< Tilbake til oversikten

Jeg elsker max hamburger!

Edla sa for siden:

idag var vi i sverige og handlet på Nordby. Seovfölgelig löp timene avgårde og vi måtte spise middag der. Ungene ville ha burger og jeg tenkte at max sikkert ihvertfall kunde ha en salat til meg men gjett om jeg ble positivt overrasket da kwh oppdaget at de har et "low carb" meal! <3

Det var burger med masse dressing, ost, tomat, lök og med stoooore salatblader isteden for brød! Nåm!

Bøtt sa for siden:

Så flott da:heia:

arnakristin sa for siden:

Så god er’n ikke, kjøper heller kyllingvinger eller spare ribbs i butikken… Max burger har forresten startet opp i Oslo…

marjusen sa for siden:

spare ribbs på ketolyse?? hehe

de jeg har sett har MASSE karbs:( og spare ribbs som er så nammenam:D

bittersweet sa for siden:

har masse venner som spiser burgern på max i oslo! :) De sier den er god! :)

Edla sa for siden:

Jeg syntes den var god men det jeg egentlig ville pointeren var at debhar lowcarb på menyen for det er det ikke mange som har!

arnakristin sa for siden:

Hei,
Max burgers lavkarbo, GI burgere… er gammelt nytt! Skal ikke så mye til å gjøre hamburger’n lavkarbo på andre steder heller – bare be om å få den pakket i salatblad istedenfor brødet…

Nei, ikke den innsausa i den ekle amerikansk spare ribbs saus, kun grillkrydder – sikkert litt sukker i men heller den enn hamburger. Så på hjemmesidene at innholdet i lavkarbo burgeren var 6,6 kh mente å huske det var høyere… det var kanskje med tilbehøret i lavkarbo menyen det ble litt i meste laget for meg.

Edla sa for siden:

hvorfor er du så negativ til innlegget mitt, arnakristin? For meg var lavkarboburgern på menyen en nyhet og noe som jeg gjerne ville dele med de andre her inne. Ingen tvinger deg å spise den burgeren men jeg synes det er flott att jeg kan gå på fastfoodrestaurant med ungene uten å trengebå gjøre masse specialbestillinger.

Olive Oil sa for siden:

Hvorfor så negativ?

Om du foretrekker spareribs fulle av brunt sukker fremfor litt stivelse i en hamburger, er det verst for deg, for å si det sånn.:rolleyes:

Mariekjeks sa for siden:

Hvorfor så negativ?

Sikkert fordi det er "gammelt nytt".

Cyan sa for siden:

Jeg leste sex hamburger ... fnis :geip:

Rin sa for siden:

Om man ikke har vært noe glad i sånn utskjelt fastfood-mat i utgangspunktet, så lar man seg sikkert ikke forføre av Maxburgern heller, men jeg synes lowcarb-menyen deres var helt utmerket. :cool: Klinte på en ekstra boks bearnaise-saus, hadde sidesalat av ruccola og annet grønt, og opplevde hele måltidet som ytterst tilfredsstillende. Men jeg er altså en sånn som liker smaken av burgerking-burgere og sånt...

lillemeg88 sa for siden:

takk for tips :) jeg bor like ved oslo, nå skal jeg definitivt stikke innom der en dag og smake på burger :D

wafle4 sa for siden:

Flott at det er noen som begynner å tenke lavkarbo til menyer på både fastfood steder og restauranter. Vi må jo være ganske mange som er opptatt av det etterhvert. Flott at noen tenker nytt, og jeg er ihvertfall veldig glad for å bli opplyst om det. Kommer til å spise på max i sverige neste gang, og i oslo for den saks skyld, er bare fryktelig sjelden jeg er der. TAKK FOR OPPLYSNINGEN:p

nellie sa for siden:

GI-burgeren er helt kanon!! Synes den med salatblader er et evig klin. Mer klin enn kos:p men kan man ikke spise noe annet, så er den jo super:)

Tiki sa for siden:

Jeg tok poenget ditt ;) Og kan kjenne igjen følelsen av å bli positiv overasket. Ofte er det jo litt pes å gå inn på reaturanter, og tenker at det er vel kanskje noen grønne blader jeg kan spise, så jeg skjønner deg veldig godt. Hyggelig for hele familien det, at mor også kan være med på morroa. :p

Forde om en kan gå i en butikk å få et kyllinglår i en pose og knaske i seg, så er det jo noe med at å spise også er en sosial ting, og at det ikke trenger å bli alt for sært, også med tanken på hva en signaliserer til sine barn.

