< Tilbake til oversikten

Starte på igjen?

Daniel sa for siden:

Hei! Jeg gikk ned ca 35 kilo på 7-8 måneder med ketolyse.

Så - etter de ca 8 månedene så stoppet effekten av ketolyse opp, og jeg stod stille selv om jeg fikk utslag på stixen.

Jeg tok så en pause på ca 3 måneder før jeg prøvde på nytt, men til ingen nytte. Vekten rørte seg ikke.

Så per i dag, har jeg hatt en pause på 1 år - men er LIVREDD for å prøve meg igjen, i fare for å gå på igjen for tidlig.

Er det andre som har opplevd samme problem, eller har kjennskap til hvor lang en pause må være?

Mvh Daniel.

Daniel sa for siden:

Ingen?

Gerd sa for siden:

Du må jo avgjøre det sjøl hvor lang pause du vil ha :ja:

Jeg har levd ketogent siden 2007 :ja:

Daniel sa for siden:

Vel, jeg har ingen anelse om hvor lang pausen min skal være.
Siden pausen på 3 måneder ikke hadde noen innvirkning.

Gerd sa for siden:

Hvor lenge prøvde du etter pausen da?
Hvor mange kilo skal du ned nå?

Daniel sa for siden:

Prøvde vel i fire uker etter pausen.

+/- 10 kilo.

Daniel sa for siden:

Du sier du har levd ketogent siden 2007, betyr det at du har opplevd vekttap siden da? Får du normalt utslag på stixen?

insulininja sa for siden:

Høres ut som meg! Stod stille i ett års tid på ketose, og eksperimenterte masse. Nå er jeg i ketose, og spiser etter mønsteret som kalles periodisk faste - og har begynt å gå jevnt og trutt nedover.

I praksis vil det for meg si at jeg kun spiser frokost i ukedagene, og kun middag i helgene. Det kan kanskje høres vanskelig ut - men det er null problem når man er igang hvis man holder seg i ketose.

mer info

Gerd sa for siden:

Det er de siste kiloene som går treigest, bare så det er sagt :ja:
Og du har jo gatt ned VELDIG mye fra før da :heia:

Stix bruker jeg ikke. Jeg kjenner på kroppen at jeg er i ketose.

Man kan være i ketose om man spiser opptil40/50 karber dagen, men det er ikke dermed sagt at man går ned i vekt.

Jeg lever i ketose på vedlikehold fordi jeg trivest med maten. :ja:
Holder vekta.
Skal jeg gå mer ned i vekt, etter f.eks ferie og påløpne feriekiloer, så strammer jeg inn og da forsvinner de få kiloene ganske fort :ja:

Annne sa for siden:

insulinninja: Forstår jeg deg riktig at du kun spiser ett måltid om dagen? Wow. Det jeg har lest om periodisk faste tidligere har dreid seg om å begrense spiseperioden til ca. 6-8 timer eller noe, så det hørtes mye mer ekstremt ut det du driver med der... Interessant. Hvor store måltider spiser du da?

insulininja sa for siden:

En vanlig frokost er 300g bacon, 4 egg, litt sopp, litt løk, spinat eller noe annet grønt. Et glass kokosmelk. Vil tro det er omtrent 2000kcal og 10-15g karbohydrat. Det høres nok mer ekstremt ut enn det egentlig er :)

Jeg begynte også med et femtimers "spisevindu" men av praktiske årsaker så ble det redusert til en litt feitere frokost på ukedagene.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.