< Tilbake til oversikten

Kan jeg få litt mer hjelp, vektstopp?

Peppa Gris sa for siden:

Jeg må prøve å holde meg unna alle partystoppere, her står vekta bom stille (i det minste går den ikke opp..), men hva er smart å spise når man virkelig skal være streng?

Dere som faktisk går ned masse, hva spiser dere?

KarboMamma sa for siden:

Her må jeg følge med for jeg lurer på det samme... Jeg har nemlig faktisk gått OPP! :eek:

&lt;insert_scary_name_here&gt; sa for siden:

Hvor lenge har det stått stille? Det er helt vanlig med kortere perioder uten vektnedgang, uten at man nødvendigvis må tenke på stoppere. Kroppen må få justere litt innimellom!

Men stoppere for min del er bl.a. sukkerfritt smågodt og brøderstatninger. Ellers kan mange ha problemer med løk, søtningsmidler, meieriprodukter/ost,

Anos sa for siden:

Synes det er vanskelig å være streng med kostholdet hele tiden, derfor tar jeg ca annen hver uke og kutter ut søtningsstoffer og bare spiser kjøtt og ren mat.. Spiser fortsatt fløte og melkeprodukter, men mindre av det..

Peppa Gris sa for siden:

Jeg har heldigvis sluttet å gå opp, om ikke annet. Det var en lettelse en stund, en nå er det mer frustrerende igjen, nå vil jeg faktisk ned.

Jeg gikk ned vannkiloene, opp noen kg på grunn av sprekk, har fått vekk de kiloene nå, men så er det stillstand. Da vil jeg tro at partystoppere og slikt tull må bort, men siden jeg allerede synes matvalget begrenser seg kunne det vært fint å sett hva folk faktisk spiser.

Nå er det like før jeg begynner på babymatdietten her :rolleyes: :D

Haha, babymatdietten tror jeg du skal styre laaaangt unna. Nå er jeg sikkert slem, men utifra det lille jeg har lest om den dietten, så joda -man går visst ned i vekt, men det de mister tror jeg hovedsaklig er hjernemasse....
Om du har hatt en sprekk så kan kroppen bruke litt tid på å komme inn i fettforbrenningsmodus igjen, selv om du er i ketost. Slapp av, gi det litt mer tid. Og ikke kutt ut grønnsakene, det er ikke noe poeng å ligge så lavt i karber som mulig. Du skal ha i deg omtrent 15g. karber hver dag, hovedsaklig fra grønnsaker. Endel går ikke ned i vekt om de spiser for lite karber...!

Peppa Gris sa for siden:

Jeg er flink å spise grønnsakene og de hadde jeg absolutt tenkt å beholde ja :) Jeg tenkte mer på å droppe alle meieriproduktene jeg har fått dilla på, all kunstig søtning (selv om det er sjeldnere en en dag i uka), løk, tomat (den er vel full av e-coli likevel), osv.

Kanskje jeg må prøve rent kjøtt og grønnsaker en stund, det er nesten det jeg spiser nå og, men med meieriprodukter. Hva bør jeg da bruke som fettkilde?

Avokado, er det ok? Bør man begrense eller kan man spise så mye man vil av det?

KarboMamma sa for siden:

Kanskje jeg blir med, har skapene fulle av babymat ler :D Jeg vurderer fortløpende om jeg må tvinge meg på en ny runde med South Beach, da dette fungerte over all forventning for meg. Problemet var bare at jeg ble så utrolig sliten i den perioden jeg holdt på at det frister ubeskrivelig lite...

Uansett håper jeg du får noen gode tips her:) Ikke gøy når man står stille!

Charlott sa for siden:

Har du/dere vurdert å forsøke Atkins induksjon en uke eller to?

KarboMamma sa for siden:

Atkins er vel litt ala South Beach, ikkesant? lese

(Håper ikke HI synes jeg kupper tråden her nå):o

Peppa Gris sa for siden:

Nei den tanken har ikke slått meg, tror du det kan hjelpe?

