Mamseen sa for siden:
Ååå- hvor fant du det?
Mamseen sa for siden:
Ååå- hvor fant du det?
vaskeklut sa for siden:
Håhå. Det skal jeg også gjøre! I tillegg skal jeg gå til innvandrerbutikkene i byen her og kjøpe masse herlig krydder :D Men dette blir først etter jeg har flytta i sommer. Blir teit å kjøpe mer greier som må med på flyttelasset. Jeg har jo allerede aaaaaaalt for mye..... Sukk. :o
Anarko sa for siden:
Jeg fant den på butikken som ligger på vektertorget. Skal tro gleden var stor! Smaker fantastisk gjør den også! Har handlet inn salater og grønnsaker til denne uka. Kyllingkjøttdeig, svinestrimler og kylling. Så tror jeg skal klare meg ;)
<insert_scary_name_here> sa for siden:
De har sukkerfri chillisaus hos den lokale innvandrersjappa her, har også sett den i andre "sånne" butikker. Det er nok et godt sted å lete :)
Anarko sa for siden:
Etter dagens middag med isbergsalat, squash, scampi og sweet chili saus så er jeg nå sterk i troen på at min kutting av meieriprodukter i en uke vil gå fint :D
Anarko sa for siden:
Eneste problemet med sweet chili sausen er maltitolen, som jeg tydeligvis reagerer lett på...
vaskeklut sa for siden:
aiaiaiaiai. stakkar!
Anarko sa for siden:
Er dagen-derpå så kan jeg hende jeg er ekstra ømfintlig. Men jeg spiste jo en del da :P Det hjalp å sove litt, så nå er jeg frisk som en fisk igjen :)
ani-dalh sa for siden:
Så utrolig flink du har vært. Lurer på om jeg gjør noe feil når det gjelder å miste vekt. Har nå stått stand-by på vekta i 3 uker - kjempefrustrert. Følger med, bruker oppskriftene (takk til de som setter på antall carbis). Nå for tiden fyser jeg på alt som har maaaange carbis, slik som is. Har du prøvd å lage is...
Anarko sa for siden:
Jeg har ikke laget is enda, men planlegger å gjøre det i sommer :)
Om du har gått lavkarbo siden mai, så er du akkurat nå i en periode der veldig mange står stille. Det vil være slik av og til :) Men fortvil ikke, det vil gå rette veien igjen :) Kroppen må bare omstille seg skikkelig.
vaskeklut sa for siden:
Det er ganske vanlig å stå stille på sommern. Det handler om at kroppen egentlig vil legge på seg, fordi det er instinktet. Sånn fra dritlenge siden, da man måtte legge på seg om sommern og høsten for å ha noe å tære på om vintern. I tillegg gjør varmen ofte at man holder på en del vann :)
Anarko sa for siden:
Kanskje man må trene litt i tillegg da, eller kanskje være strengere i kosten?
vaskeklut sa for siden:
I allefall være forsiktig med salt og huske å drikke mye vann. Det er det som bruker å være viktigst for meg.
Jeg satser på vedlikehold en stund framover i stedet for å kjempe. Men det har litt med at jeg gikk ned alvorlig mye i vinter, fordi jeg var syk og ikke klarte å spise nok. Så kroppen min har havna på et platå, sannsynligvis tviholder den på det den har pga den er redd for å ikke få nok mat igjen. Men jeg skal gå masse turer og spise sunt!
Anarko sa for siden:
Jeg og typen gikk på fjellet i dag! Det er ikke noe vi vanligvis gjør, så nå er vi både fornøyde og litt stolte :D
Nupsida sa for siden:
Huff, merker det er skikkelig vanskelig å holde seg til lavkarbo når man er så nærme målet å vekta ikke rikker seg, hva man enn prøver! (les. Har skeia ut hele helga skammeseg) Men, har vært i sverige nå å hamstret lavkarbo pasta og lyst lavkarbobrød, som smakte LOFF!! Og ikke minst, ordentlig lys kebab saus! Mmmmmmmmmmmmmm <3 Så nå blir det lavkarbo fra tirsdag igjen! :D
Anarko sa for siden:
Jeg vil så gjerne ha tak i slik kebabsaus som de har på gatekjøkkenene. Noen som vet hvordan man lager, eventuelt (og kanskje helst) hvor man kjøper?
