Paris sa for siden:
Dere som er gode på baking - hva er det igrunn som gjør at kjeks blir kjeks -sprø og gode, samme med knekkebrød.
Hva er forskjellen på dette og annet bakverk som blir mykt:o
Paris sa for siden:
Dere som er gode på baking - hva er det igrunn som gjør at kjeks blir kjeks -sprø og gode, samme med knekkebrød.
Hva er forskjellen på dette og annet bakverk som blir mykt:o
Carisma sa for siden:
Jeg vil anta væskemengden har noe å si
Charlott sa for siden:
Samt tykkelsen på bakverket og steketid/temperatur... ?
Bonitta sa for siden:
Steketiden er avgjørende.
Når man lager knekkebrød f.eks så må de stå i ovnen helt til de er sprø, samme om det betyr dobbelt så lang steketid som angitt i oppskriften ;)
Furine sa for siden:
Eg går som regel for lavare temperatur, og lar dei stå lenger i omnen. Tek jo litt lenger tid, men betre enn at dei blir svidd.
Yrla sa for siden:
Sirup gjør dem seige, lite fett og ekstra væske gjør dem sprø, men først og fremst natron og noe surt som kulturmelk gjør dem sprø.
krokodillen sa for siden:
Knekkebrød kan tørkes etter steking, enten på lav varme i ovnen, eller spredd utover. Jeg pleier tørke dem i ovnen en halvtime og deretter la de ligge på kjøkkenbordet til neste morgen. Pleier snu dem før tørking, de er mest fuktige på undersiden.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.