< Tilbake til oversikten

Posesupper og sauser fra TORO osv...

Bizarre sa for siden:

Er det greit å bruke posesauser/supper en gang innimellom når man ikke har ingredienser til å lage selv?
Jeg har laga en grateng idag hvor jeg har brukt blomkål, brokoli, litt picnicskinke, bacon, en pose TORO kremet blomkålsuppe( hadde kraften jeg kokte grønnsakene i + litt vann og 2dl fløte) og masse ost på toppen.
Den suppa jeg brukte hadde vel rundt 4-5kh pr.100g.
Er det "lov" å bruke sånt, eller vil man fort ødelegge for seg selv ved bruk av pose supper - og sauser?
Jeg går ikke på noen bestemt kur, bare generell lavkarbo der jeg prøver å kutte ned på karbohydrater.
Jeg skal mye ned i vekt (25kg), så jeg vil jo gjerne gjøre dette riktig.
Jeg har levd på lavkarbomat nå i en uke, og har til nå gått ned 2kg.
Har også kjøpt slike ketostix på apoteket, og de viser at jeg er i ketose.
De siste dagene har den vert mørklilla, så jeg tror kanskje jeg får i meg for lite vann!!!
Jeg er veldig ny på dette og er ikke helt inne på hva som er lov og ikke, så da er dere veldig grei å ha :D

arnakristin sa for siden:

Hei,
Nå står det Lavkarbo i filosofiboksen sin og lavkarbo er alt fra tilnærmet null til 150 kh pr dag. …men iflg det du skriver så spiser du ketogent og da er alt av halvfabrikata produkter helt uaktuelt. Les næringsinnholdet på varene så ser du fort at det ikke passer inn i et ketogent kosthold.
Siks: noen får aldri utslag og noen får mørkelilla uansett hvor mye de drikker, men ja mørk lilla er ofte en indikasjon på at man får i seg for lite væske.

Anbefaler deg å ta en tur innom denne tråden: Til allle nybegynnere på lavkarbo…

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.