< Tilbake til oversikten

Tynnere hår

Mankell sa for siden:

Jeg syns at håret mitt har blitt så mye tynnere etter jeg begynte med lavkarbo. Jeg mister massevis av hår og det lille jeg hadde fra før er det nesten ingenting igjen av.
Er det noen av dere andre som har opplevd det samme? Spiser jeg for lite vitaminer? Er det noe kosttilskudd (annet en multivitamin) jeg bør spise?

LibraGirl sa for siden:

Kan være at du rett å slett ikke får i deg vitaminer nok...
Har fått tykkere å mere glansfult hår etter lavkarbo :)

nellie sa for siden:

Mange som opplever å miste hår når de går ned i vekt. Vitaminene du bør tilføre er B-vitaminer, men det er ikke sikkert det hjelper i første omgang..

mrs kishty sa for siden:

jeg mister ikke så mye hår, men krøllene som jeg hadde begynt å få er på vei vekk heldigvis, har fått mer glans i håret.

senorita sa for siden:

Jeg har mistet hår i 3 mnd nå.. ser ikke bra ut :S Vet ikke hva jeg skal gjøre selv.. Håpe det går over..

Insyga sa for siden:

Si det til legen, slik at du kan få en helsjekk med blodprøve. Jeg hadde tydeligvis B-vitaminmangel sist jeg gikk på lavkarbo. Jernmangel fikk jeg og, noe jeg syntes var merkelig siden jeg spiste så mye kjøtt :S

Cherry sa for siden:

Helt normalt. Har ingenting som helst med lavkarbo å gjøre. Tilstanden kalles telogen effluvium og oppstår når kroppen blir stresset, som f.eks ved en fødsel eller ved slanking. Hårtapet stopper som regel etter 2-6 mnd etter det har oppstått. Det er viktig å merke seg at håret vårt alltid er ca. t0-tre månender på etterskudd med reaksjonen på noe i kroppen

Ego sa for siden:

Samme her, har snart ikke hår igjen, av mitt allerede tynne hår.. selv om dette sies å ikke ha sammenheng med lavkarbo i seg selv, men slankingen uansett kur, så opplever jeg å miste mer hår på lavkarbo en f. eks grethe roede. Mulig den første tiden med lavkarbo virker stressende på kroppen.

For å gi litt håp, så røyter jeg hakket mindre enn i forrige uke, så håper det stabiliserer seg nå. Angående vitaminer har ikke dette hjulpet meg, snarere tvert i mot, har fått kviser av alt b-vitaminet :confused:

lille_trille sa for siden:

Håret fell ved lauvsprett og lauvfall, sa alltid bestemora mi. Ikke heilt usant det :)
Har ikke merka noe spes håravfall på denne dietten.

Antoinette6 sa for siden:

Og jeg har sluttet å miste hår etter jeg begynte med ketolysekosthold. . .

Tidl. medlem sa for siden:

Tusen takk for at du delte det der! Mistet masse hår høst 2008 og forsto aldri hvorfor. Prøvde ALT! At jeg mistet 10 kg sommeren og tidlighøsten kan være forklaringen. Et stort mysterium ble nå løst ;)

rava sa for siden:

Jeg mista også hår etter ca 2-3 mnd på lavkarbo. JEg byttet shampoo til en som heter Nisim. Etter at jeg begynte med den kunne jeg etter to mnd se tydlelig nyvekst av hår. Når har jeg spist lavkarbo i 1 år. Håret er tilbake til normalen. Jeg tror ikke det er unormalt å miste hår når en går ned i vekt, enten det er på den ene eller andre måten.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.