< Tilbake til oversikten

Rødvin...

madamode sa for siden:

noen som kan anbefale meg en god, tørr en? Er vel det jeg kan drikke, er det ikke?

Har da funnet en god hvitvin, men savner en liten kos med rødvin til helga...:p

Takk for svar!

Mithila sa for siden:

Ken Creek! Australsk og veldig god! Og italienske Masi, men då må du hugse å kjøpe den "gamle" versjonen for den inneheld minst sukker:) Også Lindemans Cawarra er supergod! :)

ThereseA sa for siden:

På vinmonopolets sider ligger det lister med sukkerinnhold osv i alle viner. Du kan jo ta en titt på de :)

Klara sa for siden:

Domìni Veneti Valpolicella Classico Superiore 2007/2008 sukker pr 100 - 0,40

Alamos Malbec 2008 sukker pr 10 - 1,10

Mine favoritter for tiden! Valpolicellaen er ikke så lett som valpolicellaer pleier å være, synes jeg. Passer både til mat og kos!

Legger ved listen fra diabetesforbundet :smile: Har lastet den ned i en annen tråd tidligere, men husker ikke hvilken. Oversikt over endel vin og brennevin ;)

Klara sa for siden:

Gjør det? Det er jo topp, den fra diabetesforbundet dekker jo ikke så mye. Men hvor finner jeg listen? De sidene er virkelig ikke veldig brukervennlige.

ThereseA sa for siden:

Har sett en slik liste før hvertfall... Var der inne nå for å finne den, men det var ikke enkelt.... Men veit hvertfall at om du går inn på hver enkelt vin står det sukker: g/l og da burde det være under 5.. Jeg har finni fler som er sånn 0,5g/l

Klara sa for siden:

Det er sant! Da kan man i hvert fall dobbeltsjekke en vin.

Men en liste over alle hadde vært strålende!

Josefa sa for siden:

Så først nå at du hadde lagt inn den i utgangspunktet! hehe. Ingrid skriver også noe på bloggen sin, men vet ikke om den tar utgangspunkt i en annen liste, har ikke sjekket så nøye..www.ingridsblogg.no/?p=405526

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.