Nupsida sa for siden:
Er den jeg fant! Jeg har vært på leit etter den siden jeg begynte i august, fant den i sverige jeg :P
vaskeklut sa for siden:
Sukk, nå har jeg lurt meg selv lenge nok. Justerte tickeren tilbake til 80.8 kg i stedet for 76,7. Jeg har sagt jeg skal jobbe med vedlikehold, men jeg tror det blir litt fokus på å bli kvitt disse kiloene jeg har lagt på meg de siste månedene. Tusen takk til du som gav meg et spark i ræva (jeg husker ikke nicket akkurat nå), jeg trengte det. Jeg skal slutte å lure meg selv. Det blir ikke fokus på å nå et nytt mål, men å gå ned de kiloene jeg har lagt på meg og så vedlikeholde en stund. Sannsynligvis forsvinner de fire litt lettere enn hva de "gamle" kiloene gjør. Så nå er det slutt på mitt elskede peanøttsmør, andre nøtter og store utskeielser. Vil nok trenge litt støtte framover, håper jeg kan få det av dere... Blir glad om noen orker å spørre strengt om hvordan det går.
Nnem sa for siden:
Jeg begynner å bli litt lei kjenner jeg.
Hadde veiedag på torsdag og hadde gått opp 0,2 kg da.
Det er greit fordi jeg mistenker eggløsning.
Ble til at jeg slakket litt i helgen og spiste litt kake samt bounty jeg lagde og sukkerfri sjokolade.
Kake var høykarbo, mens bounty lavkarbo.
Lagde hjemmelaget pizza til meg selv, lavkarbo offcourse på lørdagen.
Men bestemte meg for å gå på vekta i dag. Jeg er plutselig 3,1 kg opp. Jeg skjønner det virkelig ikke.
Leser om andre som skeier og går opp maks 1 kg.
Jeg vet det er mest sannsynlig vann, men betyr det at jeg ikke tåler karbo noe særlig da?
Kiro sa for siden:
Denne helgen har jeg vært på campingtur med familien, og uten at var planlagt, så ble det en skikkelig høykarbo tur. Jeg kan ikke si at jeg angrer, da jeg har vært ganske lei i det siste. Nå derimot er jeg klar for å begynne på nytt igjen, det eneste er at jeg reiser på tur igjen om to uker. Og etter å ha sett hvor lett jeg ble vippet av pinnen, så ser jeg at jeg ikke kommer til å klare å holde det helt lavkarbo på den turen heller. (men skal være flinkere). Så da kommer dilemmaet mitt: Skal jeg bruke disse to ukene på en fettfaste, eller skal jeg prøve å ligge litt høyere karbomessig (rundt 30g) enn vanlig(7-12g) for at kroppen min ikke får sjokk når jeg reiser på ferie? :)
sistegang sa for siden:
Vi får hjelpe hverandre, jeg vaker rundt 80 - 82 kg og har gjort det i 3 mnd. Bortsett i fra et par gigantiske sprekker, holder jeg meg til det kostholdet jeg skal. Har i to uker vært superflink. Ned den første, opp 1 kg den neste (kan ikke skylde på mensen). Må under 77 og holde det en stund før jeg får alt jeg trenger av operasjoner.
Nupsida sa for siden:
hadde faktisk kebab (kjøttdeig med kebabkrydder) å EKTE kebab saus idag! mmmmm :)
Og forresten.. jeg begynner å lure på om jeg er gravid..
Carisma sa for siden:
:_oy: Er det en god ting? Siden du er så ung mener jeg?....
Finn det ut fortest mulig hvertfall.
Nupsida sa for siden:
Det er VIRKELIG ikke en god ting nei.. Hverken jeg eller eventuell barnefar er klar for noe sånnt nå!
Må vente til neste uke for å ta en test, for jeg har ikke penger akkuratt nå.. Huff, håper virkelig ikke at jeg er gravid, for da aner jeg ikke hva jeg skal gjøre! Jeg kommer ihvertfall aldri til å ta abort, det er sikkert..
Carisma sa for siden:
Det bør du tenke vel og lenge på... Jeg hadde aldri vært i tvil om jeg var i den situasjonen. Ikke sett i retrospekt hvertfall!
Kitsu sa for siden:
Usj, nå har jeg drukket for mye kaffe igjen. Jeg er trøøøøøtt. I tillegg er været guffent, grått og fælt ute. Mest lyst å bare legge meg, men er litt for tidlig ennå.
