Jeg vil anbefale andre ketolyse-elskere disse to majones-salatene. De er produsert av coop, og de har dem på Obs, Mega, Prix osv.:
Egg- og rekesalat (2 g. kh i 100 gram salat)
Kyllingsalat med chili (3 g. kh i 100 gram salat).
Jeg bruker dem ved siden av grønn salat, sammen med egg og bacon, ved siden av kyllingfilet, sammen med kokt egg etc etc. Jeg elsker slike majonessalater, og synes de gir alle måltidene litt mer klasse! Anbefales på det sterkeste, og her er det bare å pøse på!! En hel boks av egg-og rekesalaten inneholder bare 4 karber!! :D
Å,det høres jo helt fantastisk ut,Ragna.
Desverre så har vi ingen av de butikkene her i by`n,men får plukke med meg noen bokser neste gang jeg er i Drammen,og det er jeg jo støtt.
[color=#0000ff][/color]
Strålende!:D :D
Bare lurer på noe, siden dem heter "Majones salat", er det masse majones i? Eller er den til? sparke Er ikke like lett å pelle ut majonesen, som det er å pelle ut chili liksom :rodme:
Det heter ikke majones-salat, det er bare jeg som kaller slike "suppesalater" ala italensk salat og rekesalat for majonessalater. Dvs at ingrediensene "bader" i hvit saus, vettu :D ... skjønner, eller? ;) Skriver det sånn for at folk ikke skal tro det er grønne salater det er snakk om her.
Ahaa....:rodme: Ikke kjent med dine begreper fnis Takk for svaret, så det er på en måte som slike "italiensk salat" som man får som pålegg? Gud så lite jeg har utforsket i salat verden, gitt..Når jeg hører salat tenker jeg grønne blar, og ikke noe på :o
Tror jeg skjønner med "hvit saus", bare aldri smakt, eller sett det :D (følger ikke med å salat verden, men nå skal jeg blir flinkere).
Hei
Rekesalat er noe av det letteste å lage, det er masser oppskrifter, her er en, jeg har ikke beregnet KH innhold, men det er neppe mye mer enn 3-4 gram totalt.
Bland 1 dl seterrømme, 1 dl majones, 1 SS sitronassaft, 1 ss hakket dill, salt og pebber.
Ha oppi 50 gr reker, 1 hardkokt egg kuttet på kryss og deretter på tvers i eggedeleren, 25 gram avrent, hermetisk asparges, 50 gram hermetisk sjampignon .
Rett nydelig på soyabrød med issalat eller oppi en halv avocado
Tror det var ca 20 kroner for egg- og rekesalaten og ca 17 kroner for kyllingsalaten. Jeg fordeler en boks på minst 4-5 måltider, og man gidder jo ikke å spise det til alle måltidene da! Så en boks holder en stund i grunnen. ;)
WOW!! Fant to nye salater fra Delikat i dag, og begge de inneholder også bare 2 gram kh pr. 100 gram salat. Den ene heter egg- og baconsalat og den andre reker i majones. Kjøpte begge, jeg... :rolleyes:
Har du havnet på salatkjøret,Ragna?:p
Hi..hi..Var på Obs i dag og kjøpte kyllingsalaten og reke/egg salaten.Står i kjøleskapet å blomstrer nå.Prøve i morgen.
Ja, litt...:rodme: Du skjønner det, at jeg har alltid hatt kjempelett for å legge på meg. Og det har betydd null fete salatpålegg på brødskiva. Så jeg er vel litt underernært på sånt, kan du si. Slike salater har jeg kun tillatt meg til jul og påske før. Men jeg bare ELSKER dem! :love: Derfor er jeg så hekta nå, og svever på skyer fordi jeg kan spise av dem hver dag.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.