Trj sa for siden:

Ethvert lavkarbo-alternativ som blir tilgjengelig når man av og til trenger mat i forbifarten er et STORT pluss. :D Jeg farter mye omkring i jobben min og opplever det som en matmessig utfordring.

Tidl. medlem sa for siden:

Aldri hørt om stedet før og synes dette høres veldig bra ut! Av og til har en lyst på junk og da er det flott at det finnes steder som selger det til oss uten at vi trenger å skeie helt ut! Aner ikke hvor den er eller noe, men ikke umulig jeg stikker innom om jeg finner den ;) Flott at du deler, var tydeligvis mange som ikke viste dette =)

Tommeline sa for siden:

Takk for tipset Edla, vi pleier å handle på Nordby senteret og da vet jeg hvor jeg kan spise, nam :D

e84 sa for siden:

Enig med deg. Dette er flott! :D

Egwene sa for siden:

Hey, jeg skal jo til Oslo neste helg!:D
Da vet jeg hvor jeg kan spise hamburger med litt bedre samvittighet, hihi!

monja sa for siden:

Så flott at det finnes alternativer til oss og når vi vil spise ute. Det er jo ikke så mange som har et low carb alternativ på menyen akkurat. Takk for tips :)

Edla sa for siden:

Bare hyggelig alle dere! :D
Det var veldig hyggelig å kunne spise sammen med familien uten at ungene maser om at jeg må spise annerledes ennd em, de er små men de får med seg ALT fordetom!

De som ikke vet hvor MAX ligger i oslol så ligger det der hvor Burger King lå før, på Egertorget! :) Jeg kan ikke love at MAx Norge har lowcarb men det virker jo mest sannsynelig!

Klara sa for siden:

Topp! Flott å ha alternativer til lavkarbomat ute i verden! :smile:

lillemeg88 sa for siden:

www.maxhamburger.no/

her er hjemmesiden dems, der står det at de har low carb burgeren i norge også :D står også næringsinnhold på det meste av det de tilbyr :D

marionilona sa for siden:

Takk for at du deler.
Hadde aldri i verden giddi å gått innom der, men gjett om jeg skal innom der neste gang'a! Oh yes! (i morgen kanskje)

Tusen takk for nyttig tips!!!
Ha en strålende kveld!

Perleblomsten sa for siden:

Høres snadder ut! er det grillsmak av kjøttet? noen som forresten vet hvordan fedon burger king sin burger er? går jo ann en sjelden gang, og bare spise ene delen av brødet:rolleyes:

wevi sa for siden:

åååååå.. Jeg har sittet mange ganger på kafeen ved siden av MAX og slurpa på en kopp kaffe mens de andre spiser boller og kaker.. makan.. Neste gang skal vi spise burger på Nordby! ;)

Rin sa for siden:

Bekrefter at det er low carb menu på MAX i Oslo - spiste en forrige helg. :)

Charlott sa for siden:

Noen ganger er det überdigg med en skikkelig junk-burger! At den er lowcarb er jo ekstra hyggelig :D Så er det litt deilig å bare kunne gå inn på en burgersjappe og bestille rett fra menyen, ukomplisert og enkelt :)

Rin sa for siden:

Ja. Jeg kan forresten tilføye at samboer og jeg dumpet innom MAX da det var helt nyåpnet også og vi tilfeldigvis var der - da hadde jeg fått øye på lowcarb-burgeren på reklameplakaten utenfor, men klarte ikke å finne den igjen på menyen inne, så spurte bare om det gikk an å få burger uten brød, med salat istedet. Den nye og uerfarne kassafyren koblet ikke etterspørselen til low carb menyen, men var superblid og lot meg få hvilkensomhelst burger arrangert på den måten istedet. :cool:

Jeg skjønner godt at folk ikke liker å styre og mase med bestillinger på restaurant og cafe og sånn, jeg liker det ikke så godt jeg heller, men nå har jeg mange erfaringer som forteller at jevnt de fleste prøver så godt de kan å gi meg akkurat den maten jeg spør etter - ingen sure miner eller gretne blikk bare fordi man har litt sære ønsker, altså. :)

Hamster59 sa for siden:

Det går jo an en og annen gang å skeie ut, enten det er en low carb hamburger eller det er spare ribs.

