Blir så fokusert på vekten;( Er nå ferdig med andre uke i ketose,. Første uke gikk jeg ned 3 kg, kjempe fornøyd med det. Men andre uke har jeg ikke gått ned noe, heller opp 300 gr.. Skikkert vært best å ikke veie seg så ofte, men blir nesten besatt av å gå på vekten:(
Gøym vekta innerst inne i eit mørkt skap og gløym den ei stund!
Har du prøvd med måleband? Skriv ned måla du har no, og fylg heller litt med på det. Ein kan minke sjølv om ein står på staden kvil vektmessig, det har eg erfaring med.
Bare fortsett, du har garantert både oppturer og nedturer(virker sånn der og da) foran deg. Såfremt du er "frisk" kan jeg love deg at det skjer ting på sikt. Så om det går litt opp ei uke, så går det kanskje plutselig mye ned. Lurt å lene seg litt tilbake og ha fokus flere uker frem i tid. :D
ja får håppe det løsner om noen uker,. Venter mensen iløpet av noen dager så kanskje derfor kroppen er litt på vent, men har aldri merket at jeg har gått opp i vekt før. Skal på ferie i slutten av juni, og da blir det nok spist litt mer karbo + sukker.. Så må vel kanskje begynne på nytt etter det.. Men målet hadde mitt er jo å klare å holde på ketolysen da også.
En ting jeg lurer på, er det mye karbo i advokado.. Står så mye forskjellig rundt om..?
Ok, står det mye forskjellig, så hjelper det ikke om jeg også leter rundt og blir forvirret :D. Det er en god og mettende fettkilde, tviler på at du klarer å spise deg ut av ketose på avocado. Eller er det noen som har andre erfaringer ?
Hva gjelder ventende menstruasjon, så holder min kropp på vann uka/dagene før. Kan lett slippe halvannet kilo på et par dager. :D
Heilt normalt å gå opp litt i vekt før mensen, det er berre vatn. Angåande avocado, du skal velge dei mørke/svarte som er litt vablete i skinnet, dei har lavast karbo. Dei grøne er faktisk ein annan sort, har eg lært her inne.
Hei hei...
Oppdateringer fra sist, har gått ned 1 kg til:) Kjempe førnøyd:)
Men sliter virkelig med å få i meg måltider, I perioder er jeg kjempe kvalm, kommer plutselig og forsvinner etter en stund, Noen som har erfaring med dette?? ( jeg drikker mellom 3 - 4 l vann)
Er mann nødt å spise 3 - 4 måltider per dag??
Jeg trener litt hver dag, men mye roligere enn hva jeg ville gjort vist jeg ikke hadde gått på denne kuren.. Bør jeg ta det enda roligere??
Sliter litt med alt dette fett, Noen som har ett råd til en enkel evt mellommåltid som gir mye fett, men ikke smaker så mye fett??
Spis når du er sulten! :)
Å være uvel er veldig vanlig de første ukene, slapp av, etterhvert blir det nok bra!
Jeg også sliter med alt fettet, så jeg har vent meg til å pøse på med fløte i kaffekoppen. Metter også!
Når jeg leste det første innlegget ditt, må jeg bare si en ting, ikke forvent at kiloene skal renne av deg! Du har ikke holdt på så lenge, og det er ikke før i 5-6 uke at kroppen virkelig begynner å forbrenne fettet på kroppen. Du må regne med perioder hvor det står stille, og kanskje går opp også, men! Om du bare holder motet oppe, så kommer det til å gå finfint! Prøv å ikke bli så obsessed av vekta! :)
Masse lykke til videre :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.