Noen som har prøvd dette? Snublet tilfeldigvis over dette på nett, men har ikke peiling på hvordan man skal skjønne seg på om forskningen er seriøs osv.
Ser de har på iherb.com, lurte på å prøve en boks neste gang jeg bestiller. Ikke at jeg er typen til å sette min lit til produkter som lover gull og grønne skoger, samt slankere midje og litt til i en pille, lever fint på lavkarbo og går ned.
Men så var det nysgjerrigheten da...:rolleyes:
tenker det samme som deg , er svært skeptisk på slike tabeletter . nå har de jo et tilbud som varer til i dag der vi får prøve dem ut i 30 dager . men som sagt må man etter 17 dager avbestille hvis man ikke ønsker å fortsette med disse . de er jo svært dyre :/ synd det ikke var noen som har svart/ prøvd på dette ! hadde vært artig å fått tilbake melding gjennom dette forume
Egentlig ikke. Betaler 18 x 2 i porto. En pilleboks med mangopiller og en med metaburn. MEN, man må huske å ringe å si opp avtalen innen 17 dager fra du bestiller. Ellers må du ut med store summer...der de tjener pemger ;)
Sånn ellers kan man nok forvente seg noen telefonselgere på røret i etterkant....Det er vel det kjipeste.
Du er ikke dum, du bare håper å komme ned i vekt og tar i bruk de mulighetene som er. I omtalen av mangoen på iherb sier noen det funker, andre ikke. Det skal visst virke hemmende på apetitten, så om man spiser mindre som følge av det funker det jo for noen. For en som har normal apetitt er det ikke sikkert det virker noe særlig? Kanskje det er aptetittregulerende? Jeg vet ikke noe særlig om mangoen.
Jeg prøver hvertfall. Det er ikke dyrt, og jeg tror ikke det er skadelig med en måneds bruk av dette. Apetitten min er ofte den som ødelegger for meg, så om produktet virker apetitthemmende på meg kan det godt hende jeg går ned i vekt bare på grunn av dette.
Jeg har lurer om disse gratisprøvene egentlig er gratisprøver? :p
Var inne på denne siden i går, da det stod at gratisprøvene gikk ut idag..
var innom idag også, da stod det plutselig at gratisprøvene går ut i morgen, mistenksomt :p
er dere helt sikkre på at dersom eg ringer før 17 dager, at eg slipper å betale store summer?
Gratis eller ikke, 18 kr i frakt pr. pilleboks er overkommelig ;)
Etter gjennomlesning av vilkårene virker det sånn ja. Bestilt liknende produkter før, og da har det gått fint å ringe å si opp medlemskapet.
fant annonsen via facebook. og leste om "Jenny" som da har testet denne "kuren" leste kommentarene og ble helt i hundre.. bestilte, betalte.. ingen varer i posten enda. bestilte onsdag.. men så tittet jeg innom igjen i dag.. samme side, men nå en ny kur med piller.. men med helt samme tekst under. samme dame, samme kommentarer, men en annen kur.. jeg ble skikkelig skuffet å sendte mail til denne jenny (stod mail adresse under navnet) sender mail, men får svar tilbake att denne mail adressen ikke finnes.. kjenner jeg er skikkelig skuffet nå. bare lureri. jeg er dum som gikk på dette, men trudde dette var en seriøs side fra helsenytt. men har også undersøkt siden. i går på sol.no stod det en side fra kk med samme annonse. de skrev att dette ikke var deres side, men lureri... jeg har jo også søkt mye, å lest fra norske sider att mangoen har hjelpet folk ned i vekt. men tror jeg hadde for store forhåpninger til noe som kanskje ikke finnes.. men OM det kommer i posten, skal jeg jaggu prøve.. kan jo ikke uttale meg før jeg har prøvd.
Hei! er helt ny her og er veldig redd vi har blitt lurt i forhold til den anonsen. Jeg bestiller aldri fra ukjente sider, men dette virka jo så veldig bra, men nå har jeg gitt informasjon om konto og det hele. Noen som har bestilt fra sånne sider før? Prøvde og ringe det tlf nr men kom da til en telefonsvarer på engelsk la på rimelig kjapt så vet ikke hva den sa.