Peppa Gris sa for siden:

Det ska du få lov til :)

Må lese litt jeg og :)

Charlott sa for siden:

Kjenner ikke så veldig til SB, men det er mer magre produkter igjen?

Atkins er helt ren mat, begrenset med meieriprodukter og null søtstoff i induksjonen. Vet det er flere som har fått i gang kroppen igjen med en runde på induksjon :)

Charlott sa for siden:

Har tregt nett (ICE liksom.... hrmpf!, så å søke opp tråder får jeg ikke gjort ), men induksjon eller såkalt Nilling vet jeg det er flere som har hatt god hjelp av :D

Gerd sa for siden:

Atkins induksjon er basert på det samme som ketolyse: Rein og naturlig mat :)

Man må slappe av og ikke stresse ( hverken psykisk eller fysisk).
Stress er en stor hovedårsak til vekt-kluss.
Og man må heller ikke sprekke. Det straffer seg for de fleste. Både med oppgang etterpå og at vekta står stille.

Tålmodighet er vanskelig, men akk så viktig :ja:

Senk skuldrene, følg kostholdet som du skal, så vil faktisk kroppen gi etter til slutt :)

Jeg laget en tråd om slankestress for en tid tilbake, kanskje verdt å lese?

Charlott sa for siden:

Hør på Gerd! :D :love:

Peppa Gris sa for siden:

Ja, jeg har lest den, men det hjelper så lite når man føler at man ofrer så mye for så lite, dessverre :(

Nå stresser jeg ikke "til vanlig", men enkelte dager føler jeg for å blåse ut her inne, få råd og støtte og kanskje noen tips med på veien.

På to og en halv måned har jeg gått ned 3 kg. Med det tempoet der så kjenner jeg at jeg blir frustrert, lei og sliten. Det er ikke så lett å være i ketose hele tiden, måtte avstå fra så mye og faktisk få så lite igjen. For jeg synes ca 1 kg i mnd er lite, det er det andre går ned i 14 dagene.

Det å være overvektig er ikke bare bare, og jeg vil virkelig ha disse kgene vekk, men det virker bare så umulig :(

KarboMamma sa for siden:

SB er kort fortalt lite fett (light produkter), lite karb (men ikke så lite som på ketolyse), og lite melkeprodukter. Selv gikk jeg ned ca 10 kg på 3 uker, så det funket bra for meg :) Kiloene har forøvrig ikke kommet på igjen etter endt kur heller, bortsett fra denne ene kiloen jeg har fått etter jeg begynte med ketolyse.

Gerd sa for siden:

Og jeg har vært der du er, derfor VET jeg at det er tøft. Urettferdig, vanskelig. :klem:

Men hva er alternativet?
For meg var det ikke å gi opp i vertfall....

Og jeg har faktisk aldri spist så variert og så smakfull mat som etter jeg begynte ketolyse. Det åpna seg en ny verden vedr. matlaging for meg :ja:
En del ting valgte jeg bort. Alternativer tok jeg inn i kostholdet.
Både for nedgangen, og ikke minst for kroppslig helse og trivsel. :)

Hva er det du føler du ofrer da?

lille_trille sa for siden:

Hva med å tenke helsegevinst i stedet for vektnedgang?? Hiv vekta langt vekk. Den er bare ett stressmoment!!
Selvfølgelig skal man sette seg inn i hvordan dette funker og virker på kroppen, men hvis du er sikker på at du gjør det rett, så er det bare å slappe av. Stress veier mer enn du aner.
Lykke til :heia: :heia:

Trj sa for siden:

Først og fremst: UNNGÅ sprekker. Jeg tror de kan sitte lenge i. Jeg har vandret litt ned og litt opp på min ferd på vekta de siste mnd. I det store bildet har det bare gått ned. Jeg har også vært utålmodig og litt motløs, men hele tiden prøvd å se langt frem. Men så skal det jammen sies at jeg har ikke hatt en eneste sprekk, om en ser bort fra ukentlig (lavkarbo) vindrikking. I går spiste jeg RØD paprika i stedet for grønn.. Det tenkte jeg mye på. Høres litt maniac ut, men jeg tror det hjelper å være konsekvent. Jeg tror ikke jeg har hatt mel på tunga siden januar, bortsett fra en mistenkt tempura-sak, som var høyst ufrivillig. Ren mat, daglig inntak av brokkoli, vær sparsom med løk og tomater, og nok fett til at man ikke blir kraftløs. Stå på ! :D

mysil sa for siden:

