< Tilbake til oversikten

Grønnsaker vs irritabel tarm

Kathja sa for siden:

jeg har fått med meg at en skal få mest mulig karber fra grønsaker,men jeg merker med en gang
at jeg har spist grønsaker på magen.Da blir jeg oppblåst så det holder.
Etter jeg kuttet ut mel og melk merket jeg stor bedring,men så var det det grønne da :4klover:

Tar vitamintilskudd og sprøyter (b12b bla.) da mage/tarm ikke klarer å ta opp nok den vanlige veien pga sykdom i mage og tarm.

Har det mye å si tror dere at jeg holder meg unna meste av det grønne og heller får karber fra resten av maten ?

Zincite sa for siden:

Kanskje denne artikkelen er av interesse for deg?
Ellers så skal det ikke være nødvendig å spise hverken grønnsaker eller fiber. Karbohydrater er ikke essensielle, men det krever nok litt tid og interesse å sette seg inn i hvordan du får i deg nok vitaminer og mineraler. Det er masse næring i innmat, i kraft kokt på bein og i forskjellige kjøttslag. Så behovet kan dekkes andre veier. Nøtter og frø har også mye forskjellig om du tåler det.
Lutz sin "Bedre uten brød" har noen tabeller over vitaminer i alle fall. Den kan lånes på biblioteket om du ikke har den.
Ellers så er det en del som tåler melkeprodukter bedre når de ikke kombineres med karbohydrater fra mel, sukker, frukt, grønnsaker... Særlig syrnede melkeprodukter. Så du kan jo vurdere å prøve å gjeninnføre noe der om du vil.
Lykke til.

Kathja sa for siden:

Ah takk for tips,skal sjekke ut boka .Ellers burde jeg få dekket vitaminer igjennom resten av kosten + tabletter ja

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.