vært nede , men da kom den tilbake dagen etter.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.