1 kg i mnd er 12 kg på et år det, og det er mye :) Det går tregt her også, men stresser ikke noe med det siden helsa ellers har blitt så mye bedre :)
Prøv å tenkt på alt det andre positive som skjer på ketolyse, og ikke heng deg så opp i vekta. Det tar den tida det må ta for å gå ned :) Har du målt deg? Kanskje du krymper litt her og der sjøl om vekta står stille :)

Dolsi sa for siden:

Da har du faktisk gått ned mer enn meg for jeg har kun gått ned et par kilo på over 2 mnd.
Nå prøver jeg å ta bort fløte og ost, samt at jeg trapper drastisk ned på kunstig søtstoff, så får vi se om det utgjør noe på vekta.
jeg synes også jeg forsaker mye for liiiite :(

manne sa for siden:

Dere som sier dere forsaker mye for lite... hva er alternativet til å leve lavkarbo? Lavkalori?

Hva med å sette opp lister over fordeler og ulemper på begge "slankemetodene" og se hvem som kommer best ut?

Kanskje løsningen er rett og slett å leve lavkalori frem til kiloene dere så desperat ønsker vekk er borte... og så starte på "den rette måten å leve på" etterpå... ;)

Peppa Gris sa for siden:

Boller, vafler, det å spise det samme som alle andre til middag hver eneste dag, lasagne, pannekaker.. ja akkurat i dag kunne jeg ramset i fleng. Ikke spesielt konstruktivt, jeg vet, men jeg blir motløs og lei av å spise ren mat, grønnsaker og fett uten noen effekt. Jeg vil ha stivelse og karbohydrater. I morgen er det sikkert bedre.

Maten jeg spiser er absolutt smakfull og variert, ofte bedre en de måltidene mannen i huset spiser (ja når vi ikke spiser det samme da), men jeg savner å slippe å tenke på hva jeg stapper i munnen. Jeg er sliten av å telle karber, tenke over fettinnhold, bekymre meg om jeg spiser for mye (da hopper vekta i været) eller om jeg spiser for lite (man må jo tenke på helsa og). Jeg føler at jeg tenker på mat 24 t i døgnet og det er neppe sunt. I dag erklærte jeg høyt at jeg skal slutte å spise, så lei har jeg vært. Jeg gruer meg til neste måltid, det å måtte tenke igjennom hva jeg spiser istedet for å spise det jeg har lyst på. Ikke mye å være stolt av, men noen dager er mer bedritne en andre. For enkelte er dette livstil og hobby, for meg er det mest slit akkurat nå.

I tillegg sitter jeg med følelsen av at man SKAL og MÅ forgude lavkarbo, er man ikke med er man mot. Jeg føler at det ikke er lov å være lei, man skal se på dette som det eneste saliggjørende og når det er slik at lavkarbo blir et slit så er det og galt. Jeg tror derimot at man kan bli lei det meste, både lavkarbo og lavkalori, uansett må man forsake, man må velge bort noe. Jeg hadde kanskje vært akkurat like lei på lavkalori om vekta sto stille, det tror jeg nok, og jeg ville sikkert kommet med et like stort hjertesukk da.

Dette er nok det største syteinnlegget jeg noensinne har skrevet, men gud så deilig!

Takk for alle gode tips og råd, dere er gode :)

Lasagne - lag lasagne, men bruk skivet squash som plater. La dem ligge på litt papir først, ha over litt salt, og tørk av vannet som siver ut, så blir det ikke fullt så vått. Pannekaker - har du prøvd Gerds fløtepannekaker? Farlig gode. Pommes frites? Bruk sellerirot. Det finnes så mange gode erstatninger :)

Peppa Gris sa for siden:

Joda, men hver gang jeg spiser noe som ligner på en erstatningmatrett går vekta opp. Jeg misunner dem som kan kose seg med all den maten man faktisk kan lage på lavkarbo, jeg går derimot opp i vekt om jeg lager vafler, pannekaker, krem med bringebær, drikker brus osv.. Det eneste som funker er å være råstreng, kun rent kjøtt med grønnsaker og fett. Noe annet gjør at vekta spretter rett opp igjen. Og det er vel det som gjør at jeg blir så lei og.

