< Tilbake til oversikten

Vektnedgang - en bonus

lille_trille sa for siden:

Har vert litt av og på lavkarbo siste året. Det har resultert i -10 kg. De siste to ukene har jeg vert på lavkarbo konstant, og har tenkt å fortsette med det. Jeg er av dem som går opp en buksestørrelse bare jeg ser på et brød eller noe annet med mel i. Kroppen fungerer så mye bedre på lavkarbo. Energien er tilbake, og i det hele tatt er alt mye bedre uten den "gifta" jeg har putta i meg i årevis. Har fortsatt i overkant av 25 kilo som burde vekk, men er frisk og rask og lider egentlig ikke så mye av overvekten. Orker ikke stresse med vekta lenger.. den kryper sakte, men sikkert nedover. Det har noe med å innstille psyka si på at dette er en permanent omleggelse av kosten for å bedre helse og kroppens fungering. At man i tillegg går ned i vekt er rein bonus for meg.:p

Charlott sa for siden:

Juhuu for lavkarbo! :D

Nnem sa for siden:

liker:D

Skal på vekta i morgen.Håper på en bonus :heia:

Veiedag. Ingen bonus. Vekta har stått stille i ei uke, men du verden... Kjenner jo at jeansen er ledigere rundt livet. Ikke sikkert jeg har gått ned i mål heller, men magen er ikke oppblåst lenger. Går regelmessig på do, og huden renser seg selv. Deilig følelse og velbehag. Klarer å holde meg våken om kvelden og har i tillegg masse mer energi enn før. Har alltid vert en listefreak. Skriver lister på hva som skal gjøres, mål som skal oppnås osv osv.. Er faktisk i stand til å stryke ting av listen nå.
Life is good.

Nnem sa for siden:

:heia: :heia: for en fin innstilling. Er på samme bølgelengde med deg:)

Klara sa for siden:

Hurra! :heia:

Hopp og sprett og tjo og hei!!!
For en energi!!!!!! Føler at døgnet har flere timer nå enn før jeg ble "ketogen". Vekta er ganske stand by, men det bryr meg ikke så mye. Deilig å vere frisk og rask. Har sittet å lest litt alle disse "syteinnlegga". Synes synd (og blir litt irritert) over de som bare ser det negative i dette kostholdet, og som føler at de ofrer såååå mye. Mener at vil de heller putte i seg den gifta som har gjort at de er hvor de er i dag, så velbekomme!!
For meg er dette ikke en kur, men en kostholdsendring!!
Er sikker på at stress og negative tanker veier minst 5 kilo :D
Ha ein super dag der ute, alle sammen. Tenk positivt. Tenk helsegevinst først og fremst!!

Nnem sa for siden:

Liker

Cassiopeia sa for siden:

Kloke dama!!!
Jeg begriper ikke hva vi lavkarbere liksom "forsaker" jeg! Poteter, sukker og mjøl?

Tenk på all den deilige maten vi kan spise, i stedet for de få matvarene som ikke er bra for oss, og som vi dessuten blir dårlige av!

Har du forferdelig lyst på sjokolade? -Jammen så spis sjokolade da, men velg kvalitet framfor kvantitet. En liten bit som nytes smaker mye bedre enn ei plate som stappes innpå. :)

Kan ikke spise brød, sa du? - Neivel. Har du vurdert å bake sjøl i stedet for å trive med deg en kneipp fra butikken?

Jeg tror jammen jeg velger å være kreativ og bevisst i matveien enn å forsake helsa, gitt! :heia:

Har hatt 2 uker ferie. Paris og Oslo. Kosa meg med god og riktig mat + god drikke. Har holdt meg til tørr hvitvin. Vanskelig å få en god og kombinert meny når man bor på hotell/hos andre, men har hatt cocosa + fløte i kaffien/teen hver dag. Ellers så har det blitt mye salat og tyrkisk youghurt. Var veldig spent da jeg hoppa på vekta når jeg kom hjem... og jammen hadde jeg ikke klart å kvitte meg med litt vekt også. BONUS :heia:

LIBBA sa for siden:

Det var imponerende godt jobba. :blomster:

Takk for det. Det som er så morsomt er at jeg egentlig ikke har jobba så mye for det. Har det sååå mye bedre nå etter at jeg la om kostholdet at det blir naturlig. Selvfølgelig er det mye fristelser, men det er også utrolig mange gode erstatninger :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.