Kan fortelle litt om meg selv. Jeg er 28, veier 68 kg og er 150 cm. Målet mitt er mellom 50 og 55 kg. Har diagnosen pcos, så endelig har jeg motivasjonen til å gjennomføre dette prosjektet. Vi vil gjerne ha nr 2 og da bør jeg gå ned noen kg.
Er helt fersk i dette og er en brødelsker men, skal få laget meg både lavkarbo knekkebrød og brød.
Første dag går egentlig veldig bra, frukost og lunsj ble hjemmelaget tacosalat, i tilegg har jeg spist en nutrilett bar, men er vel atkinsbarer jeg skal spise har jeg skjønt, eller?
Vet egentlig veldig lite om lavkarbo mat, men godt vi har internett.
Jeg vil først råde deg til å lese denne fantastiske nybegynnertråden. Der er det mye nyttig info. Men det kan bli litt mye på en gang, så da kan det være kjekt å lese LCHF på 3 minutter som er en to-siders pdf som kan være veldig grei å bruke som en rettesnor i starten før man kommer inn i ting.
Du sier du hadde tacosalat til frokost/lunsj. Var det med hjemmelaget tacokrydder? Det er stort sett veldig mye sukker i de posene med ferdigblandet. Heldigvis er det veldig enkelt å lage egne krydderblandinger, og de smaker jo mye bedre også!
Nutrilettbar har ingenting med lavkarbo å gjøre, nei, men når du sier at "det er vel atkinsbarer jeg skal spise", så vil jeg si, at nei, du trenger på ingen måte spise atkinsbarer. Dette kan brukes som kos istedenfor sjokolade og snop, men bør ikke være en del av et sunt og variert hverdagskosthold.
Da holder det stort sett med rene råvarer fra matbutikken. Grønnsaker, urter, kjøtt, fugl, fisk, egg, meieriprodukter (hvis man tåler), nøtter/frø (hvis man vil) etc (jf LCHF på 3 minutter lenger opp).
Ønsker deg masse lykke til med både kosthold og prøving. Bruk forumet for det det er verdt, og finner du ikke svar på noe du lurer på, så ikke nøl med å spørre:heia:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.