At det var en useriøs side merket jeg faktisk før jeg bestilte, men tenkte ikke for lenge på det. Merker jeg angrer litt på at jeg oppga kontonr nå. Får bare håpe det ordner seg likevell. Gi oppdateringer på hvordan det går med dere andre som har bestilt da.
Får litt angst, jeg også nå. Pleier ALDRI å tro på noe sånt:flau:!! Det er liksom alltid for godt til å være sant. Men til 18 kr så tenkte jeg at det er verdt et forsøk. Fint om noen som har prøvd dette kan si ifra om det virker:hjelp: Skal uansett avbestille før de 17 dagene, for det er jo veldig dyrt hvis ikke!
Nå lurer jeg virkelig på hvordan man skal løse dette , sendte mail til den mailadr som er oppgitt , og får svar tilbake om at mailadr ikke finnes.
Ringer man til det nr så "finnes" det ikke noen norske folk å prate med på kundeservice , man måtte liksom ringe tilbake .. At det går ant å være så dum !!!!!!!:(
Hei - jeg så også annonsen for dette på facebook - etter å ha lest svarene deres har jeg trykket på "skjul" og rapportert den som useriøs/svindel. For hvis jeg forstår folk korrekt - så har ingen mottatt noe? (i så fall best å få "skiten" unna og folka avslørt så fort som mulig)
Fikk ikke sove på grunn av dette, så sto opp igjen og ringte nr. for å avbestille. Norsktalende var ikke å få prate med, så da ble det engelsk. Der fikk jeg raskt svar og snakket klein engelsk med en dame. Hun var behjelpelig og avbestilte abonementet både metaburn og afrikansk mango pillene jeg hadde bestilt. Oppga bestillingsnr. for å avbestille. Hun kunne også fortelle at jeg kom til å få de to prøvepakkene som jeg allerede har betalt for (18x2 kr). Jeg fikk også en avbestillingskode for hvert produkt, for further reference :P
Nå føler jeg meg hvertfall litt tryggere. Både med tanke på at jeg har avbestilt og at det går ann å kontakte selskapet på tlf. Skal likevell følge godt med på kontoen om det blir noen snodige trekk fremover. Blir også spennende å se om det dukker opp noe i posten.
Bestillingskode ? Det kan ikke jeg huske å ha fått ..
Å jeg kan jo så å si ikke engelsk , så hvordan i alle dager skal jeg få til å avbestille da ? :p Snakket hun like dålig engelsk som hun på tlf svareren ? :P
Hun på telefonsvareren snakket jo norsk, bare den dårligste norsken jeg NOEN gang har hørt :-P Når du bestilte fikk du opp en side du ble anbefalt å skrive ut. Der sto bestillingsnr. Har du ikke den bør du innen 17 dager fra bestilling ringe likevell, og satse på de finner bestillingen på navnet ditt. Kan du i kke engelsk burde du få noen til å ringe for deg. Etter hva jeg har forstått trekker de bare penger fra kontoen din uten videre hvis du ikke avbestiller! Og det er vist ikke lite penger heller...
Nå har jeg avbestilt , fikk snakket med en norsk , eller hun pratet veldig dårlig norsk :P Å hun mente jeg også skulle få prøve produktene , men jeg har mine tvil .. Dette er siste gang jeg handler på nett , der sidene ser tvilsome ut ! Å jeg skal hvertfall ikke oppgi noe som har med kontoen min å gjøre :P hun skulle bare ha tlfnr mitt , så fant hun navne mitt å så avbestilte hun.. Å nr mitt er hemmelig , så hun har sikkert ikke søkt på 1881 :P
herregud.. ikke vanskelig å høre att dette er tull når jeg ringte.. skjønte ingenting av hva hun sa jeg.. får satse på att hun skjønte meg.. hehe.. men tenkte på en ting, må jeg ringe både de for afrikansk mango og de for metaburn ? er vel samme folk? for ett styr jeg har rotet meg opp i...
er det noen som i det hele tatt har fått produktene?