Anarko sa for siden:
Jeg har drukket noen kopper kaffe selv i kveld. Og hadde veldig lite fløte i forhold til hva jeg pleier! Bortsett fra litt fløte i kaffen i kveld så går den meieriproduktfrie uken strålende :D I morgen er det Judas Priest og litt whiskey. :D
Nupsida sa for siden:
Jeg kommer aldri til å ta abort, det er jeg fast bestemt på! Dette er min egen feil om jeg skulle vært gravid og da er det jeg som må ta ansvar! jeg er av dem som mener at dette blir drap.
Men, igjen jeg har veldig lyst på barn, håpte bare at jeg hadde fast jobb, utdannelse og slikt først.
Mamseen sa for siden:
Den siste uka har ikke vært bra, blitt altfor mye småutskeielser.
Må ta meg selv i nakken nå, så det ikke går åt skogen.
Sanney sa for siden:
Hva med den eventuelle faren da, vil han ha barn? Syns det er nå ganske urettferdig å påtvinge noen et barn dem absolutt ikke vil ha bare for at du ikke vil ta abort.
Nupsida sa for siden:
Han er ikke klar for barn, men han er av samme oppfatning som meg!
Jeg kommer aldri til å utføre en abort siden dette er drap i mine øyne. Jeg er ikke så kald.
Anarko sa for siden:
Jeg syns ikke det er kaldt med abort. Det kan være det rette for mange. Det skjer jo helst før fosteret er 12 uker gammelt. Jo tidligere man utfører det jo bedre er det selvfølgelig. Men i begynnelsen er det jo i bunn og grunn bare en celleklump. Og nå mener jeg ikke å fornærme noen her....
vaskeklut sa for siden:
Jeg er enig. Jeg synes man skal være forsiktig å si at det ene eller det andre er det rette. Spesielt synes jeg man skal være forsiktig med å si at de som tar abort er kalde og ufølsomme. Samme som at jeg synes man skal være forsiktig med å si at de som velger å beholde tross at det vil bli en utfordring er dumme.
Abort er et vanskelig tema som man burde være litt påpasselig med hva man sier rundt. Man vet ikke alltid hva de som hører på (i dette tilfellet leser) har opplevd rundt denne problemstillingen.
Anarko sa for siden:
Klart. Det er en vanskelig problemstilling for de fleste. Jeg syns ikke at man skal bruke abort som prevensjonsmiddel slik en del faktisk gjør. Men et uhell kan skje, og da må man vurdere hvilket liv man har å tilby et eventuelt barn. Jeg er såpass gammel nå at jeg ville hatt store problemer med en eventuell abort, og ville nok mest trolig ha beholdt siden jeg vet at jeg er moden for det, selv om det passer dårlig. Men for 7 år siden når jeg var 18, var jeg derimot ikke klar.
Nupsida sa for siden:
Jeg mente ikke å fornærme noen, men jeg ville bare forklare mitt syn på det! Jeg har ikke noe imot folk som velger abort, men, for min del så ville jeg følt det som ett drap. Men, nå har jeg veldig mange i min familie som ikke kan få barn, så derfor ser jeg kanskje annerledes på det enn andre.
Carisma sa for siden:
Men da kan man i ytterste konsekvens si man dreper et mulig liv ved å bruke prevensjon også da?
Jeg syns det er like viktig å ha noe å tilby barnet som kommer jeg... Å sitte som alenemor med en baby og få ødelagt både jobbmuligheter og fremtiden generellt syns jeg ikke er et bedre alternativ.
Nupsida sa for siden:
Så du tror jeg kommer til å ødelegge fremtiden min ved ¨å ikke ta abort?
Jeg skal si deg det, at min mor oppdro meg, helt alene som 19 åring, å hverken hennes fremtid eller jobbmuligheter har lidd noe for det!
vaskeklut sa for siden:
Det var da virkelig ikke det hun skrev.
Nupsida sa for siden:
Ånei? Hva mener hun med dette da?
sistegang sa for siden:
Jeg syns det er en menneskerett å være planlagt og ønska. Har sett så alt for mange triste resultater av det motsatte. Har jobba på spesialskole og i ungdomspsykiatrien i mange år. Og Nupsia jeg sier ikke at ikke du vil bli en god mamma. Bare betraktninger fra meg også.
