Høres ut som meg! Stod stille i ett års tid på ketose, og eksperimenterte masse. Nå er jeg i ketose, og spiser etter mønsteret som kalles periodisk faste - og har begynt å gå jevnt og trutt nedover.
I praksis vil det for meg si at jeg kun spiser frokost i ukedagene, og kun middag i helgene. Det kan kanskje høres vanskelig ut - men det er null problem når man er igang hvis man holder seg i ketose.
Det er de siste kiloene som går treigest, bare så det er sagt :ja:
Og du har jo gatt ned VELDIG mye fra før da :heia:
Stix bruker jeg ikke. Jeg kjenner på kroppen at jeg er i ketose.
Man kan være i ketose om man spiser opptil40/50 karber dagen, men det er ikke dermed sagt at man går ned i vekt.
Jeg lever i ketose på vedlikehold fordi jeg trivest med maten. :ja:
Holder vekta.
Skal jeg gå mer ned i vekt, etter f.eks ferie og påløpne feriekiloer, så strammer jeg inn og da forsvinner de få kiloene ganske fort :ja:
insulinninja: Forstår jeg deg riktig at du kun spiser ett måltid om dagen? Wow. Det jeg har lest om periodisk faste tidligere har dreid seg om å begrense spiseperioden til ca. 6-8 timer eller noe, så det hørtes mye mer ekstremt ut det du driver med der... Interessant. Hvor store måltider spiser du da?
En vanlig frokost er 300g bacon, 4 egg, litt sopp, litt løk, spinat eller noe annet grønt. Et glass kokosmelk. Vil tro det er omtrent 2000kcal og 10-15g karbohydrat. Det høres nok mer ekstremt ut enn det egentlig er :)
Jeg begynte også med et femtimers "spisevindu" men av praktiske årsaker så ble det redusert til en litt feitere frokost på ukedagene.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.