< Tilbake til oversikten

Tyrkisk yoghurt

Tufso86 sa for siden:

Jeg har endelig fått tak i tyrkisk yoghurt, men synes den inneholdt litt vel mange karber (litt over 5 kh pr 100 g hvis jeg ikke husker feil?)? Finnes det flere typer som inneholder mindre? Den jeg har heter Lindahls.

Tufso86 sa for siden:

dytt :)

Charlott sa for siden:

Tror nok du har fått tak i den med minst karber ja.... :)

Jeg kjenner ikke til noen med mindre, er kun den jeg har brukt i allefall :)

Lissi80 sa for siden:

5,1 gram karb pr 100 i tyrkisk yoghurt.. I den nyeste varianten Rysk (russisk?) er det 4 gram karbo pr. 100... Foreløpig funnet den i sverige, kjøpe den siste og brukte den som tyrkisk yoghurt.. i smoothie, som yoghurt med frø og bær.. Veldig god, merket ikke noe forskjell på smak egentlig..

Carisma sa for siden:

Min nærmeste innvandrerbutikk har en lyseblå variant med 3.5g pr 100g. Den er mye bedre enn Lindahls.

Odde sa for siden:

Hva heter den da :)

Tufso86 sa for siden:

Takk for tips alle sammen!! Jeg blander yoghurten med CC, hiver oppi en dæsj med linfrø og smakssetter den med fun light. NAM!! Men kan jo ikkje spise for mye av det da :)

Carisma sa for siden:

Husker ikke

Kitt sa for siden:

Denne du mener?
Den har 11karber i følge dette.

Carisma sa for siden:

Nei, ikke den :nei:
De var tomme sist jeg var innom, så fikk ikke sjekka.

babydoll sa for siden:

Jeg spiser gjerne tyrkisk yoghurt til frokost, spesielt når det må foregå raskt, men passer på å ikke få i meg så mange karber i resten av dagens måltider den dagen!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.