Idag har vi hatt hamburgere til middag, med sesambrød, tekaker og grove vita-rundstk (bare mannen min som spiste dem). Hadde kalkunburgere, lakseburger, tulip hamburger og chili-hamburger (opprydding i fryseren). Det ble ganske variert mat, for å si det slik.:p Laga coleslaw til, hadde også aioli, tomater, paprika og salatblad.

Fruitdrops sa for siden:

Ja, det er gammelt nytt, men er sikkert mange her inne som ikke viste om det, så er fint at det kommer opp innimellom.
Selv syns jeg ikke det er noe problem å gå på resturanter generelt, men har man unger som vil ha den type burger eller vil på en pizzasjappe er det ikke lett å finne noe alternativ der (annet enn salat).

sirib sa for siden:

Samboeren min var der i går. Burgeren var god synes han, men de kunne ha tatt seg bryet med å lage et lavkarbo-hamburgerbrød. Dessuten fikk han servert Pommes frites til (!!).

Edla sa for siden:

Hehe, det med pommes var nok bare en glipp. På max velger man selv sideorderen og hvil man ikke sier fra får man automatisk pommes!

Olive Oil sa for siden:

Var på MAX på Nordby og skulle bestille denne menyen nå i kveld. Jeg så den inneholdt tomater og løk, så det var greit nok, men da jeg spurte hvor mye karbohydrater det var i dressingen, ble guttungen i kassa litt opprådd, og sprang for å hente sjefen sin. De kommer tilbake med en perm som de bladde i mens de diskuterte frem og tilbake. Det endte med at jeg ble flau, og sa jeg droppet dressingen. Det kan være mye sukker i svenske dressinger, og jeg vil vite hva jeg får i meg. Burgeren smakte godt, men jeg ble jo litt skuffet over at jeg satte i gang slik ståhei bak disken. Det er jo nettopp det man regner med å unngå når man finner et lavkarbomåltid. Uansett, burgeren var saftig og god, salaten sprø, og jeg kommer garantert til å spise der igjen. Uten dressing..:D

Carisma sa for siden:

I følge oversikten www.max.se/naringsvarden.aspx
er det 6,6g karbo pr porsjon i hele burgeren, så det er trolig ikke hysteriske mengder sukker i dressingen...

Olive Oil sa for siden:

Ja, jeg ser det står det, Carisma. Om du leser innlegget mitt nøye, vil du muligens oppdage at gutta bak disken ikke visste hvilken dressing som fulgte med. Hvis du tar deg tid til å lese litt lenger ned på listen, vil du se at de har dressinger som inneholder opp til 10,2 g. karbo pr. PORSJON. Mulig du ikke er så nøye med hva du får i deg, men det ville blitt litt i overkant for meg som ligger under 20 g. om dagen.

Foksy sa for siden:

Så fantastisk! Dette var nytt for meg :) Er under en mnd siden Max startet opp i Oslo, så veldig gammelt nytt er det neppe, om man ikke er ein globetrottar :cool:

Har ingen store problemer med å være "sær" på restaurant og be om spesialmat, men det er ganske fint å kunne gå inn og bestille noe de faktisk har på menyen! Særlig når jeg har med meg datteren min på 9 år, som får med seg det meste. Hun liker ikke så godt at vi spiser forskjellig mat. Denne hamburgeren skal jeg prøve i dag :D

Tiki sa for siden:

Det er akkurat det som er et poeng også, signaleffekten en gir til barn, spesielt når de begynner å bli store. Hvorfor en noe mat "bra nok" for dem, men ikke for mor. Klart allergier og mange andre ting kan være noe barn forholder seg til også.
Uansett, deilig av og til at det ikke blir noe "ekstra".

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.