< Tilbake til oversikten

Vet ikke helt om jeg tør begynne trene enda, hva tenker dere?

jenta26 sa for siden:

hei alle sammen, ja nå har jeg gått ned 3,6 kg på under 3 uker, litt skuffet men men, har gått noen turer, men thats it. jeg elsket jo å trene skikkelig før, elsket spinning.

på torsdag var jeg til sverige med en go venn av meg, men da vi kjørte hjem igjen og skulle ta ferja så ble jeg rar i kroppen og han sa: hva er det med deg? du skjelver jo. jeg følte meg helt skjelven i kroppen, skikkelig forferdelig. da vi kom hjem til han så la jeg meg på sofaen. følte jeg skulle svime av da. men så sovnet jeg, fredagen var jeg mye bedre og tenkte jeg sku gå 1,2 mil, 2,4 mil tilsammen, formen begynte bra, men når jeg hadde gått noen kilometer så måtte jeg sette meg ned også ble jeg helt borte, heldigvis kom en dame forbi og hjalp meg. jeg dro på legevakta den dagen og fikk konstatert at jeg har veldig lavt blodtrykk, jeg skal egentlig ligge på 125, men mitt var på max 98, de andre prøvene var helt fine. han ville ikke sette meg på medisinering enda.

I går svimte jeg av igjen og dro på legevakta, og legen sa jeg måtte dra til fastlegen mandag. jeg slappet av på sofan i går men følte jeg skulle svime av hele tiden.

jeg er litt bedre nå og har veldig lyst å dra på trening i dag, men vet ikke om jeg bør det, hva mener dere?

Charlott sa for siden:

Du bør selvsagt IKKE trene før kroppen fungerer normalt igjen.

nellie sa for siden:

Enig meg Charlott..

Kitt sa for siden:

Dersom du er skuffet over å ha gått ned 3.6kg på under 3 uker, lurer jeg veldig på om du rett og slett spiser og drikker for lite!!!:eek:
Erfaringene dine de siste dagene kan rett og slett komme av at du spiser og drikker for lite i varmen og i tillegg prøver å presse kroppen mer enn den har godt av!

Blodtrykket ditt er lavt, men ikke farlig lavt. Spis nok, gjerne mye salt mat, drikk masse og hold deg i ro til du har vært hos legen igjen! streng sykepleier

jenta26 sa for siden:

maten er helt i orden, spiser meg mett og funker bra, men jeg vet jeg drikker sykt lite vann, jeg dro på trening i stad, det gikk overraskende bra, tok det i mitt tempo da

Kitt sa for siden:

Drsom du vet du drikker for lite (alle væske inkludert, ikke bare vann), er det jo enkelt å gjøre noe med saken, da! Drikk nok og få i deg salt!:)
Vann i kroppen slipper ikke om du ikke drikker nok heller, vet du!;)

jenta26 sa for siden:

ja jeg vet , har bestandig vært avhengig av pepsimax, det er min største last dessverre

er dette en ille meny, spiser dette ofte nå

frokost: egg, bacon, tomater, agurk, litt majones

lunsj: kyllingsalat med ost, tomat, agurk, og broccoli i fløte

middag: samme som lunsj

kvelds: røkt laks+ egg og bacon og litt tomat, agurk, majones

Peppa Gris sa for siden:

Du MÅ drikke nok vann, for lite vann gjør at du blir syk. Fyll opp en flaske og drikk hver gang du kommer på det, og gjerne litt oftere og ;)

jenta26 sa for siden:

har kjøpt meg en sånn liten barneflaske som er 0,3 liter, enklere å få i meg vann da synes jeg

jenta26 sa for siden:

i følge diett. no, så har jeg i meg 65% fett, 30% protein og 4% karbo

Kitt sa for siden:

La du merke til at jeg sa : all væske!
Det er bedre at du drikker pepsi max enn at du ikke får i deg nok væske!
Vet at mange ikke er helt enig med meg, men ALL væske du får i deg, teller i væskeregnskapet, så drikk det du er komfortabel med, du. Jeg drikker hovedsakelig cola zero, og det går heeelt fint, det!;)

Ang menyen din kan du droppe litt proteiner til fordel for fett!:)

jenta26 sa for siden:

ja fikk med meg at du sa Væske:)

jeg endret nå på det jeg skal ha til middag og kvelds og da ble det 70 på fett, 28 på protein og 2% karbo.

men det ble og 1631 kalorier, føler det er sykt mye

Georgine sa for siden:

Når ble 1600 kalorier sykt mye?

jenta26 sa for siden:

hvor mange gram karbo er 2% egentlig, mye mulig jeg som er teit her

jenta26 sa for siden:

jeg gikk på pulver for noen mnd siden på et kurs og da lå jeg på 490 kalorier så sikkert derfor jeg synes det er mye

Georgine sa for siden:

Det er 490 kalorier som er sykt, ikke 1600. Kroppen må ha næring og energi for å holde seg frisk.

Peppa Gris sa for siden:

1600 på en hel dag eller på et måltid? Er det på en hel dag vil jeg nesten si at det er et minimum.

Kitt sa for siden:

Jeg sa du kunne kutte ned på proteiner, ikke karbohydrater!;)
Er fortsatt sikkerpå at du spiser i minste laget, ja, om du syns 1600kcal er sykt mye. Trener du en del, forbrenner du nok bortimot 1000kcal pr dag og du bør ha mist 1000kcal igjen etter at du har trukket fra treningen!
2.5- 3liter væske bør du også få i deg!:)

Kan du si hva du veier, hvor høy du er og hvor mye du mener du skal ned, forresten? Føler jeg sitter og gir litt råd i blinde her! Og når gikk du på pulverkur og hvor mye gikk du ned da?

jenta26 sa for siden:

karbohydrater jeg spiser: tomater, agurk, blomkål.

trener ikke mye for tiden nei, går turer, forbrenner nok rundt 600-700 kalorier på en spinning økt

jenta26 sa for siden:

• sopp da, men hvor mange gram er 2% karbo?

Peppa Gris sa for siden:

Det ser du inne på diett.no :)

jenta26 sa for siden:

nei det kommer bare opp i prosent

Kanutten sa for siden:

Det spørs jo hvor mye du spiser...

jenta26 sa for siden:

spiser blomkål, noen tomater, litt agurk og litt sopp

Peppa Gris sa for siden:

Da må du bytte fane :)

jenta26 sa for siden:

får opp bare Adi og kakediagram

Kitt sa for siden:

2% av 100g mat er 2g karber. 2% av 1000g mat er 20g karber
Hvor mye 2% er kommer helt an på hvor mye du spiser i utgangspunktet!
% er ikke et tall, men en del av noe! :p
Du må jo ha lagt inn hvor mange gram du spiser av hver matvare for å få opp antall kalorier du får i deg???

jenta26 sa for siden:

ja har jo det, 2 gram er vel sykt lite men

Kanutten sa for siden:

Eller 2% kcal. Blir annen regning igjen.. :p

Peppa Gris sa for siden:

Det ligge runder etikett.

jenta26 sa for siden:

til Kitt, jeg er 1,62 høy, 73,1 kg nå, var 76,7 20 mai.

gikk på pulverkur i januar, men sluttet fort på det.

har mål om å ned til rundt 60 kg

Peppa Gris sa for siden:

PÅ fanene får jeg adi%, k.diag og etikett.. :confused:

Kitt sa for siden:

Man må være registrert for å få opp alle alternativene!:)

Pruttilutt sa for siden:

Vann inn= vann ut.
Fett inn = fett ut.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.