Dette lagde jeg nå og det ble såå godt!
Må bare legge det ut.
[size=3][/size]
1/2 til 1 basillikum.
[size=3][/size]
En pk ruccola,ca 75 g. (sto det på pakka,men det var bare 60g i. Lurt av gartner. Humf..)
[size=3][/size]
Salat. jeg brukte issalat,men valgfritt. 100 g brukte jeg
[size=3][/size]
Div grønnsaker etter smak. Jeg brukte vårløk, paprika og tomat.
[size=3][/size]
50-100 g fetaost
[size=3][/size]
Det er viktig at man ikke kutter ut basillikumen eller ruccolaen,for da mister liksom salaten sitt særpreg. Utover det så kan man mixe og matche som man vil.
.
[size=3][/size]
Lag dressing av 50/50 oliven olje og balsamico og hell over.
Bland og sett til side mens du fikser kyllingen!
[size=3][/size]
Kjøtt fra en grillkylling,i biter
2 ss creme fraishe
[size=3][/size]
Stek kyllingbitene i litt olje til de er varme.
Hell så over creme fraiche og la det surre sammen til creme fraichen er kokt inn.
[size=3][/size]
Legg salaten på en tallerken og ha den varme kyllingen over.
Strø på parmesan og hell på litt ekstra balsamico og spis.
[size=3][/size]
Det er sååååå godt.
[size=3][/size]
Hadde jeg ikke vært på induksjon,skulle jeg ha hatt litt ristede pinjekjerner og mye pesto på.
DET hadde vært perfekt:
[size=3][/size]
[size=3][/size]
[size=3][/size]
Godt??? Det er bare fornavnet.... Gemalen og jeg har fast søndagskvelds... grilla/stekt asparges, parmaskinke, parmesan og noen dråper sirupsseig balsamico. Oooh - ikke akkurat Atkins-godkjent, men sukk - så godt!
Tør jeg ikke tenke på engang. Bruker bare noen få dråper over helt spesielle ting - til vinaigretter bruker jeg hvitvinseddik. Og DET er et offer - jeg rett og slett elsker balsamico. Sukk.
Jeg vil tro at det varierer veldig etter kvaliteten... jo lengre lagra og tjukkere balsamicoen er, vil jeg anta, jo større karb-mengde. Huttetu. I carb.teller'n hos Atkins står det 2,3 g pr. tsp... Om det er ss eller ts må du ikke spørre meg om. Mye, ihvertfall.
Det står for table spoon. Altså spiseskje.
Min balsamico er ikke så veldig fancy,så da går jeg ut ifra det som står i lista di. Passet egentlig bra,for jeg ligger så lavt i karber i dag.
Takk.
Jeg bruker balsamico på salater av og til jeg. Bruker jo så lite at det ikke blir noen karbesjokk av det ! På min står det 13 gram karber pr 100 gram. 1 ss er ca. 14 gram...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.