Anarko sa for siden:
Det har vel mer med at du får begrensninger når du har ansvar for et annet liv i tillegg. Du ødelegger ikke livet ditt, men livet får helt klart en annen retning enn hva du i utgangspunktet tenkte. Jeg mener, i likhet med de andre, at det er viktig at man kan tilby et godt liv til barnet. Med dette mener jeg ikke at du blir en dårlig mor.
christine76 sa for siden:
Jeg synes faktisk at det er litt fordomsfullt å si at en ung mor ikke kan ha mye å tilby barna sine. De vil ofte ha andre ting å tilby enn dem av oss som har ventet lenge med å få barn, men det betyr ikke at det er mindre verdifullt. Jeg tror at det å ha en ung og sprek mor kan være verd veldig mye for et barn.
Så sant man er moden nok til å ta seg av et barn når man får det, så tror jeg egentlig at fordelen ved å være ung er like stor som fordelen ved å være etablert om man venter.
christine76 sa for siden:
Og så kan jeg kanskje komme med en liten oppdatering over hvordan det går med meg. Som egentlig ikke er så veldig bra. Eller, det er bra på noen punkter og ikke så bra på noen.
Er midt i samlivsbrudd, og det er ikke bare enkelt, eller, det vil si, bruddet er vel ferdig for en god stund siden, men får ikke flyttet inn i ny bolig før månedsskiftet juli/august.
Matmessig og treningsmessig så går det litt så som så.. Jeg spiser fremdeles lavkarbo, men merker at det blir lettere og lettere å bare gjøre små unntak. Noen av dem er jo greit, for jeg driver jo og vedlikeholder. Men terskelen for å synes at det er greit med utskeielser flytter seg stadig. Må stramme inn på det på et tidspunkt tror jeg, men er ikke helt klar akkurat nå. Jeg har heller ikke fått trent så mye for det er så mye annet som tar tid og oppmerksomhet nå. Men har fått syklet to gode turer denne uken, så akkurat nå er jeg i rute.
Har ikke helt våget å veie meg på en stund, bør egentlig gjøre det for å følge med. Men tror ikke jeg har gått opp veldig mye. Håper i alle fall ikke det. Men er vel litt derfor jeg ikke vil veie meg nå, for om det viser at jeg har gått opp, så må jeg jo gjøre noe med det..
vimsen85 sa for siden:
Jeg tenkte faktisk slik som Nupsida når jeg var yngre. At jeg, for min del, ikke kunne tatt abort. Og jeg tror når jeg var mellom 16-21 så ville jeg ha valgt å fått barn heller enn abort. Ble heldigvis aldri gravid i den perioden (eller, jeg har aldri vært gravid). I dag ville jeg kanskje valgt abort. Jeg ville ha vurdert det iallefall. Og jeg tror det er fordi jeg ser mine egne begrensninger mer enn når jeg var yngre. Jeg tenker at dersom jeg skal ha barn så må det være fordi jeg ønsker det, ikke fordi kondomen sprakk. Det er også mest rett overfor barnet. Men jeg sier ikke at det er rett for alle. Jeg er veldig for at muligheten finnes og at man skal få velge. Men som Anarko sa, å bruke abort som prevensjonsmetode blir jo bare helt dumt.
Du får ha lykke til uansett om du er gravid eller ikke, Nupsida. Det er ditt valg, din kropp og ditt liv. Og det er bra du tar ansvar for det.
Jeg skal ha legemiddelprøve i dag og må kanskje lese litt først.
Ha en fin dag!
Anarko sa for siden:
Klart en ung og sprek mor kan ha like mye å tilby et barn som en etablert og eldre en. Det vet man vel best selv til syvende og sist.
Trist å høre om samlivsbruddet ditt.
Zillah sa for siden:
Eg skal nok vere forsiktig med å vere bombastisk i mine meiningar her i tråden, enda eg har dei. Eg vil nøye meg med å sende ein støtteklem :klem: til Nupsida, uansett om det er på den eine eller andre måten så treng vi alle det iblant.
Men eg undrar meg litt over kva du tenker her, Sanney -
Hva med den eventuelle faren da, vil han ha barn? Syns det er nå ganske urettferdig å påtvinge noen et barn dem absolutt ikke vil ha bare for at du ikke vil ta abort.
Eg forstår ikkje at ein kan sjå det som urettvist - korleis vert ein "påtvungen" ein unge, i våre dagar veit vel dei fleste korleis ein lagar barn, risken er alltidtil stades uansett kor usannsynleg det måtte fortone seg ift prevensjon eller kva det no måtte vere, og er det under alle omstende utelukka risikere å bli far, da får ein no halde seg frå å putte snoppen i rugekassa. Så enkelt er det.