Når andre spør hvorfor man føler at man forsaker så mye så er det vel nettopp dette som gjør det, man kan jo ikke spise noe av det andre kan :(

Men takk for tipset, kan jo prøve lasagnen, den bør jo kanskje være safe :)

Lasagnen jeg lager inneholder bare krydder, tomat, ost, løk, sjampignon, kjøtt, squash og fløte. Løk kan man bare hoppe over om man mistenker at det er en partystopper...

Foksy sa for siden:

Jeg skjønner veldig godt hva du mener Peppa Gris. Er rimelig lei selv, etter 8 uker uten at noe skjer...eller, jeg gikk ned 1/2 kg, gikk den opp igjen, og nå ned igjen...Begynner å bli skikkelig lei av å forsake "vanlig" mat uten at noe skjer. Jeg gikk ikke mer og mer opp på kostholdet jeg hadde før jeg startet med ketolyse heller, så hva er vitsen liksom? :confused:

Men i dag har jeg mannet meg opp til å prøve 4 dager med fettfaste, for å se om jeg kan få boosta systemet litt. Om ikke noe skjer på 5. dagen så gir jeg opp å leve i ketolyse tror jeg. Da får det heller bli moderat lavkarbo og mer trim. :o

Håper du finner ut noe som funker for deg! :)

Gerd sa for siden:

Det er viktig å trives med maten man spiser.

Hvorfor ikke snuse på f.eks Lindberg? Der er det ikke telling av karber. Men valg av matvarer med lav GI. Flere matvarer der som man ikke bruker på ketogene dietter, som f.eks Ketolyse :)

manne sa for siden:

..mulig dette er besvart alt.. Men hvor mange kilo skal dere ned?

solsikke123 sa for siden:

Hei.
Jeg må dessverre passe på caloriene jeg...
Synd, men sant....

Atkisn induksjon er veldig greit å følge. Evt, etter det ,noen dager med fettfaste som foksy prøver på....det er kun 4-5 dager.
Jeg begynte med det i går, men sprakk skikkelig. Ikke så lett med så mye fett og nesten ingenting annet....ihvertfall ikke når man bommer totalt med frokosten...huff...

Dette går ikke så fort og jeg synes det er kjipt selv. Men det hadde nok vært kjipt på lavkalori også.
Boller, vafler, godis osv har jo aldri funka særlig som slankemat.
Livet kan være urettferdig en gang i blant:rolleyes:

Skaldeman kan du også lese?

Lykke til:)
Til oss alle:D

Peppa Gris sa for siden:

Totalt 17.

Dolsi sa for siden:

Og her må jeg bare signere for slik opplever jeg det også.
Kan ikke spise fløtegrøt, kan ikke spise lavkarbopizza, kan ikke spise lavkarbolasagne osv uten at det påvirker vekta mi negativt.
Ser at fløte og ost er stoppere for meg. :(
Ser ut til at rene produkter fungerer best for meg, altså rent kjøtt og kylling, og egg.

Dolsi sa for siden:

Men ost og fløte er jo også en partystopper for mange, så da er man like langt :(

Peppa Gris sa for siden:

Ja, jeg vurderer det fortløpende. Jeg må snart spise noe mer en hva jeg kan spise nå uten å gå opp i vekt, så da vurderer jeg Lindberg :) Jeg hadde god effekt av Lindberg etter forrige svangerskap, så det kan godt være jeg endrer der. Jeg har nå lovet meg selv å være på Ketolyse til jeg har spist opp alle Ketolyse-vitaminene, og det skal jeg holde :D