Jeg sa jeg ville avbestille begge produktene, og da gjorde hun det. Fikk 2 forskjellige avbestillingskoder. Fikk du ikke det bør du ringe igjen for å være sikker.
Hei! Jeg har gått i samme fellen og bestilt afrikansk mango og metaburn.. Det jeg ikke får til nå er å avbestille.. Ringer 800-17-399 og får en meny opplest på gebrokken norsk og deretter legger de på røret. Lurte på om det er noen her så har et annet nummer som de har ringt for å avbestille???
Den gebrokkene dama forteller deg at du skal trykke 1 for engelsk eller 2 for norsk, da kommer du til kundeservicen. Ikke alltid det er noen på den norske linjen.
Da ringer jeg ihverfall rett nummer.. Har kommet til selve hovedmenyen, men ikke kommet videre etter å ha tastet 1.. Får håpe jeg kommer igjennom. Takk for hjelpen:)
Jeg har også bestillt dette afrikansk mango greiene dessverre. Jeg har prøvd og ringe det nr, men kommer ikke igjennom. Etter hu har sagt tast en for norsk, på et utrolig dårlig opptak på norsk, blir det bare lagt på. Har søkt opp nr og e- mail og siden og alt, men ingenting av det eksisterer egentlig. Hvordan skal man få sagt opp da slik at de ikke trekker penger på konto da??? Og hvem henvender man seg til i en slik situasjon. Det går jo egentlig ikke ann og få stoppet det selv. Det er vel ca 10 dager siden jeg bestillte, har heller ikke fått produktene så jeg er skikkelig lurt..
Vel, det enkleste er jo å ikke gå på tydelige svindler i første omgang ;). (når noe virker for godt til å være sant osv...)
Men, man kan be banken om å stoppe alle eventuelle trekk fra det gjeldende firmaet.
Jeg gikk også fem på og etter en heel haug av googling fant jeg ut en god del om dette produktet. Jeg bestilte 1.feb.. jeg har vært flink jente å ringt inn til kunde service og avbestilt slik at de ikke skal trekke noe mer eller sende noe mer. Jeg har pr.dags dato ikke sett noe i postkassen. Jeg ringte inn til kundeservice og etterspurte produktet, de sa at da produktet blir sent fra UK kan norsk toll oppholde pakken i inntil 30 dager. dette er et faktum og tiden vil kun vise om produktet dukker opp. jeg har tenkt og gi det litt tid og se om det dukker opp, har det ikke dukket opp innen 30dager vil jeg kontakte toll vesenet og etterspør pakken og kontakte kundeservice igjen. Jeg tror uansett ikke du vil få refundert pengene. Jeg har også vært inne i nettbanken min og sjekket opp i "merknaden" rundt trekket fra disse produktente. jeg googlet merkingen fra kontoutskriften og fikk meg en sød liten overraskelse. Sider fra UK, USA, og flere andre land har postet og postet om at de er blitt trekt i mangfoldige dollar selv om det kun skulle koste deg frakten. Så for dere som har bestilt. SØRG FOR Å RINGE BANKEN OG SPERR FREMTIDIGE TREKK FRA DETTE, OG RING KUNDESERVICE OG AVBESTILL VIDERE PAKKER. Jeg har undersøkt mye rundt dette og flere amerikanske banker har uttrykt stor bekymring da mangfoldige kunder har blitt svindlet. Så vær obs ! Også må jeg jo si at jeg er utrooolig spent på om den første forsendelsen noen gang vil dukke opp.