Anarko sa for siden:
Skjønner hva du mener. Men det er jo det beste, og enkleste, om begge ønsker barnet. Men klart, om moren vil ha, så kan ikke barnefaren bestemme over hennes kropp, for det er nettopp det, det er hennes kropp, og hun bestemmer over den, ingen andre.
De aller fleste barnefedre, med noen slags form for respekt og ansvarsfølelse vil nok bry seg om og ønske å være en del av livet til barnet, selv om man er sjokkert og redd i begynnelsen. Det handler om å gjøre det man føler er riktig, og det gjør jo Nupsida, noe hun skal ha respekt for.
På den annen side, hadde jeg vært en 18 år gammel gutt som kanskje skulle bli far så hadde jeg blitt rimelig panisk.
Nupsida sa for siden:
Setter veldig pris på dere som støtter meg, jeg har ikke fortalt om mine bekjymringer til noen andre, og etter reaksjonene her så tror jeg at jeg kommer til å holde det for meg selv innen jeg har fått tatt en test.
Nå skal det også nevnes at barnefaren er 26, og driver et eget vellykket firma.
Anarko sa for siden:
Da vil han i alle fall ha mulighet til å støtte deg økonomisk. Utifra det du har sagt så virker det jo som om han støtter deg ellers også, selv om han er litt redd.
Du har vel en bestevenninne du kan dele tankene dine med?
Nupsida sa for siden:
Ja, er ikke pengene det står på. Jo, han kommer nok til å være støttende (har ikke sagt noe til han ennda, men når jeg tar testen og den eventuelt viser gravid så kommer jeg til å snakke med ham).
Jo, jeg har venner, men jeg er redd for å fortelle dette til noen før jeg faktisk vet om jeg er gravid eller ikke. Og, om jeg er gravid så aner jeg ikke hvordan jeg skal fortelle det til folk.
Anarko sa for siden:
Om du har en god venn, så vil de forstå og støtte deg. Men kanskje det er en god idè å fortelle det til din næreste venn, så har du støtte og noen å snakke med ansikt til ansikt frem til du vet noe sikkert også. Når skal du ta test? Mener det er gratis på helsestasjon.
Nupsida sa for siden:
Jeg får penger den 24, men da reiser jeg til mallorca. Er det gratis på helsestasjoner? Hvordan kan jeg få tatt en test der?
vimsen85 sa for siden:
Gå på din lokale helsestasjon for ungdom, trekk kølapp. Når du kommer inn sier du hvorfor du er der. Jeg vet ikke om de har sånne tissetester eller om de tar blodprøve. Sjekk på nettet når de har åpent. Det er greit å være der før de åpner, så du slipper å vente så lenge. Lykke til!
Anarko sa for siden:
Ja, mener det er gratis der. Var i allefall det før. Da gir du de en urinprøve. Så får du svaret rimelig kjapt etterpå.
Nupsida sa for siden:
Men, jeg er usikker på om vi har en helsestasjon spesifisert for ungdom? Vet bare om en, men den er for alle. Blir det det samme?
vimsen85 sa for siden:
www.div.gjovik.kommune.no/ungdommskontor/helsestasjon_for_ungdom.htm
Nupsida sa for siden:
Tusen takk :)
vimsen85 sa for siden:
Den var visst bare åpen på tirsdager. Men du kan jo fare på tirsdag da. Det er jo noen dager før du får penger. Og gratis.
Nupsida sa for siden:
Ja, jeg tror jeg får gjøre det. Venter mensen iløpet av denne uka som kommer, så kanskje jeg får den før tirsdag. Vist ikke så tar jeg meg en tur innom.
Edla sa for siden:
Tenker på deg Nupsida, jeg hadde også en scare når jeg var 18 og "heldigvis" var det bare falsk alarm siden jeg og kjæresten gjorde det slut like etter. Men jeg var like sikker som du er nå, på at jeg ville beolde barnet og det tror jeg jeg hadde stått fast ved! Hvis du venter mensen i løpet av neste uke er det vanskelig å merke allerede nå at du er gravid da, hva er det som gjør at du tror at du er gravid? Har du symptomer? Av erfarenhet kan jeg si at eggløsningsfølelsen og jegernygravertfølelsen er veldig lik da. :)
Og så lurte jeg på hvor i sverige du fikk tak i de der lavkarbotingene!?
