< Tilbake til oversikten

Nedgang i cm, men ikke så mye i kilo

tulla78 sa for siden:

Hei alle sammen!

Jeg er nybegynner, og dertil grønn i dette. Har lest masse her inne før jeg satte igang for tre uker siden. Jeg prøver å få til en ketose-livsstil, men jeg veier ikke maten min. Det gjorde jeg på Grete Roede for noen år siden, og "hodet mitt" tålte det ikke. Fikk et helt unormalt forhold til mat.

Nå har jeg kuttet ut alle de store karbokildene. En matdag i Tulla-livet ser noenlunde slik ut:
Frokost: To knekkebrød (Nannahs supergode) med eggerøre og bacon
Lunsj: En stor skål salat (kinakål, blomkål, brokkoli, purre, ost i terninger)
Mellommåltid: To knekkebrød med ost
Middag: kjøttdeig, brokkoli, blomkål, champignon og litt løk stekt og blandet med creme fraiche. Litt salat ved siden av.

Jeg har holdt på i tre uker og har minket hele 13 cm rundt magen. Men, jeg føler ikke det skjer så mye på vekta. 3,3 kg ned, og ja, det er bra. Men, siste uka har jeg kun gått ned 0,3. Er det en årsak til dette? Spiser jeg noe feil?

Jeg er 1,59 høy og veier 94,5 kg, så det er plenty å ta av :rolleyes:
Håper noen har noen gode råd å komme med.

Charlott sa for siden:

Du går fint ned, både i kg og cm, så du må nok bare smøre deg med tålmodighet og gi kroppen din litt mer tid :)

Men, det ser ut til at du med fordel kan øke fettinntaket ditt litt mer ;) Er du flink til å drikke vann?

tulla78 sa for siden:

Tusen takk for svar!

Jeg har vært inne på fett-tanken selv, men finner det vanskelig. Jeg steker alt i meierismør, har f.eks fetaost på salaten og tar da alltid ekstra olje på.. Vet ikke helt hvordan jeg skal få til å øke mer. Men jeg vil prøve :)

Ja, jeg drikker minst to liter vann til dagen. 0,7 l flaska er med meg på jobben, og den fyller jeg tre ganger. Må ha slike mål på det for å være sikker på at jeg drikker nok. Men, jeg burde kanskje drukket enda mer?

Charlott sa for siden: