Jeg syns det salte har blitt saltere på smak og det søte har blitt søtere på smak.
Tilogmed knerten sin babygrøt som jeg syns har smakt ganske nøytralt, smaker kjempesøtt nå!
Spiser jo ikke grøten hans, men når jeg sjekker tempen på grøten forsiktig med leppa, kommer det jo mikroskopiske grøtrester på leppene, så jeg kjenner jo smaken.
Er det flere som har det slik?
Virker som smakssansene har blitt skjerpet, rett og slett.
Før var jeg helt galen etter spekeskinke:sikle:, men nå er det så salt at jeg ikke klarer å få det ned engang! Kjennes ut som jeg svelgt en hel kilo salt!:eek: Og det lille glasset pepsi max jeg unnet meg på 17 mai når de andre drakk champagne ble bare stående for det var rett og slett heeeelt grusomt søtt og syntetisk! Og dette var noe jeg kunne bøtte nedpå 1,5 liter på en god dag før
Du, jeg har gjort meg akkurat samme erfaring som du.
Synes plutelig at magen min er så salt, fryktelig salt.
Stekte noe biffkjøtt her en dag og laget lavkarbosaus til det.
Mannen og junior spiste det samme som meg. Spurte dem om ikke maten var fryktelig salt, men de mente den var helt perfekt.
Dette har jeg opplevd flere ganger i det siste.
Også er det det søte.
Jeg bruker sukketter og fløte i kaffen min.
Jeg er vant til å ha 4 sukketter i et stort krus med kaffe,men plutselig her så ble det så alt for søtt.
Trappet ned til 3 sukketter, fremdeles for søtt, så nå orker jeg ikke ha i mer enn 2 sukketter.
Bare positivt dette da, bruke mindre salt og mindre sukketter :)
Merker det veldig godt på min kostholdsfilosofi, som i hovedsak bare er rene matvarer og lite salting: mat smaker mye mer, og salte ting smaker veeldig salt. Ting som f. eks gulrot er mye søtere enn jeg husket de som.
Saltsmaken har jeg også merket mye til!
Jeg er nødt til å legge bacon i vann over natta om jeg skal steke det, ellers blir det så salt at jeg ikke kan spise det!
Utrolig merkelig at man plutselig blir så sensitiv på sånt, hehe.
Jeg liker rosenkål nå, og det avskydde jeg før. I tillegg er alt søtaktig blitt veldig søtt, og jeg trenger mindre krydder i maten, både salt, pepper og andre krydder. Nå elsker jeg at råvarene smaker det de faktisk skal smake, ren og god mat.
Ja, kjenner den gode smaken som naturlig er der. Salter aldri, overlater andre til å salte krydre selv .
Har dere også merket at tennene holder seg lengre rene, tror dette er grunnen til at smaksansen er bedret, ingen pels i munnen av karbo mer.
Jeg har merket det med søtsmaken, før kunne freia melkesjokolade smelte på tungen og nytelsen var stor! Men nå synes jeg til og med 70% er søtt...
Og når jeg tenker etter bruker jeg mye mindre salt enn før :)
Jeg syntes ting er MYE mer søtere nå enn før. Helt ekstremt! ;)
Sikkert for at jeg er mer uvandt til søte ting nå. (sukker, godteri osv)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.