Nupsida sa for siden:
Det som gjør at jeg tror jeg er gravid er at jeg har slike "mensmurringer" i magen, å de har jeg hatt i 4 dager eller noe, uten blødninger. Og ellers når jeg får de murringene så vet jeg at da kommer jeg til å få blødninger veldig raskt, så da er det bare å finne en tampong. Jeg har også hatt ømme bryster i ett par uker nå, å det har jeg aldri hatt før.
Jeg kjøpte tinga på ett senter i charlottenberg, og idag laget jeg kjøttdeig og (lavkarbo)pasta med tomatsaus, helt nyyyyydelig :D
Kitsu sa for siden:
Hehe, lavkarbo sprer visst om seg - eller noe sånt. Oppdaget i dag at lokale Joker'n nå selger JBKM i tillegg til Cocosa (begge typer) og FiberHusk (og Cavalier-sjokolader, som jeg EGENTLIG ikke spiser). Finner snart alt jeg trenger der, slipper å vase meg ned på Kinsarvik hver gang jeg vil ha no'.
Nnem sa for siden:
Meny der jeg bor har tatt inn sukrin og sukrinmelis, samt den sukkerfrie sjokoalden som selges på rema 1000.
Zillah sa for siden:
Ja, eg fant Sukrin på vår Eurospar også her for eit par veker sidan. Litt dyrare enn på helsekosten i byen, men på den andre sida er det eit stykke til byen... No er både eg og Eurospar tomme for sukrin. Grrr. Isj, eg har drukke for lite i det siste, og må finne fram støttestrømpene igjen, har vatn i beina. Det hjelp kanskje ikkje at eg har stått og arbeidd i nokre dagar - uten strømpene, det får eg passe på no framover. Og har nok hatt i meg litt vel mykje herleg fløte også. Skjerpings, Z !!
vaskeklut sa for siden:
Haha, ææsj! Jeg åpna akkurat vannlåsen til servanten på badet... Skulle tro det var jenta fra The Ring som bodde der :eek::eek::eek: Hårballen var på størrelse med knyttneven min :eek: De forrige leieboerne har ikke åpna den, foråsidetsånn:p
Anarko sa for siden:
Jeg er nå ferdig med min meieriproduktfrie uke. Jeg har lært litt av uken for å si det sånn da selv om jeg ikke vet om jeg har gått ned. Jeg har i alle fall lært at jeg lett kan kutte meieriprodukt mange dager uten å føle at jeg mangler noe. Jeg har nok vært litt for hard på fløte og cf, rømme osv. Nå skal det bli en forandring på det :)
millah sa for siden:
Åh, jeg hadde slitt seriøst med å kutte ut melkeproduktene. Kunne kanskje byttet noe med kokosmelk eller lignende, meeeen...
Du har vært flink, da!
Anarko sa for siden:
Thanks! Jeg og slet med melkeproduktene... Men den uka måtte jeg være oppfinnsom, og har tatt med meg den oppfinnsomheten videre. Hurra for urter og tomatpure!
Kiro sa for siden:
Nå tar jeg ferie! Har fri fra jobben, og reiser på camping om to dager. Har bestemt meg for å ta en pause fra alt denne ferien, så da blir det to uker uten fokus på kosthold (Les: jeg skal spise is]. Så er jeg tilbake med ny giv når ferien er over. ^_^
Anarko sa for siden:
Jeg har nå vært på 2 fjellturer på under 2 uker! Og i dag, som er dagen etter fjellturen som var i går, er jeg langt fra så stiv og støl som forrige gang! Forbedring!
gvm82 sa for siden:
Etter å ha brukt heile veka på ferie samen med ei veninne og dei to søte jentene hennar, har eg berre ein ting å sei: Eg er rett og slett omponert over dei som klarar å ete lavkarbo når dei har små ungar! Eg bøyer meg i støvet!!
Og sidan det er sommar har eg i dag skeia ut med ein liten is og eit lite stykke av sambuaren min sin FANTASTISKE rabarbrapai :D Det var såååå verdt det! :D
Anarko sa for siden:
All denne varmen og regnet gjør at jeg mister matlysten. Syns ikke maten jeg spiser smaker særlig godt heller. Hvor er aktiviteten på den beste tråden på forumet?
vaskeklut sa for siden:
borte :(
Zillah sa for siden:
Anarko sa for siden:
Gøy å være forelska da! :D
Jeg kjeder meg. Hadde det blitt fint vær så skulle jeg gått på fjellet. Jeg har ingen regnjakke, og syns heller ikke det er noe kos å være ute i regnet... Merkverdig nok bor jeg på Vestlandet, og attpåtil i Bergen :D Vi trenger sommer!
