< Tilbake til oversikten

Protein og fett ... er det viktig å følge med på?

coolcat sa for siden:

hei hei :)

idag er det 1 uke siden jeg starta med ketolyse,og det har så langt gått strålende! det jeg lurer på er:

hvor viktig er prosenten med protein og fett?

har til nå ikke tatt hensyn til det,men har gått ned 3,2 kg på ei uke..(Hurra! :)) Veit det er mye av dette som er vann,men jeg gjør det vel riktig når jeg har gått såpass mye ned? er veldig streng på å holde meg til det 'lovlige' matvarene,spiser overhode ikke no sukker (eller de andre fyfysakene..)
tror dere det er greit nok å ikke tenke på protein og fett da?

Har i det siste fått litt fet hud og hår,dette har vel med lavkarbo-kosten å gjøre.. eller?

Charlott sa for siden:

Fokuser på karbohydratene du, så kan du heller kikke litt på de andre tingene om ting skulle stoppe opp :)

Ikke uvanlig å bli litt fet i huden osv, kroppen renses! :D

coolcat sa for siden:

supert! :D

siden dette er så nytt for meg enda,så er det nok å følge med på om ikke jeg måtte tenke på dette også! :)

men blir hud og hår mindre fett etterhvert kanskje? når kroppen har vent seg til ketose tilstanden?

takk for svar forresten ;)

Charlott sa for siden:

Greit å ta det viktigste nå i begynnelsen, så kan du legge inn det du spiser på feks diett.no etterhvert, der får du opp hele næringsfordelinga på hva du spiser :D

Hud og hår vil nok bedre seg når kroppen har vennet seg til lavkarbo ja. Jeg fikk en periode med kviser og kronisk fett hår, helt i begynnelsen. Ikke uvanlig at man får bedre hud på lavkarbo, masse potensielle fordeler med dette kostholdet altså :D

Om jeg ikke har ønsket deg velkommen : Hjertelig velkommen og lykke til! :D :heia:

coolcat sa for siden:

høres meget fornuftig ut ja :)
legger alt inn på diett.no,og det var da jeg så hvor mye protein jeg får i meg.. var oppe i nesten 100 g ene dagen! og tror det er litt mye..men skitt au,så lenge vekta går nedover,så er det bra nok foreløpig:)

(takk for velkomsten! :D :)

sistegang sa for siden:

Jeg har kun fokusert på karbohydrater, og spiser det andre til jeg blir mett. Og resultat har jeg jo fått av det.:D

Charlott sa for siden:

Er man mett, føler seg rimelig fornøyd og vekta går nedover, er det ikke noen grunn til å gjøre ting mer komplisert :D

Ego sa for siden:

Enig i det som sies her. Du skal jo kunne leve med dette og så lenge du går ned er det vel egentlig bare karboene du trenger å holde et øye med.

Angående kviser kjenner jeg det igjen.. er ikke bedre i huden etter 10 uker på lavkarbo, heller verre.. Røyter som et uvær også! Og svetter (er egentlig en frysepinn)! Tar derfor vitaminer, herunder b-vitaminer i trippel dose og har nylig funnet ut at nettopp b-vitaminene kan forårsake kviser. Noen andre som kjenner til dette?

Peppa Gris sa for siden:

Jeg følger innimellom med protein og fett, men da energifordelingen ikke antall gram :)

fett-nok sa for siden:

Hei! Jeg har fokusert kun på karboene og at jeg får i meg fett til hvert måltid. Skal jeg begynne å "surre" med matvekten, telling osv blir det for mye diett for meg, og med en tidligere spiseproblematikk blir det skummelt. Livsstil, IKKE diett :)

Men teller ca-karboer og bruker av og til diett.no for å se at ikke karboene løper i vei. Men forsøker da og ikke henge meg opp i kalorier, prosentandel: karbo, protein og kalorier.

Jeg er også ihugga tilhenger av å ikke telle karboer i grønne grønnsaker og blomkål, det er sundt og det skal jeg unne meg til isbergen vokser ut av øra på meg.

På dette kostholdet har jeg tatt av 22 kg siden i sept/okt. 2010, da må det jo funke:)

Lykke til, stå på!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.