helene82, du kan ringe 80017399, jeg prøvde ett par ganger før jeg kom gjennom. trykker du 2 for norsk etter det flotte norsk opptaket får du beskjed om å ringe tilbake på et annet tidspunkt.. så dette er ikke et sjakktrekk. trykk 1 for engelsk. de gjør seg lettere å forstå selv om du ikke er flink i engelsk. be dem om å cancellere abonnomentet ditt, men at du vil ha den første pakken men at de ikke skal trekke noe mer fra kontoen din og at du ikke vil ha flere forsendelser etter den første. du trenger ikke bestillingsnummer, bare etternavn , fornavn og bekreftelse av e mail. Men fort deg. for etter 17 dager fra den dagen du bestilte produktet, vil du bli trekt 600 pr produkt :)
Da har jeg pratet med banken min , de har nå sperret kortet jeg har betalt med , så har de ordnet en ny til meg :) så nå kan de ikke trekke noen penger fra meg , siden den kontoen ikke finnes ;)
hvilket tlf må man ringe? bestillte for snart 2 uker siden og har ikke mottatt noe som helst..begynner å bli redd for at det skal bli trekt mer fra kontoen min... :/
Ja, jeg har nå iallefall ringt banken. Så de får ikke trekt noe mere fra kontoen min iallefall. Kommer fortsatt ikke igjen på kundeservice, men fortsetter prøve..
Jeg prøvde ett par ganger natt til i dag og kom igjennom til slutt, bare ring med gjevne mellomrom til det nummeret jeg skrev istad (80017399). Å som sagt så sa de at tollvesenet kan holde igjen pakken i en mnd.. så vi får bare vente. så blir det jo veldig gøy å se om noen av oss får produktene :D
Du må bare vente litt etter du har trykket 1 for engelsk. trodde det var noe feil der, men etter ca 10-15 sekunder kommer det noen musikk toner, også får du svar. har ihvertfall jeg gjort hver gang :)
Alle pakker fra utlandet kan bli toll-sjekket. De sjekker da om det er varer som er lovlige å importere og om man skal betale toll og/eller moms. Hvis det man har bestilt koster under kr. 200,- er det fritatt for toll og moms.
Herregud, jeg har vært like dum og bestille begge produktene, for ca 2 timer siden og har allerede avbestilt siden det første jeg fant etter å google det var denne tråden. Jeg ble så gira at jeg ikke engang tenkte på å google det først, siden virket så seriøs ved første øyekast, men nå ser jeg jo helt klart at det bare er juks!
Det jeg lurer på er om de kan bruke kontoinformasjonen min til å trekke penger andre steder selvom jeg har avbestilt? Og uansett om jeg ringer banken og stopper fremtidige trekk fra denne mottakeren, så har de jo kontoinformasjonen og kan bruke den til å kjøpe ting på andre usikre betalingssider på nettet?
Er det noen som har opplevd noe mer dritt siden de bestilte ?
Ble jævlig nervøs nå.
Noen som har mottat pillene og prøvd de ?
Hvis dette produktet er så fantastisk og effektivt som de skal ha det til, burde det ikke være bedre kjent og distribuert på flere måter da? Gjennom lege f.eks? :cool:
ADVARSEL!!!
Eg bestilte 2/2-12 1 stk boks med afrikans mango for bare 18 kr i porto. Eg har per dags dato ikkje mottatt nokon boks og i dag ser eg i tillegg på kontoutskrifta mi at eg er trekt med 99 USD den 17/2, altså mindre en 17 dager etter bestilling. Hjelp!!! Kva gjer eg nå. Må eg bytte konto?
jeg som veldig mange andre her har vært like dum og bestilt begge to..! :mad:
Jeg har nå fått ring og avbestilt, så håper det er i orden, men for sikkerhetsskyld skal jeg kontakte banken imårra og få de til og ordne slik at det firmaet ikke kan trekke meg mer, evnt sperre kontoen og skaffe nytt ...
Nå er det bare og vente å se om jeg mottar noe da, slik som den "snille" damen i tlf lovet..! Jeg har ihvertfall lært av dette!
