Spiste sodd i helga (noe som er svært fett) og da kjente jeg hvor fornøyd kroppen ble. Jeg ble mett, fikk gått på do og var i god form... Men jeg kan jo ikke spise sodd hver dag!
Attpåtil er jeg overvektsoperert (Gastric Bypass) og tåler ikke å spise så alt for fet mat da det vil gi meg kvalme og fettdiarè. Så rent fett utgår av seg selv.
Noe jeg bruker ofte er smoothie med mye fett i, med mindre du er på svært lav karbo kan du jo prøve det:
1 banan (kan sløyfes, øk f.eks kremfløte med 1 dl)
50 gram blåbær, bringebær eller jordbær frosne
1 dl kremfløte
1 dl kokosmelk (finn en fet variant med høyt innhold av kokosmelk og lite vann)
1-2 dl vann
3-4 ss jomfru olivenolje
evt litt sukrin eller stevia om den ønskes søtere
Kjempegod synes jeg, ca 30-50 g karbo litt avhengig av hvilke bær\frukt du bruker. 75-85 g fett, 5-10 g protein, pluss bra med vitaminer og mineraler.
Røykt laks\ørret\makrell og egg tilberedt på ulike måter (gjerne stekt med smør) pluss litt grønt.
Osterull med smør og evt litt grønt inni.
Mousaka med kjøttdeig, egg, ost, olivenolje, tomat, krydder etc (inneholder under 5 karbs pr 100 gram, men rikelig med fett og protein, kan faktisk brukes på ketolyse\strikt lavkarbo om man bruker skikkelig gresk variant med squash istedet for tullevarianten med potet.)
*Avocado er jo en god fettkilde.
*Nøtter inneholder fett, men også kh.
*Eggemelk (smør, vann, egg og kaffe - mange varianter), hvis det går greit for deg og drikke det. Når jeg drikker eggemelk får jeg i meg ca 35 gram smør og i tillegg er det jo fett i egg.
*Kjøttdeig
*Ost
:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.