< Tilbake til oversikten

Ja!!!! Jeg er i ketose i hvertfall ...

fremtid sa for siden:

I går la jeg inn et innlegg om at jeg er litt skuffet og lei meg for at jeg ikke har gått nede noe enda, Men så kjøpte jeg ketostixs i dag og den slo ut fullt på ketose...Så da er jeg i ketose da...da begynner det vel å se noe snart...håper jeg

Nerthus sa for siden:

Det har vært litt diskusjon om hva som egentlig står i tickeren din i den andre tråden, kanskje greit om du kan avklare litt? :)

fremtid sa for siden:

Ja, vet ikke helt hva jeg har holdt på med...men den er rettet opp nå..:)Takk for påminnelsen.

manebane sa for siden:

Så gøy! Da er prosessen i gang :D

monja sa for siden:

:heia: :heia: :heia:

Batillip sa for siden:

Tvi-tvi! Blir moro når du starter å rase ned! :D

BitTorres sa for siden:

Ikke stirr deg blind på stixen bare. Jeg har vært i ketose mer eller mindre 2 år, og har gått fra 77 til 82 kilo. Det er muskler, men det betyr også at ketose ikke er det samme som at du går ned i vekt. Ketonene kan også komme fra fettsyrene i kosten, ikke nødvendigvis ditt eget fettlager. På samme måte kan man godt gå ned i vekt uten å være i ketose.
En mann som var kraftig undervektig, gikk opp over 20 kilo, mens han var i ketose. Så selv om man får utslag på stixen, så MÅ det ikke bety vektnedgang. Alle opplever en eller annen gang at stixen nesten er svart uten at vekta rikker seg.
Men for all del - jeg håper du går ned så det ljomer :))

Batillip sa for siden:

Hva var greia der, liksom? Hvorfor var han i ketose når han var undervektig? Var han syk, var det derfor han var i ketose? Hilsen en skeptiker. :o

Bestemamma sa for siden:

Om den ikke får karbohydrater må kroppen lage ketoner for å bruke til kroppens allehånde prosesser....:)

Modezty sa for siden:

Lavkarbo er vektregulerende, overvektige går ned, undervektige opp :)

Batillip sa for siden:

Men etter tyve kilo opp, er man vel neppe undervektig lenger. Så hvorfor ikke stoppe? Nei, dette ble vanskelig for hjernen min.

Bestemamma sa for siden:

Nå sa ikke BitTorres at vedkommende ikke stoppet vektoppgangen....;)

Men greia er jo at kroppen vet selv hva den skal veie, om den får rett kosthold regulerer den det fint selv....:p Må få litt hjelp av og til, men TTT........:D

Bestemamma sa for siden:

Nei, tickeren hennes reagerer ikke slik den skal når vi muser over den...

BitTorres sa for siden:

Husk at lavkarbo ikke er et vektreduseringsprogram. Ikke en diett. Det er den maten som vi er laget for å spise. Så om vi er over eller undervektige, så vil kroppen regulere dette selv, den vil være i balanse. Om vi spiser riktig, så klart. Mannen var forøvrig undervektig, som følge av mange år på vegetarkost. Han var ekstremt underernært...For øvrig veide han 50 kg, skulle egentlig veie rundt 70 kg.

Batillip sa for siden:

Oh. Jeg har også en mann som er relativt tynn. Eller, kjempetynn. Han veier cirka 68 kilo og er 192 høy. Han har tenkt til å begynne med ketolyse om et par uker for å gå ned 2-3 kilo til. Vil det si at han kan gå på en kjempebommert? Det ville være katastrofalt for han om han går opp 2-3 kilo.

Batillip sa for siden:

Jeg har på følelsen at innlegget mitt krever en forklaring. :p

Han er så tynn fordi han er ultraløper. Er med i 24-timersløp. Et par kilo ned for han, er et par kilo mindre å bære på i ett døgn. Han tenkte å gå ned litt før VM, for så å spise normalt igjen et par uker før start. Han har et veldig bevisst forhold til kosthold, så det er ikke snakk om å hive i seg karbohydrater. Men litt må han ha under løpet, og før det bør han jo tilvennes. Uansett, jeg tror ikke han har tenkt over at han kanskje kan gå opp i vekt av ketolyse.

Bestemamma sa for siden:

Da tror jeg han bør holde seg unna ketolyse, ja........:p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.