< Tilbake til oversikten

Lavkarbo nå eller vente?

hildejorgensen sa for siden:

Jeg har tenkt å starte på en ketosekur, for å gå ned noen kilo i nærmeste fremtid!! Men så lurer jeg på om dette er det riktig tidspunkt å starte på? Jeg skal på 3 turer i sommer, 2 til utlandet... Jeg lurer på om det er bedre for min del å vente til etter sommeren, for å få en mer helhet i kuren!! Ønsker jo å nyte livet litt når man er på ferie!! Hva tror dere er mest hensiktsmessig? Skal jeg starte nå lr skal jeg vente til hverdagen kommer igjen etter sommeren? Trenger tips!!

mrs kishty sa for siden:

Jeg ville begynt jeg.. For jeg koser meg mye mer på lavkarbo enn jeg noensinne har gjort med mat før jeg :) Spiser nydelig god mat med utrolig god samvittighet. :)

Nnem sa for siden:

Jeg hadde nok begynt litt smått. Holde meg unna de verste høykarbombene. Ellers hadde jeg kost meg. Ha en fin tur.:)

Kitt sa for siden:

Sier som Nnem, jeg!
Begynn forsiktig i ferien med å droppe de største karbokildene som pasta, ris, hvitt brød og sukker, så godt du kan.
Da er du bedre forberedt når høsten kommer og du setter i gang for alvor!:)
Bestem deg gjerne allerede nå for en dato og sørg for å være oppdatert i hode og kjøleskap når dagen kommer!;)

Señora sa for siden:

Hva venter du på? Sett i gang, tenk, hele grillsesongen med fantastiske grønnsaker i alle varianter med verdens beste samvittighet! Enjoy!

Elanessë sa for siden:

Jeg har begynt nå, selv om jeg skal til utlandet om en uke. Det kan være greit å bare begynne med å trappe ned. Som flere sier, kutt ut ris, pasta og brød. Iallefall det lyseste. Om du må spise brød på ferie, så sørg for at det er veldig fiberrikt og grovt. Men spis helst friske salater, grønnsaker, og masse kjøtt/kylling/fisk :)
Hvis du generelt holder deg unna fallgruvene som fastfood (pommes frites), is, kaker og annet søtt - og tenker generelt lavkarbo, så tror jeg dette vil gå veldig bra :ja:

Batillip sa for siden:

Det er da bare å hoppe i det. Utfordringer kommer hele tiden uansett.

Trolltika sa for siden:

Start pent og forsiktig med å droppe de verste karbohydratkildene og bli litt mer bevisst på hva du velger av mat. Da kanskje du kan slippe unna de verste "abstinensene" også :)

insulininja sa for siden:

Jeg vil anbefale deg å vente til høsten; og heller bruke tiden frem til da til å tenke på hvorfor du ikke tror du kan ha det fint på ferie uten å spise den maten som gjorde deg overvektig i utgangspunktet.

lille_trille sa for siden:

Bedre å stupe i det enn krype i det. Sommeren er gulltid for oss antikarbfolk. Masse grilling og friske grønnsaker.
Lykke til uansett valg du gjør :heia:

Bøtt sa for siden:

Når jeg begynnte på ketolyse i august i fjor så trappet jeg ned på karb de siste 2 ukene før jeg starta .Da var ikke ovegangen så stor:ja:
Dette er jo noe du selv må føle på, om du synes det er kjempe vanskelig å starte strengt nå så hadde jeg ventet .Men heller trappe litt og litt ned.Man skal ville det også:ja:

Men uansett masse lykke til og ha god tur i sommer:)

Lissi80 sa for siden:

Hopp i det :) Du vil støte på "utfordringer" senere allikevel :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.