Det er jo ikke tellingen som er problemet da, men at jeg kun kan spise rent kjøtt/fisk, grønnsaker og noe fett, det er litt demotiverende. Jeg skulle ønske jeg var en slik som kunne spise alt i boka og rase ned i vekt, det hadde vært noe :cool:

Peppa Gris sa for siden:

Det er en slags fattig trøst at vi er flere :klem:

Gerd sa for siden:

Høres fornuftig ut :ja:

Sjøl om jeg ville selv ville gått over til Fedon og spist opp ketolysevitaminene lell ;)

Lykke til i vertfall, håper du virkelig får respons på Fedon igjen :heia:

Dolsi sa for siden:

Ja, det er faktisk godt å høre at man ikke er alene.
Det er så typisk meg da at jeg ikke skal kunne kose meg med noe selv når det er helg.
Jeg kan jo ikke en gang ta litt bringebær og fløte uten å ødelegge noe :(

Dolsi sa for siden:

Skal legge meg mer mot Fedon jeg også.
Orker ikke kjøre ketolyse når det ikke gjør noe annet med vekta enn økning.
Er egentlig ikke så fortrolig med alt dette fettet heller.
Liker altså å leve lavkarbo, men med mindre fett :)

Charlott sa for siden:

Dere som må styre unna meieriprodukter, har dere sjekket ut alt man kan gjøre med kokosmelk?
Jeg vet med meg selv at boksen med kokosmelk fort blir glemt her i allefall :)

Camomilla sa for siden:

Kokosmelk og eggemelk er jo fine greier for dem som må kutte ned på meieriprodukter :) Og så tror jeg det at man kan tillate seg mer når "fettbålet" først brenner; etter å ha spist "normalt" i mange år bruker kroppene våre lang tid på å omstille seg. Jeg har spist skaldemansk i perioder og er overbevist om at dette har vært en av nøklene til at jeg har greid å få i gang forbrenningen og har hatt en jevn nedgang :)

Foksy sa for siden:

Vil bare hinte til fettfasten jeg begynte på i går. Ned 400 gr første dagen!! :D
Endelig noe som virker:)

Tasja sa for siden:

Hei!
Jeg ville bare si at etter å ha gått på lavkarbo nærmere ett år, så tok jeg for en mnds tid siden to uker på Atkins induksjon. Jeg hadde hatt relativ stillstand veldig lenge (type ned 1 kg på 3 mnd :eek: ), men når jeg tok en induksjonsperiode, så begynte det å gå nedover igjen. En faktor for at det har gått såpass sent med meg de siste månedene kan kanskje være at jeg har gått ned over 17 kg på ett års tid og at kroppen ikke vil gå ned like fort lenger.
Det jeg tror er viktig om man tar en sånn peroide som jeg gjorde er å være SUPERSTRENG og følge ALLE REGLENE TIL PUNKT OG PRIKKE. Hvis ikke tror jeg det fort kan være litt bortkastet.
Lykke til, håper det ordner seg for dere :)

taane sa for siden:

Fikk egentlig litt vektstopp allerede før jeg var igang. Gikk ned de obligatoriske 3 kiloene, og så stoppet det egentlig opp. Det kan hende det har noe med at jeg har skylt i meg fun light til den store gullmedaljen, skjønner nå at det kanskje ikke har vært så lurt.

Får se om det har noe effekt å slå over til pure water!

:)

Mithila sa for siden:

Kan du fortelle litt om fettfasten din? Eg har ikkje gått noko ned på fleire månadar, og då kun berre dei "vanlege" kiloane... Tickeren er ikkje rett btw. Starta i januar og nå kjenner eg at motivasjonen er litt på hell...