Jeg bestilte selv 31.januar. 14.februar trakk dem pluttselig 577.15kr og 16.februar 522.86kr... Jeg hadde ennå ikke fått prøvepakkene fra MetaBurn og Aferikansk Mango jeg hadde bestilt og betalt. Syntes dette var veldig spesielt, siden det da var avbestillingstid innen 17 dager på den ene og 19 på den andre. Så fikk naboen til å avbestille sin før hun gikk på smellen. Hun ringte først, å kom til hun som snakket rimelig dårlig norsk, så la fort på. Hun sendte så mail for å avbestille hennes og mine. Hennes ble da avbestilt, men var allerede trukket fra konto (Hun bestilte dagen etter eller to dager etter meg). Jeg måtte selv sende min egen mail selvom mine avbestillings nr. sto i hennes mail.
Pakken(e) min(e) fikk jeg ikke før 17.februar... Det kan være muligheter for å få pengene igjen, om man sender mail eller ringer (Husker ikke hva naboen sa de sa) innen 30 dager. Men er ikke for sikkert. :mad:
Jeg har også gått i fellen og bestilt gratis produkter.
Portoen ble trekt med en gang. 14 dager senere trakk de ca 1700,- kr av kontoen min! :mad:
Jeg har måttet sperre kortet, og bestille nytt.
Finner ingen e-mail for å sende klage og forlange pengene tilbake....
Må en virkelig gå til anmeldelse for å få pengene tilbake?
Fant denne mailadressen. [EMAIL="support@africanmng"="support@africanmng"]support@africanmng[/EMAIL].
com
Er neppe i norge, men jeg sende de en mail på norsk, så får jeg se....
Har sett varianter av dette med bilder av både Jennifer Lopez og Charlize Theron. Facebook har utenlandske reklamer som driter i/ikke har satt seg inn i norsk lovgivning. Vi nordmenn har et godt og strengt regelverk i utgangspunktet, her til lands, så det er sikkert mange som er naive i møte med utenlandsk reklame fra "hvorsomhelst".
Mange av reklamene er ikke engang oversatt av mennesker, men masseprodusert med Google Translate til et utall språk. Facebook kjenner IP-adressen din og vet dermed hvilket land du er fra, og kan skreddersy reklamen etter det stedet du logger deg på fra, eller nasjonaliteten du har oppgitt i profilen.
Så lenge Facebook har slike useriøse samarbeidspartnere på sidene sine, så anbefaler jeg å enten droppe å klikke på annonsene deres, eller i det minste gjøre grundige undersøkelser på egenhånd før man bestiller noe.
Bestiller du noe via en norsk nettside, er det litt større sjanse for at annonsøren ikke kan bryte markedsføringsloven og lure seg vekk (.no-adresse)
Er nok lettlurt jeg også...:( bestilte begge deler 6.februar til kr 18,- pr stk. Ikke mottatt noe ennå, men igår trakk de meg 518,- og 99,- fra konto... Jeg har nå sperret kortet jeg brukte ved bestilling, så håper de ikke kan trekke mer...! Skal ringe banken imorgen for ordentlig info angående dette, i kveld ringte jeg de som ordner med sperre av kort. Der fikk jeg info om at det var kortet som ga tilgang, og ikke konto.
Er det noen som har hatt suksess med avbestilling via mail? Og til hvilken mailadresse? Og hva med om man ikke har bestillngskoden? Jeg var jo så dum og blåøyd at jeg tenkte: jaja, 2 x 18 kroner kan jeg avstå om produktene ikke skulle komme...så koden tok jeg ikke ut da jeg ikke var tilknyttet printer i gjerningsøyeblikket .... Og de 17 dagene var jo en smell tydeligvis.. :rolleyes:
Har ringt igjen nå kl 8.00
Traff på nytt en engelsktalende dame. :mad:
Nå fikk jeg beskjed om å ringe igjen om 5 timer for å komme til den norske kundeservicen. Jeg får prøve igjen etter kl 1.
Får jeg fremdeles ikke tak i noen da, drar jeg på politistasjonen i morgen og anmelder hele dritten! :mad: :mad: :mad:
Sannsynligheten for at disse kvinnene virkelig har stilt opp på reklame for dette tydeligvis ekstremt useriøse produktet er vel omtrent lik 0. Med mindre de har fått så godt betalt at de har gitt f*** i seriøsiteten.
