< Tilbake til oversikten

Mengde søtning i pisket krem

Rottisembla sa for siden:

Har en kakeoppskrift jeg vil teste, men denne inneholder:
5 dl kremfløte
1dl sukker
som piskes.

Hvor mye og hvilken søtning bør/kan jeg erstatte dette med?
Trenger en mindre søtning enn sukker, hvordan er det der?

lille_trille sa for siden:

Jeg ville brukt Splenda eller Sukrin. Syns det skulle vere mye sukker da, men dette er vel smak og behag. Prøv deg frem.

Carisma sa for siden:

Det kommer helt an på hvilken søtning du bruker.

Bøtt sa for siden:

Så er det jo godt uten søtning åsså da synes jeg :)

Rottisembla sa for siden:

Ok, hva slags søtning og mengde bruker dere da når dere pisker krem.
For å eksprementere veldig kan jo fort bli ganske mye krem før jeg finner passe forhold:p

Testa sukrin i suksessterte og da tok jeg samme mengde som sukker og dæven det var FAIL så det holdt, smaka ikkje noe godt nei:eek:

Nnem sa for siden:

Jeg pleier å bare bruke noen tskjeer sukrin og splenda. Noen vanijedråper ala essens. Nå har jeg bestilt meg stevia, så kommer til å bruke det istedenfor.

monja sa for siden:

Jeg ville ikke brukt mer enn en ts sukrin eller en ts splenda. Blir ikke kjempesøt, men det er sånn jeg liker den. Hadde aldri brukt så mye sukker i krem heller. Men vi er forskjellige og derfor er det greit å smake seg fram.

monja sa for siden:

Åh :sikle: Den så fantastisk god ut.

Carisma sa for siden:

Min mor lager passe søt vanlig krem, det er 1ss sukker pr dl fløte og littegrann vaniljesukker. Så hvis jeg f.eks lager med Splenda bruker jeg 1 lite ts pr dl fløte, og noen dråper vaniljeessens.

Imp sa for siden:

Ja, den vaniljeessensen syns jeg gjør underverker i pisket krem. Smaker nesten som softis....

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.