Skjønner ikke en dritt jeg nå.
Spiste sen middag på byen i går sammen med noen venner.
Bestilte meg biff med beraise og salat.
Rørte ikke chipsen, og jeg drakk heller ikke alkohol, bare pepsi max.
Var veldig stolt av meg selv som holdt lavkarbo når jeg spiste ute på denne måten.
Og hva opplever jeg?
Jo, jeg våknet i dag og var skrubbsulten. Spiste 1 osteknekkebrød med skinke og ost og drakk et krus koffeinfri kaffe med kremfløte til frokost.
Nå har jeg spist lunsj, 1 lavkarboknekkebrød og kaffe med fløte igjen, og jeg er stadig sluuuulten.
Sulten fortelle mer at jeg ikke er i ketose i dag, og jeg kjenner da også på kroppen at dette stemmer.
Så hva har da satt meg ut av ketose:confused:
Ser ikke annet enn at det må være bernaisesausen jeg, men den var jo hjemmelaget så den burde da ikke tatt meg ut av ketose.
Kjenner at jeg er drittlei i dag. Sulten som en ulv og vekta viser pluss 300 gram på en uke.
Også jeg da som har levd slavisk på LCHF uten noe tull :mad:
Spiste ingen dressing, men det var litt grønn pesto på salaten.
Ellers så kan det jo hende de krydra biffen med grillkrydder også for alt jeg vet og jeg vet jo at det er sukker i grillkrydder.
Litt skummelt å spise ute når man gang på gang opplever at man går ut av ketose etter å ha spist :(
Den lille mengden karbohydrater du fikk i deg i den middagen der kan ikke ha vært nok til å få deg ut av ketose. Selv om de har hatt litt sukker i saus og krydder så tviler jeg på at det kan ha vært nok til å ha noen innvirkning.
Vekta kan gå opp og ned av mange årsaker, men det vet du sikker. Så lenge du lever på LCHF vil det bare gå en vei fremover, og hvem bryr seg om det tar en uke lenger å nå målet sitt? ;)
Min erfaring er når jeg får dager med "hungersnød" så er det fordi jeg er ferdig med et platå og kroppen har sparket igang forbrenningen igjen:)
Etter lang tid stille på vekta(snakker om måneder) fikk jeg en ekstrem sult her i forrige uke. Ettersom jeg har lært her inne at man skal spise når man er sulten og stoppe når man er passe mett, ja så gjorde jeg nettopp det.
Trodde ikke jeg skulle tørre å gå på vekten 2 dager etterpå, men tok sjansen med hjertet i halsen. Vips, med all den ekstra maten var 1,5 kg borte:)
Åh, jaa.. Kjenner til den hungersnød-følelsen. Er ikke spesielt sulten på dette kostholdet, men plutselig kan det brake løst, og får ikke nok mat. Men så lenge vekta ikke blir påvirka negativt, så er det sikkert heilt greit :)
Aha, så det er sånn det er.
Har stusset litt på dette at jeg noen dager har sånn utrolig til sultfølelse til tross for lavkarbo.
Ja, men da er det bare å fortsette da og se om det ikke løsner snart.
Uansett så liker jeg å leve på lavkrbo, så jeg gir ikke opp nei :D
kan fjordland bernaise saus ødelegge ketosen? husker jeg brukte dette en del før, røren den ikke nå av en eller annen grunn. men savner den. spiser veldig naturlig nå så er litt skeptisk.
Hvorfor det?
Jeg drikker da bare koffeinfri kaffe og kan ikke se noe galt i det.
Noe må man jo få unne seg ellers blir lavkarbo ikke til å holde ut. :)
Du kan jo unne deg masse godt på lavkarbo! (IKke at kaffe ikke behøver å være en av det, jeg drikker ikke kaffe og te pga misfargingen det gir) Syns ikke jeg gjør annet enn å lagre og prøve oppskrifter hele tiden :p Og blir stort sett alltid fornøyd! :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.