Sanney sa for siden:
jeg håper vikingmarkedet i helga ikke regner bort, har planer om å svippe innom. hva været blir etter 9.juli driter jeg i, jeg skal på ferie :D
Anarko sa for siden:
Jeg og sambo planlegger ferie i Tyskland i oktober. Skal på en festival som er der da. Så det gleder vi oss til. Men akkurat nå kunne jeg tenkt meg en enveisbillett til f.eks. Italia :P
Zillah sa for siden:
Næhhh, det er Hellas som er stedet om dagen, vettu. Slentre rolig gatelangs i Athen og greier...
Anarko sa for siden:
Jeg tenker akkurat nå at egen vingård i Italia hadde vært ganske så fint det også ;)
Kitsu sa for siden:
Ahh... Middag på Egon, kaffe på kafe og Transformers på kinoen. Har vært en flott kveld!
Zillah sa for siden:
Mmmmm høyrest flott ut :)
(Ikkje Athen, altså... :p )
Eg vakna tidleg i dag og det er heilt ok for eg har jo nok å gjere. Og det er så herleg å ha positive, koselege, deilige tankar når ein vaknar om morgonen og legg seg om kvelden. Tenk at eg var så sønderknust for berre to månader sidan. Ja det treff oss når vi minst ventar det.
Eg er veldig spent på korleis det blir m lavkarbovennleg mat i helga når eg skal reise bort og bu på hotell. Fikk høyre i går at frukosten på staden går i brød/knekkebrød/frukostblanding osv m vanleg pålegg. ("Sunn og god vanleg norsk mat") Eg får vel gjere som eg pleier når eg er litt usikker - pakke nokre avocadoar i veska, har ikkje ferdig laga lavkarbobrød eller knekkebrød liggande på lur nett no. Satsar på at det vil gå rimeleg greit med alle måltidene vi får, sjølv om eg ikkje på nokon måte reknar med at det blir perfekt frå min ståstad, så blir det vel alltids ei råd :cool:
Anarko: Du må skaffe deg regnjakke da, vettu! Livet mitt blei totalt omvelta da eg skaffa meg ei lett vanntett jakke! (Dyr, men fullstendig verdt det!) Ikkje akkurat veldig glad i å vere ute i regnet eg heller, med mindre det er slik deilig skybrudd som ein får midt på sommaren når det har vore lummert heile dagen og så plutseleg opnar himmelens sluser seg i eit fantastisk varmt regnver med lyn og torden... eit slik regnvær du berre må springe ut i og la det gjere deg blaut til skinnet på eit minutt. Det er skikkelig deilig... men ellers er eg altså ikkje glad i regn eg heller. Med lett god vanntett jakke så er det faktisk ikkje så ille likevel :cool:
Nnem sa for siden:
Her har jeg helt mistet motivasjon. Oppsumering av måneden viser en oppgang på 2,9 kg. Håper juli blir en bedre måned for meg.
Zillah sa for siden:
Uff da, Nnem :-( Trøst-og-motivasjonsklem inc!! :klem:
Ikkje la deg sjølv falle inn i den gode gamle fella, no. Ho står der gapande åpen og ventar på at du skal ramle ned i ho, på at du skal tenke "huff nei no har eg gått opp så no er det ikkje vits i å prøve på dette meir" - men ta ein stor omveg rundt! Det går an å snu det. Plutseleg løsnar det. Du veit, det går ikkje berre ned - stillstand - ned ... av og til går det opp også, og det er kjipt og når det blir mykje av det så er det lett å miste motet. Men eg trur du kan klare det! :heia:
Veit du kva, her med meg har det gått trått ei stund. Eg trur eg er på veg ned igjen no - håpar i alle fall det - men sjølv om det har gått i sneglefart lenge, og vekta har gått opp minst like ofte som ho har gått ned, veit du kva som har motivert meg til å halde fram? Det at eg veit at eg gjer noko som er godt for meg sjølv, sjølv om eg kanskje ikkje ser det store resultatet her og no, så veit eg at det eg gjer er bra for meg. Det eg har lagt bak meg er noko eg ikkje vil tilbake til, for da var eg ikkje noko snill med meg sjølv, og hadde det ikkje godt. Og eg er verd å vere snill med. Det er du også!
