< Tilbake til oversikten

Gode "kjeks"

lille_trille sa for siden:

Her er noen gode kjeks/lapper som er glimrende med pålegg på:

2 ss smeltet smør
2 egg
2 ss fiberhusk
2 ss linfrø ( evt 1 ss linfrø og 1 ss solsikkefrø)
1/2 ts bakepulver
2 ss vann
Bland alt og la svelle i 15-30 minutt.
Legg på bakepapir i små kuler og trykk dem runde og flate. Jeg trykker dem veldig tynne, men dette kan du prøve deg frem på hva som er best for deg.
Stekes midt i ovnen på 200-225 grader i ca 15 min.
Holder seg i lukket boks i kjøleskapet i flere dager. Oppskriften kan dobles, men enkel oppskrift blir ca 12-14 "kjeks"

LibraGirl sa for siden:

Åi hørtes spennende ut :)
Mange karbs i røra?

Hvis du får 12 "kjeks", så er det ca 0,1 g i hvert. Det skulle bli omtrent 1,5 i heile røra. Har lagt den inn på diett.no lavkarbokjeks / lapper :):)

LilleFly sa for siden:

Skal prøve denne ikveld :) !

LilleFly sa for siden:

Mine hang ikke ordentlig sammen, lurer på om neste oppskrift skal jeg prøve litt mer smør i :)

Kan vere litt knotete å trykke ut. Jeg bruker en teskje som jeg dypper i litt kaldt vann. Liker å lage de så tynne jeg får til for da blir det litt mere kjeksfølelse :) Men gode er de uansett synes jeg :)

Arote sa for siden:

Et veldig bra alternativ til kjeks dette, var kjempegodt med et godt lag brie på. Litt vanskelige å trykke ut men det hjalp veldig å bruke en teskje dyppet i kaldt vann som lille_trille sa :)

kjerstiva sa for siden:

OMG disse var gode :eek: Jeg valgte da å steke dem med en liten skive ost på hvær. Nyyyydelig!!

Åh, det var en super idè. Det skal jeg jammen gjøre neste gang :) Takk for tips.

jegviljegskaljegmå sa for siden:

nam nam.. laget disse nå. men tok et litt tørkede urter i... ble super gode :0) skal bake en ny venning til helgen. for da skal jeg bort på ost og vin :0) sikkert flere som vil smake :) takk for god grunnoppskrift.

LibraGirl sa for siden:

Hadde glemt av disse, men nå har jeg laget de til kvelds :)
Snadder rett å slett :)

Anarko sa for siden:

Lager de akkurat nå, til frokost :)

Anarko sa for siden:

Nå har jeg spist. Et par av de ble litt svidd. Men da tok jeg bare på hvitost og ketchup, så ble det veldig godt likevel. Jeg fikk 13 kjeks i varierende størrelse. Å få de tynne var ikke noe problem i hele tatt med kaldt vann på en skei. Jeg har hatt resten i en boks i kjøleskapet, og er kjempefornøyd med resultatet :) Hadde ikke nok smør, så hadde pittelitt rapsolje i også. Skal handle inn mer smør så jeg kan lage mer ved en annen anledning :)

Bønna200 sa for siden:

Så godt å se at flere spiser sein frokost;)
Men disse skal jeg prøve når jeg skal på vinkveld:)

Anarko sa for siden:

Jeg klarer ikke å spise mat før det går noen timer. Jeg står vanligvis opp 7 og reiser på skolen. Spiser frokost/lunsj 11.30. Siden det er en vane i hverdagene, så blir det ofte slik i helgene også. 11.30, da er jeg sulten :)

Bønna200 sa for siden:

:ja:

Anarko sa for siden:

Jeg tror forresten nøkkelen til å få de flate og tynne uten problem er oljen.
Lagde kjeksene igjen i dag. Det ble 18 i ca samme størrelse. Kjempegode :)

Lulla84 sa for siden:

Prøve i morgen :) Hørtes gode ut .

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.