Foksy sa for siden:

Det er superstrengt, kun 1000 kcal om dagen, helst opp i 90 % fett, eller 100 g fett om dagen. Jeg veier alt jeg spiser, legger inn i diett.no på forhånd så jeg kan se om det er et greit måltid. Prøver å spise 4 måltider med 250 kcal om dagen, og masse masse vann. Blir supertørst av dette her!! Det er maksimalt 7 dager man kan gå på det om gangen, så må man over på induksjon/ketose en uke før man kan gå på en uke til om man orker :p
Det er skrevet mer om det i tråden "Hjelp til fettfaste", jeg la inn gårsdagens meny osv. Flere andre som også har skrevet der, så det er nok av tips og råd å ta av :)
Klarer ikke å linke direkte dessverre :o

Peppa Gris sa for siden:

En liten oppdatering fra meg. Nå spiser jeg lite meieriprodukter, smør, litt rømme, noen skiver ost og endelig har jeg gått ned pittelitt. Håper ikke det er tilfeldig :)

starleif sa for siden:

jeg sto stille ei stund...gikk ned 3,9 kg første uka, så beveget ikke vekta seg, men så heller at jeg hadde gått opp et kg... så leste jeg et avsnitt i boka jeg har, å der stod det "Ketolysekuren kan ikke gjennomføres uten at du spiser grønnsaker og salat hver dag. det er viktig at du spiser mye grønnsaker for å få dekket behovet for visse vitaminer og mineraler. disse er nødvendige for å opprettholde en maksimal fettforbrenning.."

Jeg har hele tiden prøvd å holde meg til 5-10 karb til dagen, men innså at det var feil for meg... så med en gang jeg har begynt å spise ca 10-13 gram til dagen som kommer fra bare grønnsaker, og restrerene (opp til 15) karbo på andre ting, så gikk vekta rett ned igjen...har gått på dette i 2 uker nå, og på 4 av dagene var det ingen endring, annet enn opp et kg.. etter tre dager med grønnsaker som hovedingrediens på middagen, så har jeg mistet 2,3 kg... så totalt 6.2 på 2 uker...med en god del opphold og feil mat... så stå på, finn ut hva kroppen DIN trenger istedet for hva alle andre trenger... jeg har lest "minst karbo mulig".. frem til jeg leste i boka, gjorde litt justeringer å raste ned med en gang jeg spiste mer grønnt og litt mer karbo... stå på, du klarer det!

Katepotet sa for siden:

[INDENT]Kanksje du kan bli litt inspirert og få litt oppmuntring her?

<a href="http://kroppenmin-kate.blogspot.com/"><em>http://kroppenmin-kate.blogspot.com/</em></a>

[/INDENT]

Dolsi sa for siden:

Kan ikke du fortelle hva man kan bruke kokosmelk til da?
Kan man innta det uten risiko for at det er en partystopper :confused:

Mithila sa for siden:

Eg oppdaga nyleg at kokosmelk er heilt fantastisk i bringebærsmoothie. Eg berre kjørte det saman i lag med eit egg og litt stevia med vanilje, og det blei berre himmelsk! :)

Foksy sa for siden:

Kjempebra! Ikke gi opp :)

Starleif: Det der er et viktig poeng. Man må finne ut hvordan sin egen kropp vil ha det, tror nok det med grønt er viktig for meg også! Skal gjøre et realt forsøk denne uka :)

Bøtt sa for siden:

Satt meg ned å bladde i ketolyseboka mi i kveld ,har spist etter ketolyse i 10mnd nå og før det i ca 4mnd.Men har de siste mnd stått mer eller mindre stille.Så vil bare minne andre også på det som da står:

Det finnes ikke så mye dokumentasjon på effekten av slanking med kurer utover 6 mnd basert på kostindusert ketose.Det er derfor tryggest å ta en pause 3-.6 mnd for så å gå løs på resten av kiloene.En mer praktisk årsak til å ta pause er at mange oppnår mindre vektreduksjon når det er gått ca.6mnd med ketolysekuren.Da blir man ofte lei og slurver litt i tillegg.

Det kan jo være en ide for de av oss som er kommet til en stillstand på vekten og som selfølgelig ha gått mer en 6 mnd på ketolysekuren ,kanskje tenke mer generell lavkarbo eller evt.Feddon.For så å starte opp på ketolyse igjen etter et par mnd.Hvis en vil ned mer i vekt selvfølgelig:)

Foksy sa for siden:

Ja, absolutt noe å huske på!

