< Tilbake til oversikten

Squashmuffins!

mio87 sa for siden:

Disse ble saftige og gode, helt fantastiske faktisk! laget den etter oppskriften fra det søte liv, på gulrotmuffins, men.. gulrot er fyfy og derfor tenkte jeg: hmmm squash! den er jo litt nøtteaktig i smaken så det må jo bli perfekt! og joda, jeg har mumsa på disse muffinsene alså, digger dem!

ok, så til ingredienser!
2,5 dl sukrinmelis (jeg hadde bare melisvarianten, går sikkert fint med vanlig sukrin også)
0,5 dl splenda
4 egg

1,5 dl nøytal olje

1 ts natron
2 ts kanel
3 dl med blanding mandelmel og kokosmel
litt vaniljepulver eller stevia med vanilje
3-5 dl med raspet squash

Visp sukrin/splenda med egg til det får en luftig konsistens. Visp inn oljen. Bland det tørre i en bolle og bland alt sammen. Tilsett raspet squash (men husk og klem av så mye vann du greier først). Om du føler deigen blir veldig rennende kan du tilsette litt til mandelmel, jeg måtte vel tilsette en halv desiliter eller noe, men ikke sikkert at jeg hadde trengt det- Kokosmel trekker også til seg endel væske, så det kan hende blandingen får en tykkere konsistens etter hvert, så ikke spe på med noe med en gang:)

Oppi muffinsformer med blandingen og inn i ovnen på 200 grader i rundt 20 minutter, alt etter ovn så test ut!

Glasuren laget jeg av 150 gram kremost, 50 gram smør og litt splenda + stevia dråper:)

tuller ikke når jeg sier at dette ble digg!

Her er et bilde av dem fra bloggen min:)

Holtappen sa for siden:

Disse vil jeg også prøve, de er sikkert kjempegode ;) takk for oppskriften Mio87 , fortsett du kreative sjel :)

mio87 sa for siden:

takk for det! de er evig gode altså:) jeg har ikke regna på det, men tror de er veeeeeldig ketolysevennlige:)

Holtappen sa for siden:

Kjempegode de også :D nam... laga dobbel porsjon, og delte med andre lavkarbofansen, som var strålende fornøyd ;) så nå har jeg lager i frysen. Supert og takk du, disse skal lages igjen. Jeg synes det er toppers å ha noe å ta til når søtsuget melder seg, det lille søte t slutt d er tingen for meg. God buffer mot å skeie ut med annet høykarbo;D (1,5 karb pr. stk med fyll:) og 0,5 karb.pr.stk uten fyll ;) takk for tipset om å regne ut på diett.no

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.