< Tilbake til oversikten

Ergometersykkel

Jabba sa for siden:

Jeg har begynt så smått å trene litt.... sykler 25 min på trimsykkel hver dag.......
Er det gjengs oppfatning at dette er "god trenig" ? Hva gjør det godt for ? Bortsett fra at en svetter som en gris da.....:D

sirib sa for siden:

Jeg vil ikke si at 25 min på en ergometersykkel er "god trening". Om du ikke har trent noe særlig før så er det jo absolutt en grei start for å komme i bevegelse. Kanskje du bør veksle på å sykle og å gå turer for å få litt forskjellig belastning? Etterhvert kan du sykle/gå litt lenger og evt jogge og øke aktiviteten i hverdagen.

Jabba sa for siden:

Jeg har ikke trent noe som helst før nei.......

IdaCaro sa for siden:

Det kommer kanskje an på motstanden du bruker på sykkelen, men blir du sliten så tar du jo i , i forhold til formen din :)
Det er jo lurt å ikke ta i for mye i begynnelsen, men bygge opp musklene og øke vanskelighetsgraden ( tyngden ) etterhvert.

Kanskje du burde skaffe deg en pulsklokke så får du se hvor effektiv treningen din er ? Med tanke på kaloriforbruk og treningspuls :)

Jabba sa for siden:

Det er en slik dings som måler det meste på sykkelen.....sikkert også puls fordi det er to metalldingser på styret som d er meningen en skal holde hendene på....
Har nå jobbet meg jevnt og trutt opp til nivå 8 som er det tøffeste på min sykkel.....
Synes denne måten å trimme på er ypperlig for meg....fordi jeg får det faktisk gjort!! Jeg leser eller ser på TV når jeg sykler og da går tiden mye fortere....

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.