< Tilbake til oversikten

Syk for tiden og dårlig matlyst. Kan jeg?

_Lille_Trille_ sa for siden:

Heisann...
Jeg er syk akkurat for øyeblikket,og har da dårlig matlyst.
Så spm mitt er om det da holder å spise 100 gr cottagecheese med 2 ts funlight 1 ss splenda og 2 ts fløte morgen å kveld, og litt kjøtt til middag??

Følger ketolyse kuren..

Gracella sa for siden:

Det du sier at du spiser, er vel ikke etter ketolysekuren?
Hvor er grønnsakene?

Ellers pleier de her inne å si at hvis man er syk, skal man konsentrere seg om å bli frisk. Betyr det at man må ta en liten pause og spise den maten man klarer, så får man selvfølgelig gjøre det :).
Personlig tror jeg at man blir mindre syk og fortere frisk av å spise lavkarbo, men jeg skjønner jo at det kan bli for mye for f.eks nybegynnere.

Jeg har litt vanskelig for å skjønne at litt CC med fløte og litt kjøtt kan gi kroppen din det den trenger for å fungere normalt hvis du var frisk, så JEG TROR ikke at du blir fortere frisk av å fortsette å spise så lite og lite variert som du gjør nå- dessverre.

God bedring:)

lille_trille sa for siden:

Synes du skal spise det du klarer, og ellers konsentrere deg om å få i deg rikelig med vann.
God bedring "navnsøster" :)

Takker for svar Gracella :)

Nei altså jeg har gått på ketolyse nå i 79 dager, og det har funket veldig bra iht vekta og velvære, men ville rådføre meg fordi jeg er redd for å ødelegge hele opplegget når jeg er syk med feber å oppkast..

Tusen takk Navnesøster :)

Charlott sa for siden:

Synes også du skal spise det du får i deg og sørge for nok væske :)

Ingefær-rot kan hjelpe mot kvalmen, enten trekke te på kokende vann og noen biter ingefærrot eller rett og slett ha noen biter rå i vannflaska :)

God bedring!

Gracella sa for siden:

Man ødelegger ikke hele opplegget ved å spise noe annet enn lavkarbo i et par dager når man er syk. Det eneste er at noen finner det vanskelig å komme seg tilbake på lavkarbo. Selvfølgelig kan man ha samlet noe vann eller gått opp litt hvis man har vært ute av det lenge, men det forsvinner fort når man begynner å spise lavkarbo igjen.
Så hvis CC er det eneste du får i deg for tiden, så spis det :)

JanneBL sa for siden:

Men det hun sier hun spiser må jo bli under 20karbohydrater til dagen? er hun ikke fremdeles i ketolyse da?:p

Er HELDIGVIS frisk igjen nå , og fortsatt i ketose :)

Gracella sa for siden:

Du kan spise etter Grete Roede og fremdeles være i ketose... Mulig at jeg misforstod HI litt ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.