Jeg fikk produktene for et par dager siden og tenkte ikke noe mer over det. Men så i dag oppdaget jeg det var trukket over 500 kr... og for et par dager siden var det trukket omtrent samme beløp.:eek:
Jeg som er sååå skeptisk til sånne ting har virkelig gått fem på, nesten godt å lese det er flere som meg.
Jeg har fått sperret bankkortet mitt så jeg håper det er ute av verden med en lærdom som kostet ca 1000 kr.:rolleyes:
Jeg har blitt trekt 1094,60 fra kontoen min... Det er etter bare 15 dager, IKKE 30 sånn som det står på nettsida deres..!
Jeg har vært i banken og sperret kortet mitt, og fått fiksa nytt kort, så nå håper jeg det er over..!
Det er en j*vla dyr lekse, men jeg har ihvertfall lært..! Blir spennede å se om det faktisk dukker opp noe i posten...
Hvor lang tid tok det før du fikk dine Malenee??
gikk i samme felle som mange andre her , men har nå fått mangoen og meta burn.....og jupp blitt trekt PENGER, men takket være dere fant jeg nummret her inne og ringte i dag .... hehe... jeg valgte engelsk da jeg er ganske god der alikevell.... og trooo meg hun dama fikk høre om hva jeg synes om sen levering ,masse penger trekt osv osv . Sa det til henne at en prøveperiode tilsvarer at du faktisk får PRØVE produktene i den PERIODEN! Endte opp med å stoppe abonomanget og hehe fikk 2 flasker gratis nå. Men jeg informerte henne også at dette blir stoppet fra min konto i DAG! Husket også å få avbestillings nr ( de oppgir ikke de før du spør)
Så da har jeg betalt litt over 1000 kr for 2 flasker av vær.. jadda man lærer!!!
Men det tok over 15 dager for meg å få flaskene , hadde jeg ringt mens jeg ventet hadde jeg fått en forlengelse sa hun på 30 dager.
Alle burde ha et kredittkort som de (kun) bruker til netthandel (og når man er på ferie). Jeg handler aldri på nett med bankkortet mitt siden det er knyttet opp mot bankkontoen min.
Med et kredittkort har man forsikring -det viktigste er at lønnskontoen ikke kan bli tømt! - og man kan gå på kortutsteder og få pengene tilbake om det er trekt urettmessige (ikke "signerte") beløp fra kortet.
Noen av dere har jo fått noen piller (?) av dette firmaet - har dere virkelig tenkt å spise dem!? Jeg hadde ikke tort å spise noe som helst fra noen som er så useriøse. For en del år siden ble det jo solgt slankepiller og jovisst virket de, ulempen var bare at det viste seg å være bendelormegg... :eek:
Jeg har nå mottat afrikansk mango. Venter stadig på MetaBurn. Jeg ringer legen min på mandag og leser det som står på pakken for han å hører litt rundt det. Skal oppdatere dere :) Og skal også oppdatere dere når jeg begynner på de (selvsagt dersom det ikke er farlig :) ). Håper legen min godkjenner det så jeg kan få begynt, og ikke minst, HÅÅÅPER DE FUNKER !! Jeg har også undersøkt litt rundt, alle de som har blitt trekt i ettertid har faktisk glemt å avbestille... så de trekker ikke bare penger fra kontoen din uten videre, det er fordi det sto at etter 17 dager vil det bli trekt for neste leveranse (full pris). og jeg har fått mangoen min, så kanskje det ikke er så useriøst som vi alle har trodd ??! Og noen nevte her at hvis det funket så burde det vært mer kjent. Det er ikke FDA godkjent og derfor kan ikke leger godkjenne det (masse GMP regler for legemiddels industrien, jeg vet dette fordi jeg jobber i den). Men jeg har gått ganske i dybden rundt den mangoen her da jeg trodde det hele var svindel, og jeg har lest mange amerikanse og engelske blogger hvor flere sier det funker.. så tiden vil vel vise ? jeg tenker hvertfall at uansett så hører jeg med legen før jeg begynner på de, og dersom jeg merker noen bi-virkninger slutter jeg bare og stikker til legen.. jeg er så gira på å ned i vekt nå at jeg måååå bare prøve disse. men til alle som skal prøve de (når dere får de) husk at det sto at du må holde kalorie inntaket under 1800 :)
Kjære vene, du er utrolig naiv i forhold til dette! For det første, er det garantert at det som står på pakka er det de faktisk inneholder? Jeg tviler på at det stod bendelormegg på pakningen på de det ble referert til over her....:rolleyes: ref. Grete Roede som endte opp med amfetaminpiller på åttitallet.