Hvordan har du tenkt til å legge om kostholdet ditt i så fall? Det er for tidlig fo rmin del å legge om, men jeg tenker fremover på hva jeg skal gjøre...har bare ikke funnet ut helt hva ennå:confused:

Bøtt sa for siden:

Nei det vet jeg ikke ,men eneste jeg vet at jeg ikke skal tilbake til høykarbo iallefall.Men prøve å komme meg ut av ketose da å øke på karbene selvsagt :ja:minske på fettet kanskje..Ha liksom levd på ketolyse en stund så tror jeg må prøve meg litt fram.For det er fort gjort å falle tilbake til gamle synder igjen.Så det er jo greit å ha noen regler å følge:)
Fedon tror jeg kan være en god ide:ja::)

Yrla sa for siden:

Tja, en annen måte er jo å bli strengere på karbokilder og matmengder. Man trenger jo mindre når man har fått mindre kropp. Og det er lett å spise litt for mye.

Bøtt sa for siden:

Når en har spist etter lavkarboprinsippene en stund spiser man mye mindre som regel uansett.Fordi en holder seg mett lengre så det er ikke alltid størrelsen på matinntaket det står på.

Yrla sa for siden:

Jeg mente dagens totalmengde såklart siden ikke alle spiser like mange måltider.

MissPivotal sa for siden:

Peppa, hva med å gå ned i karbs igjen? Så du skrev et sted at du ville ha i deg mer karbs. Prøv å gå ned til 15 pr dag igjen og se hva som skjer. Husk at man kan være i ketose uten å gå ned i vekt, så selv om du tåler 40 g eller noe og fremdeles er i ketose, så er det en mulighet for at du ikke vil gå ned like mye da.

Jeg går ned jevnt og trutt, og jeg spiser feks sopp stekt i masse smør og krydder, salater, blomkålmos, dampede grønnsaker, stuinger, fløte er jeg litt forsiktig med, samme med rømme, creme fraiche og slike ting, men de er med. Smør går det en del av, fordi det er rent fett og ikke karbs. Lager en del forskjellig av rent kjøtt og fisk, sånn som feks kjøttboller med ost og grønnsaker i, burgere, tacosalat, lasagne, fiskekaker, smørstekt fisk, rå fisk (salma-laks skåret i tynne skiver), ELSKER også tunfisk-salat, som jeg lager av en boks tunfisk med olje, finhakket syltet agurk, vanlig agurk, ett kokt egg og majones nok til at det blir ordentlig dekket i det når man rører rundt. Kjempegodt! Spiser også litt nøtter som snacks, hovedsaklig i form at en ts peanøttsmør innimellom (det laget av nøtter, salt og olje, uten sukker). Ellers drikker jeg masse vann, tar tilskuddene mine, går turer i alle fall annenhver dag, og prøver å mentalt glemme vekten som står der og frister meg. Ellers hadde jeg et "platå" i en uke etter at jeg hadde gått ned de kg jeg gikk opp etter sprekken min. Ellers går det mye i ost. I :hearts: cheese. Av og til også spekemat, men unngår det på grunn av salt. Samme med bacongull. Når min kjære og jeg går på kino blir det noen never, men ikke mer. Er også deilig med omelett fylt med ost! Der kan man variere på krydderene sånn at det smaker forskjellig fra gang til gang. Lørdag spiser vi pizza. Se journalen min for oppskrift på den beste vi har kommet frem til gjennom kokkekamper :P Lykke til! Prøv å mentalt tenke minst mulig på det, stress ned, finn fokus et annet sted. Feks på at denne dagen har vært perfekt i forhold til kosthold og mosjon. Hvor mange gode dager kan jeg få i uken osv. Lettere å få mestring fort, og jeg tror at dersom man er glad og fri går man ned fortere!

Peppa Gris sa for siden:

Denne tråden er gammel (ja forhåndsvis da), vektstoppen er vel i grunn ingen vektstopp men en utrolig sakte nedgang. Går ned i underkant av en kg i måneden, og det uavhengig om jeg spiser mye eller lite karbohydrater. Nå koser jeg meg med å finne ut hva kroppen min liker, trener, osv. Blir jeg ikke tynn så blir jeg hvertfall lykkelig :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.