< Tilbake til oversikten

Ny på ketolysekuren

lille-mor sa for siden:

Heihei:)
Jeg er ny her inne.Har gått på ketolyse en gang før og da gikk jeg ned ca 8 kg på 8 uker..Dette kom snikende på igjen etter ca 1 års tid me masse og (og dårlig ) mat for kroppen min.Jeg begynte med dårlig vaner,som goderi og pasta,brød og lignende å da la jeg på meg igjen.

Jeg sliter i tillegg når jeg spiser brød og drikker melk.Ser ut som jeg er høygravid og har forferdelige magesmerter.Drikker jeg kakao må jeg rett på toalettet.
Har ikke vært hos legen å sjekket,har bare begynt å holde meg unna det,da går det veldig mye bedre.

Jeg begynte på denne kuren igjen tirsdag 31,mai og er kjempemotivert.Er kommet til det stadie kor eg ikke føler meg vel me meg sjøl i det hele tatt.ALDRI har eg vært så stor som eg e no..Vi ikke pynte meg,vil ikke prøve eller kjøpe klær og hater det å vise meg frem til samboer.

Jeg har skrevet notater og holder meg helt til kuren.Håper å kunne klare å leve slik resten a livet,når jeg alikavel ikke kan spise mel og melk.
Det som kan bli vanskelig for meg er å holde seg unna frukt og godteri.

Så kommer noen spørsmål.
1)Kan jeg ikke spise noe typer frukt?
2)Hvor ofte må en spise og skal en spise selvom en ikke er sulten?
3)Noen "dietter" har slik at en ikke bør spise etter ett viss klokkeslett på kvelden.Dette gjelder vel ikke oss?
3)Noen som har noen ekstra gode tips som jeg bør ha me meg videre?

Ha en flott søndag
Klem:)

Charlott sa for siden:

Heisan :)

Vil tro du finner svar på det meste om du leser denne flotte samlingen med linker :D

Du skal spise når du er sulten til du er passe mett, uansett klokka. Frukt hører desverre ikke hjemme på Ketolyse, men litt bær er lov :)

Lykke til!

Pruttilutt sa for siden:

Helt konkret til det du spør om:

1)Kan jeg ikke spise noe typer frukt?

• Inneholder fruktose, som er en karbohydrat kroppen elsker. Med andre ord: nei.
    2)Hvor ofte må en spise og skal en spise selvom en ikke er sulten?
  • En god huskeregel er som nevnt over her: Spis når du er sulten, og spis til du er mett.
    3)Noen "dietter" har slik at en ikke bør spise etter ett viss klokkeslett på kvelden.Dette gjelder vel ikke oss?
  • Spis når du er sulten, og spis til du er mett. Om det er halv tolv på natten eller dagen spiller vel ingen rolle.
    4)Noen som har noen ekstra gode tips som jeg bør ha me meg videre?
  • Ikke stress med veiing. Hold deg til et par dager i uken, helst etter avføring, på morgenen før mat- og væskeinntak.
  • Stix: Et par kvelder i uken er ok. Stix er gyldig to timer etter matinntak. Utslag er utslag, ikke grad av ketose - kun grad av dehydrering.
  • Vann: 2,5-3,5 liter DAGLIG. Vann inn = vann ut.
  • Få i deg nok fett. Ikke frykt fettet. Majones, fløte, rømme, ost, fetaost, noe nøtter, kjøtt, fet fisk osv. Grillsesongen er i gang!
  • Så kaldt som mulig om natten: La kroppen varme seg opp, da forbrenner den mer.
  • Bruk forumet flittig til å søke opp oppskrifter, kommunisere med andre, diskutere hverdagen osv.
  • Sist, men ikke minst: Oppfordre folk rundt deg til å støtte deg gjennom dette og holde seg unna med kommentarer, vanskelige spørsmål og fristelser.

Lykke til :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.