Og selvfølgelig står det at man må holde kalorinivået lavt, det er det man skal gå ned av. Se f.eks 30days, det står akkurat det samme der. (den gikk jeg forøvrig OPP 4kg av på en mnd...).
Selvfølgelig finner du positiv omtale om det, det er folk som er ansatt for å skrive slike "tilfeldige" blogginlegg og skryte av produktet. Og om det bare er manglende avbestilling som gjør at de trekker penger, hvorfor har alle blitt trukket ulikt beløp? (og seriøst, lar dere ukjente få tilgang rett inn på kontoen deres?? Hadde dere gitt en av de som henger utenfor Oslo city kortet og koden og vist vei til nærmeste minibank? Det er akkurat samme greia!)
Dersom legen din sier "du har kjøpt noen piller fra utlandet du ikke aner noe om på en side som er registrert som internasjonal svindel? Ja jøss, kjør på!" bør du virkelig vurdere å bytte lege!
Og det jeg lurer på er hva er det som gjør afrikansk mango så fantastisk i forhold til f.eks pakistansk mango? Hvorfor må man kjøpe disse pillene fremfor å stikke på nærmeste innvandrersjappe og kjøpe en kasse naturlig mango?
Om du er så desperat etter å gå ned i vekt som du sier, hvorfor bruker du ikke da den tida du bruker på å lete etter info om dette lureriet til å heller sette deg inn i hvordan gjøre det på en sunn og ikke minst effektiv måte? FØR du får helsa ødelagt av lugubre piller?
Vær forberedt på at legen din kan komme til å le rått... Dette er bare tull og humbug!
1800 kcal i døgnet? Jeg ligger langt under det (vanligvis på rundt 1400) til vanlig jeg, men jeg er ikke store kroppen da. Men ringer det virkelig ingen bjeller når et "slankemiddel" reklamerer med at det virker, men bare hvis du spiser max. X antall kalorier i døgnet? Høres ikke dette ut som de sagnomsuste slankesålene som kom for en del år siden - de funket de, man måtte nemlig gå en del km om dagen for at de skulle virke! :lol:
Men når vi snakker om slankelureri, er ganske høyt på lista denne soppen man skulle drikke avsil av også! :D husker mamma hadde slik i fryseren. Om den funka? Ikke i det hele tatt! (mao like bra som alle andre mirakelkurer... :rolleyes:)
Har fulgt med på denne tråden, og jeg synes det er helt utrolig! Om ikke annet så har vel kontoene til en del her blitt endel slankere...
Når jeg handler på nett bruker jeg stort sett PayPal.
Jeg synes det er ganske skremmende at enkelte faktisk vurderer og spise disse tablettene. Man har ingen garanti for hva som er i de, de kan være laget i en skitten trailer i indre Mongolia. Vi er blitt for trygge og naive i lille Norge. Alle tablettene vi spiser er sjekket så utrolig godt at vi glemmer at det ikke er slik i resten av verden. Jeg håper virkelig ikke dette blir en dyrekjøpt erfaring som går ut over helsa til de som er blitt svindlet.
Sånn er jeg naiv også, tenker ikke at noen kan juge med innholdsfortegnelsen. Men de tinga man får på iherb, tror du de er sjekket og sikre? Eller bør man se etter et kontrollmerke på alt man kjøper?
