< Tilbake til oversikten

Pakkemat? :p

Fading sa for siden:

Jeg skal bort i helga, til min kjære. Anyway, han lovte meg å kjøpe meg suppe (.."for magen min er opprørt og tåler ikke stort annet.") .. Ja.. Og jeg lurer på om noen av dere har aning om hvilke supper man får kjøpt i en vanlig matbutikk som har minst karbo og kalorier?

mofe sa for siden:

Hei Fading :)

De fleste suppene du får kjøpt i butikken, er stappet med karber.

Det beste er om du lager det selv. Kjøp grønnsaker, og kjøttbuljong, samt kjøtt i terninger, f.eks kyllingkjøtt :)

magdalena sa for siden:

Helt enig med Mofe.Lag suppen selv med din kjære.Det blir kanskje dyrere,men det går fint an å fryse det hvis dere lager mye.Den i butikken har ofte for mye salt også,så veldig rike på kalorier er de vel ikke,men karbo derimot...

Fading sa for siden:

Har buljonger mange karboer? Og kalorier? Og hvordan "merke" annbefaler du? Min kjære, la oss kalle ham for M, er utrolig glad i kylling.

Kan jeg steke en kylling i ovnen (for eksempel) uten masse fett og styr?:confused:

Daizy sa for siden:

Jeg vet om confecta kyllingsuppe, men det er mer sånn rett i koppen opplegg... Der er det lite karbohydrater. Hva med å plukke kjøtt fra en grillet kylling å ha oppi?
Kylling(filet) kan du vel grille under grillen i ovnen, bare pensle med pittelitt olje og krydre litt...

Nille sa for siden:

De fleste buljongpulvere/terninger er salte og inneholder også sukker. Det beste og sunneste er A. Vogel, Plantaforce, økologisk urtebuljong. Inneholder 0.3 gram karbo pr 1 dl ferdig buljong. Jeg kjøpte min på Life Helsekost - prisen var 79.50 for en boks på 250 gram. 22 gram (1 ss) pr liter kokende vann.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.