Jeg tar magnesium etter tips her inne (300 ikke 600) og syns ikke det hjelper mye lenger. Leggene mine "brenner" hele tiden. Kjennes nesten som evig melkesyre på gang.
Kan noen fortelle meg om det vil hjelpe å øke magnesium eller er det noe annet jeg kan gjøre? blir sprø...:(
Jeg kan dessverre ikke svare deg på stående fot.... men prøv å søke på magnesium (øverst til venste i søkefeltet der) så vil du få opp en del tråder om magnesium.... noen av disse kan kanskje gi deg svaret?
Jeg er ingen ekspert, men 300mg magnesium er vel ikke så mye? Ketolysetablettene gir vel 400mg i døgnet. Jeg har tatt 600mg hver kveld de siste 2 årene..
Vet noen har blitt satt på enda høyere doser for å få bukt med migrene. Hva som skjer når man tar for mye magnesium vet jeg ærlig talt ikke, men 600mg har nå i allefall gått fint.
Vet ikke om jeg er rar, men opplever dette helt motsatt. Mine ben brenner MER når jeg tar magnesium enn ikke..! Jeg har da bestandig hatt rastløse ben eller "voksesmerter" og synes smertene kommer oftere og litt mer i sammenheng med å ta magnesium. Kjenner blant annet at når jeg har tatt magnesium så blir jeg utrolig varm på føttene, noe som er ulikt meg og "trigger" mine rastløse ben. Jeg for min del tar bare 300 mg, orker ikke ta større dose grunnet dette.
Tja, si det, men ille nok til at jeg lar være. Tar i hovedsak magnesium for å holde magen i gang og ikke for beina. Usikker om det hjelper for førstenevnte med en så liten dose da.
Bruker man magnesium for magen også?? Har tatt magnesiume i noen dager nå, og er blitt mye bedre når det gjelder "melkesyre" i bena...:) Har til og med fått trent Zumba, noe som jeg ikke har hatt sjans til siden jeg startet med lavkarbo...
Leste en gang at virkningen blir mindre om man spiser magnesium over lengre tid. Forsøkt og være uten noen uker for så og starte på igjen?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.