Fant standard klageskjema på forbruker europa.
Det står en først skal klage til selger. Får en ikke pengene igjen, skal en klage til kortutsteder, med kopi av klagen som ble sendt til selger.
Men hvor pokker sender en klagen???
på ordrebekreftelsen er det en adr i england. Produktene kom fra USA...:confused:
IHerb fremstår som langt mer seriøse enn disse mango-folka.
Mye handler vel om å ha "bondevett" og det er lov å være skeptisk.
Når et firma i utgangspunktet lett tømmer kontoen, ikke har operativ epost og lugubre (les utenlandske) kundebehandlere..
Kort sagt, gjør det vanskelig for en forbruker å komme i kontakt med..
Ja, da er det vel lov å anta at det også er en placebo effekt på varen.. Personlig hadde jeg ALDRI TURT(!!!!) å spise noen av dem.. for bare gudene vet hva de inneholder.. Det kan være alt fra kalk til avføring (satt på spissen)
Tilbake til IHerb.. Oversiktlig nettside med online support, epost, adresse og telefon.
Varene rates av kunder. I dette tilfelle tror jeg at det er reelle kunder,
da det vanskelig gjøres å fake en så stor kundemasse med så individuelle historier..
Når det gjelder vareutvalget, så lover de ikke gull og mirakelkurer.
Du skal ha en viss kunnskap om produktet selv i forkant for å finne det på nettsiden dems..
Når det gjelder kontrollmerking, så er det det landets lover og regler som gjelder.
IHerb er i USA og selv har jeg ikke satt meg inn i reglene der.. Endel handel går på tillit til leverandør,
men er det enkelte ting man lurer på så skal man kunne få svar ved å henvende seg til (i dette tilfelle) IHerb.
Og da gjelder det akkurat som når vi er i butikken her hjemme, kan de ikke svaret, så ikke kjøp det.
Like viktig er det å sette seg inn i norske tollregler.. Har du lov til å innføre den varen du bestillte f.eks..
Og damer: Når det er snakk om priser: Er tilbudet for godt til å være sant.. Ja, da er det vel nettopp det det er!! :rolleyes:
Åjoda.. Har da gått på smeller selv i fortiden.. men man lærer..
Kjøpte meg et glass med grønn gugge i hvitløkslake for 1200,- det skulle være SÅÅÅÅÅ bra for masse helsegreier!!
Faktum er at det gjorde best effekt på lommeboka til selgeren ;)
Du må sperre kortet ditt. Disse menneskene driver med utstrakt svindel. Når du får "gratispakkene" dine- om du får dem, vil de begynne å trekke fra kortet ditt. Siden de ikke har en seriøs aktør i Norge er den telefonen du tok ikke verdt noen ting. De satser- med rette- på at de ikke vil bli straffeforfulgt, naive mennesker som lar seg lure står ikke øverst på prioriteringslisten til økokrim. HUsk til neste gang at om det høres for godt ut til å være sant er det sannsynligvis det.
SÅ sperr kortet, jo før jo heller!!!
Etter 7 dager fikk jeg svar på mailen jeg sendte til de: Hilsen
Takk for at du kontakter kundeservice. Vi forsikrer deg om at din afrikanske Mango konto har blitt kansellert, og det blir ingen ytterligere kostnader til kontoen din. Men kan vi ikke behandle din forespørsel om refusjon på nettet kan du kontakte vår kundeservice når som helst på nedenfor for å se om du er kvalifisert for en tilbakebetaling. Vær oppmerksom, blir refusjon bare utstedes innen 30 dager fra den opprinnelige transaksjonstidspunktet. Vi beklager det inntrufne.
Vennlig hilsen
Afrikansk Mango Support Team
800-17-399
Jeg er for dårlig i engelsk, så å ringe nytter ikke for meg.
Jeg fyller ut klageskjemaet jeg fant hos forbrukereuropa og sender det.
Jeg gir meg ikke så lett!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.