Hei alle.. Jeg la ut dette innlegget for en stund tilbake: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43833
og det hele endte med at jeg valgte å "skeie" ut litt den helgen, men begynte rett på lavkarbo igjen mandagen igjen.. første uken sto det stille slik jeg forventet, men 2 uken randt 4 kilo plutselig av... Jeeeei!!! (tenkte jeg)..
Men så to dager etter nå har jeg gått opp 2 kilo igjen, og er dermed bare 2 kilo under utgangspunktet mitt (som jeg har jobbet hardt med i snart 4 uker)... hvorfor søren har jeg plutselig gått opp 2 kilo igjen a??? Jeg har spist det samme hver bidige dag, omtrent.. Åhhh :( Gir opp snart jeg! Trodde jeg var på skikkelig god vei nå men nei da.. :(
Ja jeg har brukt målebånd, nei jeg skal ikke ha mensen og nei jeg har ikke spist mye salt... og ja den sprekken var for 2 uker siden... men da begynte jeg "på nytt"... så kan egentlig bare se bort ifra de 2 ukene før der...
Poenget er at jeg gikk ned 4 kilo forrige uke (dvs. 2 uken i ketose) og idag har jeg plutselig gått opp 2 kilo siden mandag ca.. :s
:dulte: I know, er der selv men jeg blir ikke stressa av vektoppgangen ;) samt at jeg ser de dagene jeg ikke rekker å gå på vekta er faktisk bedre dager :)
Har opplevd flere ganger at jeg går opp iløpet av uka, men når veiedagen kommer så har jeg gått ned likevel :) Jeg har holdt på siden 1.mai.
Vekta mi er også sånn....
kjedelige greier, som det er vanskelig å bli klok på.
Men etterhvert som tiden har gått, så går jo kg også, selv om det hopper og spretter. Nå er det for meg 10 kg jeg klart har gått ned og to det svinger opp og ned på. Om litt tid kan jeg nok da si at jeg har gått ned 12 kg....og da er det jo ganske moro likvel:))
Det bare tar litt tid før man kan se at kg virkelig er borte....
Samme her. 2 kg + - i snart to uker nå. Synes jeansen er litt ledigere rundt livet. Vurderer å hive ut badevekta og alliere meg med en venninne slik at jeg kan komme en gang i uka og gå på hennes vekt under tilsyn. Da kan jeg ikke veie meg selv hver dag.
Det der må være fryktelig demotiverende. Vekten min min fyker ut av huset på mandag, tror hodet går i spinn om jeg stopper opp nå. Tålmodighet, tålmodighet, tålmodighet.
det funker ikke å sprekke, merker jeg...selv om det bare er bittelitt og noe jeg tidligere ikke ville kalt for en sprekk engang. Er jo så himla flink i forhold til før, at det føles urettferdig å skulle bli straffet for så lite....
Jeg må dessverre passe med caloriene også. Har lest litt i atkins boka og han hadde nok stusset over at jeg trengte såååå mye biff......har nok litt dårlige metthetssignaler, og er mer opptatt av full tallerken.:p
JEG GÅR HELLER IKKE NED!!!!!!!!
Har gått ned et bittelite kilo på fire uker, jeg. Totalt 3kilo på over to måneder. Prøvde å kutte ut ost en uke, det hjalp ikke. Nå har jeg lest at jeg bør kutte ut både ost, fløte og rømme... Hva er det igjen da da???? Hvordan skal jeg få nok fett, som Skaldeman sier vi skal ha masse av? Skal jeg bare spise kjøtt, fisk, egg og smør?
Jeg skal ned ca. 15kg. Er per i dag 79kg, og 167cm høy. Og så har jeg diabetes type 2 og lavt stoffskifte.
Det aller, aller verste er likevel at det ser ut til at jeg har lagt på meg som en gris .... Selv om jeg har gått ned 3 kg, så har jeg aldri hatt så svær og deigete mage før i hele mitt liv. I dag var det plutselig 2o grader i Bergen, og jeg benket meg ute på altanen iført en poselignende sak à la kjole, og fikk plutselig se LÅRENE mine! Jeg som alltid har hatt ganske slanke lår, har nå fått dissende, skjelvende fleskelår. Hva ER det som SKJER??
Jeg fikk tips om å gi dette opplegget 3 mndr, men nå vet jeg sannelig ikke, jeg... Jeg har jo ikke lyst til å bli FEITERE!!!!!!!!!!! Og nå er det vel ca 3-4 uker igjen av de 3 månedene og magan henger og slenger og ser ut som en diger ballong. Og plutselig (igjen!) aner jeg faktisk ikke hva jeg skal spise mer. Det ser ikke ut til at noe går min vei uansett.. Måle magen? Ha hahaa ja, målebåndet er vel snart for lite, det trenger jeg ikke å måle for å se.
Har lest boka til Skaldeman og ketolyseboka og alt mulig. :-(
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.