< Tilbake til oversikten

Hva myndighetene sier

kamp sa for siden:

Har gjort meg noen tanker om hva myndighetene sier og hva lavkarbo miljøet sier.

Vist det er slik at mettet fett ikke er farlig, hvorfor skal vi da spise "magert?

Her inne hevdes det at det ikke finnes studier som viser sammenheng mellom kolesterol og hjertesykdom.
Myndighetene må vel ha noe å bygge dette på? Er alle studiene de refere til feil?

Jeg er ikke i tvil om at karbohydrater er problemet, men jeg sliter med å forklare og "overbevise" familien min..

Har lest kolesterol bedraget og er nå på en bok av Uffe ravnskog.
Her inne føler jeg at det er type kolesterol som er avgjørende (store, små ldl, triglycerider o.l.) og at fett øker hdl "gode".
Forstår jeg Uffe rett vist han mener at det ikke stemmer?

Jeg føler meg bare veldig forvirret over alt. Myndigheter i den ene enden, lavkarbo i midten og Uffe til den andre siden. Og oppi dette litt fornuft..

Er det noen som kan hjelpe?

Carisma sa for siden:

I hovedsak ja. I tillegg til at flere ble avsluttet før de kunne trekke noen konklusjoner, og derfor egentlig ikke burde vært tatt hensyn til.
Sofie Hexeberg har mye info om dette på foredragene sine, sikkert endel i boka også.

kamp sa for siden:

Ser ikke de at studiene er feil?

eller er det "vil ikke se"?

forstår barei kke hvordan de kan ha skrevet over 300sider med kosthold rås som "ikke stemmer"..

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.