< Tilbake til oversikten

Lavkarbo in real life - å velge mellom to onder...

manebane sa for siden:

Lavkarbolivsstilen går knirkefritt her hjemme med merker at det er en større utfordring når man skal ut. I dag var jeg på besøk hos foreldrene mine. De mener jo at det jeg driver med bare er tull. Og egentlig så vil jeg gjøre alt jeg kan for å tilfredstille dem. Derfor er det litt vanskelig når jeg ikke kan spise maten som blir servert.

I dag var det hjemmelaget lapskaus med kjøtt, pølse, potet, gulrot og kålrot. Og for å unngå å sitte å pirke i maten siden jeg bare kan spise kjøttet så gjorde jeg noen ærend under middagen.
Sulten var jeg og det endte opp med en Atkins-bar fra butikken.

Det føltes ikke greit å ikke spise den gode maten jeg fikk servert. Men det føltes heller ikke greit å erstatte lapskaus med Atkins-bar full av tull.

Hva gjør dere i slike situasjoner?

Trj sa for siden:

Synes du skal tenke på deg selv akkkurat nå, og ikke behage andre... :)
På dette tidspunktet er ikke lapskaus tingen.

monja sa for siden:

Jeg krever respekt for mine valg, iallefall av mine nærmeste. Det er lettere å stille krav til dem enn f.eks venner jeg ikke er så tett med. Vet at mange synes det er vanskelig, men jeg har funnet ut at i det lange løp gjør det det lettere å være meg.

lifejack sa for siden:

Jeg synes nå hjemmelaget lapskaus går atkinsbarer en høy gang uansett kosthold, men det er viktig, som Trj sier, å gjøre det som er riktig for deg, og ikke prøve å tilpasse deg alle andre. Da kan det bli vanskelig å finne balansen i kostholdet i det lange løp.

manebane sa for siden:

Min aller første Atkinsbar. Hadde vært lurere å kjøpt en pakke med ost eller annet pålegg...

jvsandem sa for siden:

Har heldigvis ikke støtt på noen store utfordringer enda, alle i min omgangskrets og familie er såpass imponert over resultatene hittil at de skjønner at dette er noe jeg skal og vil gjennomføre.

Men skulle noen på ett eller annet tidspunkt legge press på meg for å få meg til å spise noe som ikke passer inn i mitt nye liv så kommer jeg nok til å gi beskjed i ganske så klare ordelag gitt. :)

Trj sa for siden:

Men skulle noen på ett eller annet tidspunkt legge press på meg for å få meg til å spise noe som ikke passer inn i mitt nye liv så kommer jeg nok til å gi beskjed i ganske så klare ordelag gitt. :)[/quote]

Ja, akkurat der er jeg ganske bitchy når jeg må. ;)

lifejack sa for siden:

Pyttsann, da vet du det til neste gang;) Man lærer så lenge man lever:)

Carisma sa for siden:

Jeg har med meg, eller får, litt ekstra blomkål og brokkoli og blander i min porsjon. Så blir det mindre dårlige grønnsaker og mer av de riktige :ja:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.