Nnem sa for siden:
Takk for gode ord Zillah:klem:. Akkurat nå er følelsene ganske opp og ned. Føler for å gi opp, men fornuften sier noe annet. Jeg føler meg vel med kostholdet og jeg faller alltid tilbake til det når jeg har skeiet ut.
Det jeg sliter med er fristelsene som kommer innimellom. Da klarer jeg liksom ikke å enten la være eller ta litt for å begrense meg. Opplevde for første gang etter begynnelsen av lavkarbo hjertebank etter inntak av kaker på dåp. Hadde virkelig glemt hvordan det kjentes. Det skal ikke skje igjen hvertfall.
Anarko sa for siden:
Hvordan var Transformers?
Skal se om jeg kan spare opp til en litt dyr regnjakke :) Men har paraply i mellomtiden.
Nnem: jeg mener å ha lest at sommeren er den tiden på året det er vanskeligst å gå ned i vekt. Mye av det du har lagt på deg er nok vannvekt. Skjønner det er vanskelig, jeg har gått utrolig sakte ned jeg og.
Syns mat er ekkelt for tiden. Denne frokosten som jeg nettopp har spist er det eneste jeg har spist på dagesvis uten å bli uggen etterpå. Jeg tror det har med at det har vært så ekstremt lummert. Håper det snur nå :)
Kitsu sa for siden:
Shiny, full av eksplosjoner og vold. Veldig Michael Bay. Jeg er litt biased da, er gammel fan, og det dukket opp flere av de gamle favoritt 'con-ene mine. XD Spesielt morsomt at de hadde fått Leonard Nimoy til å gi stemme til en av karakterene, han var jo med i den første animerte filmen og.
Anarko sa for siden:
Jeg har da vært på meny og belønnet meg selv med 2 atkinsbarer. Den ene er endulge og mindre enn den andre og heter crispy milk chocolate. Den andre er advantage, er 60g og heter chocolate hazelnut chrunch. De innholder henholdsvis 1,5 g sukker og 1,1 g sukker pr stk. Noen som har smakt desse og kan si noe om det?
Så håper jeg med å hjelpe matlysten nå som jeg har kjøpt lavkarbo bearnaisesaus, kebabdressing, kylling som vi skal bruke i kebab, og rema sin kyllingfilet med chili og mango :D
Anarko sa for siden:
Åh, gleder meg :D
vaskeklut sa for siden:
Oi, den har jeg også sett! Fortell om den når du har smakt! Fortell gjerne også om maltitolen i den, om du er en sånn som blir rumlete i magen av maltitol. spent
LibraGirl sa for siden:
OBS til chocolate hazelnut chrunch baren, kjøpte en slik her
for noen dager siden, utrolig god på smak men ble så
dårlig i magen at jeg trodde jeg skulle lette å forsvinne ut i
verdensrommet:eek:
Anarko sa for siden:
Har kun spist en atkinsbar før i hele mitt liv, og da gikk det bra. Men ser nå som du sier det at det er maltitol i begge. Så får krysse fingrene for at det går bra. Gleder meg til å smake uansett. Har ikke hatt matlyst på nesten en uke, og da er det greit med noe som kan være apetittvekkende. :D
Anarko sa for siden:
Da har jeg smakt den endulge. Typen fikk smake litt også. Vi var begge enige om at den var veldig god. For meg minnet den om Crispo-sjokoladen.
Anarko sa for siden:
Kan nå, nesten 3 timer etter, si at jeg tålte atkinsbaren veldig godt. Nå sparer jeg den siste til i morgen og ser hvordan det går med den :)
Sanney sa for siden:
da min eks var en transformer fan henger jeg på en hub med andre folk jeg ble kjent med gjennom han. ser ut til at de fleste hardcore fansa som har sett filmen digget den :p
idag har jeg vært på sommeravslutning på jobben, på en pizzaresturang. jeg fikk kyllingsalat :p greide å få den uten krutonger, balsamico og brød, men det var mais i. men det gadd jeg ikke pelle ut, hadde nok med rødløken og cherrytomatene :p godt og mettende dog, med litt rømmedressing på.
etterpå dro jeg på senteret og brukte penger.. kom hjem med en ismaskin, en bok av skaldeman, en bok av litsfeldt og en ny skulderveske... den gamle begynner å bli slitt og den farger av når jeg blir svett... ikke pent med to svarte striper på lyst tøy som aldri går vekk :(
Zillah sa for siden:
Tru det eller ei, no er det >>>> juli, altså!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.