< Tilbake til oversikten

Forvirret -trenger hjelp!

sellah sa for siden:

Jeg har endel forvirring og endel tanker rundt tema, håper noen kan hjelpe til!
Gikk på ketolyse i 4 mndr i fjor og det skjedde ikke noe!
Ikke før jeg sluttet, da fikk jeg en stor kulemage og la på meg rundt 10 kg. Usannsynlig trist!
Men skylder på min egen uvitenhet ang kostholdet og dietten.
Nå er jeg imidlertid begynt å tenke lavkarbo igjen, men vet ikke om jeg klarer ketolyse, så tenker egentlig bare lavkarbo, men vet ikke helt hvor 'langt jeg skal gå'
Hvilke råd trenger jeg??
Skal jeg kutte ut matvarer som inneholder; poteter, ris, pasta, hvitt mel og andre høykarbosaker?
Eller skal jeg kutte ut alt inkl alle grønnsakene og matvarer som inneholder mer enn 5karber?
Hva er forskjellen, og hva er risikoen? Er det virkelig så 'farlig' å spise kålrabistappe og kokt kål?
Hva skjer i kroppen når dette blandes med feks grillskiver og smør?

Kitt sa for siden:

Tenker at du kan ha godt av å lese gjennom vår flotte nybegynnertråd og spesielt merke deg linken som heter LCHF på 3 minutter!:)

Lutz(Bedre uten brød) sier at dersom du holder deg under 72 karber pr da, trenger du ikke minske på fettinntaket!

Charlott sa for siden:

Alle kutt i raske karbohydratene er positivt :D
Hvorfor ikke starte med å kutte de store karb-kildene, lese deg opp på linkene du fikk av Kitt og så heller justere litt mer etterhvert som du finner ut av hva som passer deg og din kropp?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.