< Tilbake til oversikten

Helsa mi, igjen ... Takknemlig for svar!

mio87 sa for siden:

Hei,skal gjøre historien så kort som mulig for ikke og kjede dere..Jeg har jo en gang tidligere spurt om råd her inne og fått mye hjelp..

Har hatt ymse symptomer som:
Hodepine/migrene,lys og lydskyhet,ekstrem tretthet,hårtap,muskelsvakhet,tørre øyne og munn i ca et år nå. Tatt utallige prøver-ingen resultat.

Kan også nevne at lavkarbo/ketolyse egentlig ikke forbedrer noe, kanskje litt på trettheten.

Har nylig også oppdaget at jeg får et ubehag ved mellomgulvet ved trening, og også vondt i halsen ved trening i et år nå..

For noen uker siden ble jeg litt forkjølet,og da ble jeg mye mye bedre av de ymse symptomene!! Begynte og trene igjen og hadde mye energi,ikke muskelsvakhet og lite hodepine..selv om jeg var småforkjøla.. fikk ikke engang vondt i halsen (selv om jeg var forkjøla, lissom) logisk?

Så gikk forkjølelsen over og det var tilbake i samme tralten. Dette er den eneste gangen je har hatt sykdom utenom ymse symptomer hele dette året..

Teorier?

Anitave sa for siden:

Jeg har mye av de samme symptomene + mye annet og er under utredning for ME/postviralt utmattelsessyndrom.

Men jeg blir dårligere av forkjølelse og andre infeksjoner, jeg blir også dårligere av fysisk aktivitet utover det jeg vet kroppen takler. Kan ikke presse meg selv, da ligger jeg i noen dager etterpå.

Har du vært hos nevrolog? Tatt MR, EEG, stoffskifte prøver etc?
Jeg begynte på Lavkarbo pga min helse, men det har hatt null effekt der, kun vektnedgang, bedre hud og fordøyelse.

Vanskelig å få denne diagnosen for allt annet skal utelukkes og intet synes på prøver.

Det at du blir bedre når man er forkjølet har jeg ikke hørt om før.

Lykke til.

mama67 sa for siden:

Har legen sjekket deg for noe som kalles Sjøgrens syndrom? En del av de symptomene du beskriver, sammenfaller med den diagnosen. Men for all del, dette er bare en tanke, jeg er ikke medisinsk utdannet.

KarMa40 sa for siden:

Jeg tenker lavt stoffskifte.

Jeg er heller ikke helsepersonell, men har stablet på bena sambo med lavt stoffskifte. Han har sluppet migrene, og tørre øyne, men ellers? alt det der og noen andre ting.

Jeg tenker forsåvidt lavt stoffskifte ofte om helsa til folk. Og når vi kjører bil (og ingen hører oss allikevel) roper vi lavkarbo til folk som kunne trenge litt hjelp med kostholdet:p:D

KarMa40 sa for siden:

Sjøgrens er også en stoffskiftesykdom og man kan fint ha flere.

Nesten som en bukett, bare ikke så pent...

Monagh sa for siden:

Jeg tenkte også på Sjøgrens...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.