< Tilbake til oversikten

Løpende hjerte

Iversa31 sa for siden:

Jeg har de siste 2 dagene har skikkelig hjertebank og uregelmessig puls ... Det er sånn at jeg syns det er skikkelig ubehagelig :confused:

Har noen av dere opplevd dette? jeg har nok vært litt ute av ketose i helgen da jeg har smakt litt på smågodter og sånt ... Jeg drikker mye vann ... 2-4 liter pr dag og endel kaffe med kremfløte ... Syns dette er så ubehagelig at jeg lurer på om jeg kanskje må oppsøke lege....

LibraGirl sa for siden:

Du kan ringe legevakt/AMK for å spørre :)
Greit å vær på den sikre siden :)

Julie sa for siden:

I og med at du sier "de siste to dagene" så regner jeg med at du ikke har hatt noe slikt før?

Det å gå inn og ut av ketose (slik du nok/kanskje har gjort i løpet av helgen) er en ganske krevende jobb for kroppen, så det kan jo hende at det spiller inn på det du opplever. Du kan godt ringe legen om du vil, altså: jeg er den type person som føler meg tryggest når jeg får sjekket slike ting, bare for å være heeelt sikker på at det ikke er noe alvorlig, så om du føler at det er det som "trengs" for at du skal kunne slå deg til ro, så hadde jeg heller dratt til legen enn å sitte der og lure på om det er noe.

Ellers hadde jeg nok bare passet på å ta ketolysetablettene (kalium+krom+kalsium, selen+sink og magnesium) om du ikke tar dem allerede: mange opplever at hjertebank og slikt blir mye bedre når de tar magnesium. :ja: Om du allerede tar tilskuddene: kan det hende at du glemte å ta dem i helga? For da kan jo kroppen din ha reagert på det (alle reagerer jo på ulike måter ;)).

Dette er bare et par løse idéer som er basert på det jeg har lært her på forumet, men som sagt så kan du godt ringe/ta deg en tur til legen om du føler at det er det som "trengs". :ja:

Og forresten: prøv å ikke stress for mye! :) Jeg vet det er vanskelig å bare "slappe av" og ikke bekymre seg når noen sier det, men det er nok sikkert bare kroppen din som har et lite "karbosjokk" - det, kombinert med stresset over at noe kanskje er galt, spiller nok inn en del. ;)

:klem: til deg - håper du finner ut av det!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.